پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲
دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند: اگر قرار باشد برجام احیا شود، تنها ۷۲ ساعت برای این کار باقی است. از نظر فنی این موانع می‌توانند در کمتر از ۷۲ ساعت حل شوند، اما این مسائل مستلزم تصمیم‌گیری سیاسی سطح بالا در تهران و واشنگتن است. انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات برجام این نظر را رد کرده و قائل به محدودیت زمانی 72 ساعته نیست.

شعار سال: دیپلمات‌های اروپایی حاضر در مذاکرات احیای برجام در پایتخت اتریش می‌گویند: فاصله میان ایران و آمریکا در مذاکرات از زمان برگزاری آخرین دور در وین بیشتر شده و اگر قرار باشد توافقی حاصل شود یا ظرف سه روز آینده خواهد بود یا دیگر توافق بر سر احیای برجام حاصل نخواهد شد.

این دو مقام اروپایی گفتند: در مذاکراتی که از روز پنجشنبه در وین شروع شده، دستکم دو موضوع جدید مرتبط با مسائل هسته‌ای در ماه‌های اخیر مطرح شده که فهرست موانع موجود بر سر احیای برجام را به ۶ یا ۷ مورد افزایش داده است.

این دیپلمات‌های ناشناس به بلومبرگ گفتند: از نظر فنی این موانع می‌توانند در کمتر از ۷۲ ساعت حل شوند، اما این مسائل مستلزم تصمیم‌گیری سیاسی سطح بالا در تهران و واشنگتن است.

 

«انریکه مورا» مسئول هماهنگی برجام، ضرب الاجل ۷۲ ساعته در گفت‌وگوهای وین را تکذیب کرد
«انریکه مورا» مسئول هماهنگ کننده برجام، جمعه شب در جمع خبرنگاران درباره شایعه ضرب الاجل ۷۲ ساعت در مذاکرات گفت «من آن را در بلومبرگ خواندم. نمی‌دانم چه کسی آن را گفته است، اینکه یا ۷۲ ساعت یا هیچ چیز.» وی در پاسخ به این سوال که آیا مذاکرات ادامه پیدا می کند؟، گفت: بله حتما.
۷۲ ساعت برای شکست مذاکرات یا احیای برجام فرصت وجود دارد + تکذبیه
 

لازم به توضیح است ، همانگونه که بیان شد، برخی رسانه ‎ها امروز به نقل از خبرگزاری بلومبرگ مدعی شدند که این خبرگزاری به نقل از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گزارش داده که موانع احیای برجام می‌توانند ظرف ۷۲ ساعت برطرف شوند یا دیگر توافقی امکان‌پذیر نخواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار:۱۴ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۲۰۹۹۹، fa.shafaqna.com / سایر منابع

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین