پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کویت که به دنبال قطع روابط عربستان با کشورمان سطح روابط خود با تهران را تنزل داده بود، بعد از ۷ سال به ایران سفیر فرستاد.
شعار سال: «بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید کویت امروز رونوشت استوار نامه خود را تقدیم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران کرد.

گفتنی است، با وقوع جنگ یمن در فروردین ۹۴ و به دنبال آن اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر در عربستان و درپی آن حمله به سفارت ریاض در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد در دی ۹۴ روابط دو کشور ایران و عربستان قطع و سفارتخانه‌های آنان نیز در تهران و ریاض متقابلا بسته شد.

کویت نیز به پیروی از عربستان از آن مقطع تاکنون که سفیر خود را معرفی کرده به مدت ۷ سال روابط خود با ایران را همسطح با عربستان تنزل داد.

آمار‌ها حاکیست حدود ۴۰ هزار ایرانی در مشاغل مختلف دولتی و خصوصی درکویت مشغول به کار هستند. بسیاری از آن‌ها در مشاغل هتلداری، فروش و رستوران، فنی، پیمانکاری، پزشکی و پیراپزشکی و بازار ارز فعالیت دارند.

بر اساس آخرین آمار، حجم صادرات ایران به کویت حدود ۱۰۰ تا ۱۸۶ میلیون دلار درسال است وهم اکنون بیشترین میزان صادرات به مواد غذایی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی و بیشترین واردات ما هم به ماشین‌آلات اختصاص دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۲۱۲۰۳۷، www.yjc.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین