پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹
مدیر پرستاری بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران، معتقد است که نبود زیرساخت لازم برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت، باعث شده پرستاران به عنوان منشی عمل کنند.
شعار سال: تهمینه ناجی گفت: پرونده الکترونیک سلامت در کشور‌های توسعه یافته کاملاً برعکس عمل کرده است. ما از نظر سخت افزار و نرم مشکل داریم و عدم زیر ساخت مناسب، فرهنگ سازی و سواد الکترونیکی باعث شده تا در اجرای این پروژه در مراکز درمانی که همراه با آزمون و خطا و سایر مشکلات بوده است، پرستاران به سمت منشی گری سوق دهد و اگر واقعاً پرونده الکترونیک سلامت مدیریت نشود باعث آسیب جدی بیماران و افزایش مضاعف نارضایتی پرسنل پرستاری خواهد شد.

وی افزود: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که رخ می‌دهد، این است که پرستار از دارویی که بیمار در حین ترخیص می‌گیرد اطلاعی ندارد و نمی‌تواند به درستی آموزش بدهد. در گذشته پرستاران از دارو‌های بیماران ترخیصی با خبر بوده و به طور مستقیم دارو‌ها را مشاهده کرده و اگر اشتباهی رخ داده بود دارو‌ها را عودت می‌دادند و در مورد چگونگی استفاده از دارو با توجه به سن، سواد و…، بیمار آموزش می‌داد.

ناجی ادامه داد: آیا زمانی که نسخه الکترونیکی مطرح شد، آموزش دارویی الکترونیکی برای بیماران در نظر گرفته شد و یا اینکه از پرستاران در این خصوص نظر سنجی شده است تا یک راهکار جامع و کامل ارائه شود. این موضوع نیز از موارد دیگری است که پرستاری را به منشی گری سوق داد و مسئولان باید فکر اساسی در این خصوص بکنند تا آسیب جدی متوجه پرستاری نشود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۵۵۶۴۲۹۲، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین