پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۴۶
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: دو نیروگاه امروز از نعمت سوخت گاز بهره‌مند شده‌اند و با هماهنگی و برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران، رفته رفته تمامی هتل‌ها، صنایع و منازل مسکونی در این جزیره به شبکه گاز و بهره‌مندی از نعمت گاز پایدار دست خواهند یافت و بدین صورت راه قاچاق سوخت مایع به طور کامل در این منطقه بسته خواهد شد.
شعار سال: دو نیروگاه جزیره کیش امروز از نعمت سوخت گاز بهره‌مند شدند و با هماهنگی و برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران، رفته رفته تمامی هتل‌ها، صنایع و منازل مسکونی در این جزیره به شبکه گاز و بهره‌مندی از نعمت گاز پایدار دست خواهند یافت.

دقایقی پیش با حضور وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، استاندار هرمزگان، رئیس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان صنعت نفت و گاز کشور و مسئولان محلی، پروژه انتقال گاز به نیروگاه‌های جزیره کیش افتتاح شد.

طرح انتقال گاز به نیروگاه‌های جزیره کیش به منظور تأمین سوخت نیروگاه‌های این جزیره با استفاده از زیرساخت‌های طرح توسعه فاز یک میدان کیش، از دی‌ماه ۱۳۹۷ با مسئولیت کارفرمایی شرکت نفت‌وگاز پارس آغاز و عملیات احداث خطوط لوله انتقال گاز، ایستگاه‌های مربوطه و یک رشته کابل فیبر نوری به طول کلی ۱۲۷ کیلومتر به انجام رسید.

میزان سرمایه‌گذاری این طرح ۳۵۰ میلیون دلار بوده که طبق اعلام مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در کمتر از یک‌سال از محل سوخت صرفه‌جویی شده، میزان سرمایه‌گذاری طرح بازمی‌گردد.

مهم‌ترین دستاورد‌های انتقال گاز به جزیره کیش بدین شرح است:

اتصال جزیره کیش به شبکه پایدار گاز سراسری
تأمین انرژی پاک و پایدار
کاهش اثرات سوءزیست محیطی
صرفه‌جویی در مصرف روزانه یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر و سالانه ۵۰۰ میلیون لیتر سوخت نفت‌گاز
توسعه شبکه گاز شهری، صنعتی، خدماتی، هتل‌ها و مسکونی
صرفه‌جویی و آزادسازی بیش از ۷ هزار تن گاز مایع (LPG) با توسعه گازرسانی در جزیره
حذف هزینه حمل‌ونقل سوخت نفت‌گاز به زجیره بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در سال
حذف هزینه حمل‌ونقل گاز مایع (LPG) به میزان ۴ میلیارد تومان در سال
فراهم شدن امکان احداث جایگاه‌های CNG برای سوخت خودرو‌ها و شناور‌ها
جلوگیری از قاچاق سوخت مایع

محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در این مراسم اظهار داشت: سالیان سال بود که مردم جزیره کیش از این موضوع رنج می‌بردند که سوخت پاک گاز ارا در دسترس نداشتند؛ اما امروز با بهره‌برداری کامل از این طرح، گاز به عنوان یک سوخت پاک و پایدار به این جزیره رسیده است.

وی افزود: از جمله منافع آن، دستاورد زیست محیطی اشت و با گازرسانی به دو نیروگاه این جزیره، رونق کسب‌وکار و رفاه اجتماعی این جزیره را شاهد خواهیم بود؛ همچینن ظرفیت تولید برق و آب این جزیره با گازرسانی پایدار، افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت خاطرنشان کرد: با گازرسانی به نیروگاه‌های جزیره کیش، روزانه بیش از یک میلیون لیتر در مصرف نفت‌گاز و سالانه حدود ۷ هزار تن LPG صرفه‌جویی می‌شود و این مسئله به ظرفیت‌های صادراتی کشور افزوده خواهد کرد.

وی ادامه داد: ظرفیت این خهط، ۲۸ میلیون مترمکعب در روز است که به تناسب میزان نیاز مصرف در جزیره، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خجسته مهر میزان درآمد ناشی از اجرای این طرح را ۴۰۰ میلیون دلار در سال اعلام کرد و گفت: در کمتر از یک سال کل هزینه سرمایه گذاری این طرح که ۳۵۰ میلیون دلار بوده، بازمی‌گردد.

وی افزود: دو نیروگاه امروز از نعمت سوخت گاز بهره‌مند شده‌اند و با هماهنگی و برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران، رفته رفته تمامی هتل‌ها، صنایع و منازل مسکونی در این جزیره به شبکه گاز و بهره‌مندی از نعمت گاز پایدار دست خواهند یافت و بدین صورت راه قاچاق سوخت مایع به طور کامل در این منطقه بسته خواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه شرق، تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۵۳۸۶۲، www.sharghdaily.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین