پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۷۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
وزیر محترم اطلاع دارند که در صورت نبود طرح تنفس در جنگل‌های کشور، تنها ۱۰ درصد نیاز چوبی (عام از کاغذ تا چوب) توسط تولیدات داخل فراهم شده و ۹۰ درصد وارد می‌شود؟ وزیر محترم مافیای خمیر کاغذ را می‌شناسند؟ وزیر حتی از پتانسیل استفاده از تفاله نیشکر در هفت تپه خبر ندارد که نمی‌گذارند به شکل مطلوب مورد بهره برداری قرار گیرد. حال چطور با این شرایط وعده خودکفایی در سه سال را می‌دهند؟ نکند گوش وزیر را با تولید کاغذ از پودر سنگ پر کرده اند؟ این شیوه تولید خودش هزاران حاشیه دارد جناب اسماعیلی.
شعار سال: محمدمهدی اسماعیلی درباره توانایی دولت در تامین کاغذ مورد نیاز ناشران به خبرنگار یک رسانه اظهار کرد: در مورد کاغذ برای کوتاه مدت توانستیم با کمک ویژه ریاست جمهوری و معاون اول، واردات را با ارز ارزان انجام بدهیم، محموله‌های کاغذ وارد شده‌است و به نظرم توزیع این کاغذ‌ها می‌تواند بازار را به ثبات قیمت برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از وزیر صمت خواهش کردم تا نظارت بیشتری بر بازار داشته‌باشد تا در نتیجه آن ناشران دچار موضوع گرانی کاغذ نشوند؛ زیرا این مساله فعالیت آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته دراین بخش هم اقداماتی انجام شده‌است تا نظارت بر بازار با توجه بیشتری انجام شود.

تولیدات داخلی قیمت مناسبی دارند

به گفته اسماعیلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقدامات برای افزایش تولید داخلی کاغذ این است که با راه‌اندازی بخش‌های جدید و تقویت بخش‌های قدیمی برای تولید کاغذ داخلی اقدام شود؛ تا در نتیجه این اقدامات سال آینده بتوانیم تمام نیاز‌های کاغذ را در حوزه کتاب درسی، نشریات و کتاب‌های عمومی تامین کنیم. تا این لحظه افق روشنی در این حوزه داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: زمانی که کاغذ تولید داخلی داشته‌باشد، به صورت طبیعی قیمتی کمتر از حوزه واردات خواهدداشت. تولیدات داخلی قیمت مناسبی دارند و با اینکه همه همیشه نگران قیمت تولیدات داخلی بودند، اما کاغذ در ایران با کیفیت مناسب تولید می‌شود، تا جایی که قیمت کاغذ تولید ملی از بسیاری از موارد مشابه خارجی هم بهتر است.
 
تعداد بازدید : 1
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱ شهریور  ۱۴۰۱، کدخبر:۸۴۸۶۳۶۵۱، www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین