پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان بیان داشته که واحد کت‌کراکر فاز سه پالایشگاه نفت آبادان با ظرفیت تولید ۳.۵ میلیون لیتر بنزین سوپر مجدد وارد مدار تولیدشده است.قیم به انتشار گرد سفید رنگ کاتالیست واحد کت کراکر فاز سه پالایشگاه آبادان اشاره کرد وگفت همه تلاش مجموعه پالایشگاه آبادان کاهش خروجی کاتالیست بوده و به همین منظور ۲۰ میلیون دلار برای کاهش خروجی در نظر گرفته شده تا با طراحی و نصب تجهیزات، تا ۳۶ تا ۴۰ ماه آینده این طرح راه اندازی شود. در واقع بنوعی وعده سر خرمن 3 تا 3 و نیم ساله؟

شعار سال: حکیم قیم مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان در نشست خبری خود در آبادان بیان داشت که، ۶۰۰ نفر به صورت موقت و ۴۰۰ نفر از کارکنان متخصص پالایشگاه آبادان بدون وابستگی خارجی در مدت سه ،  هفته اورهال فاز سه پالایشگاه آبادان را انجام دادند . سعی بر این است تا در چند روز آینده ظرفیت تولید بنزین سوپر در این پالایشگاه به ۵.۵ لیتر در روز افزایش یابد.

اختصاص ۲۰ میلیون دلار برای کاهش آلایندگی محیطی پالایشگاه آبادن

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت، فاز سه پالایشگاه در سال ۹۹ با جدیدترین فناوری روز دنیا که با تمام شرایط زیست محیطی همخوانی و برابر استانداردی جهانی است، ساخته شده است. برای اینکه شاهد پخش آلودگی ناشی از کاتالیست در فضای شهری نباشیم پروژه‌ای طراحی شده که تا در آینده بتوانیم مقدار آلایندگی را کنترل کنیم.

قیم به انتشار گرد سفید رنگ کاتالیست واحد کت کراکر فاز سه پالایشگاه آبادان اشاره کرد و ادامه داد: همه تلاش مجموعه پالایشگاه آبادان کاهش خروجی کاتالیست است و به همین منظور ۲۰ میلیون دلار برای کاهش خروجی در نظر گرفته شده تا با طراحی و نصب تجهیزات، تا ۳۶ تا ۴۰ ماه آینده این طرح راه اندازی شود. برخی از منتقدین این سبک برنامه ریزی را نوعی وعه سر خرمن می دانند. 

پالایشگاه آبادان ماهیانه ۲۵۰ میلیارد ریال بابت عوارض آلایندگی پرداخت می‌کند

وی افزود:پالایشگاه آبادان یکی از خوش حساب‌ترین شرکت‌ها در پرداخت عوارض آلایندگی است و ماهیانه ۲۵۰ میلیارد ریال بابت عوارض پرداخت می‌کند. بر اساس قانون مقدار ۴۰ درصد عوارض به آبادان، ۴۰درصد به خرمشهر و ۲۰ درصد به اروندکنار اختصاص می‌یابد.

وارد مدار شدن فاز ۲ پالایشگاه آبادان تا ۲ماه آینده

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت، فاز ۲ پالایشگاه آبادان تا ۲ماه آینده به عنوان بزرگترین واحد تبخیر کشور وارد مدار تولید خواهد شد. بخش نخست فاز ۲ این پالایشگاه در مدت زمان هشت ماه تا یکسال وارد مدار خواهد شد و سعی بر این است تا تولید آن در ابتدا ۴۵۰ هزار بشکه و سپس به ۵۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد. تیر امسال نقص فنی در یکی از واحد‌های فاز سه پالایشگاه آبادان باعث انتشار گرد سفید رنگ در سطح این شهر شد.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در پالایشگاه آبادان به فرآورده نفتی تبدیل می‌شود.

لازم به توضیح است که پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌های نفتی، گوگرد، نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند. این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند. ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹، بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به شمار می‌رفت.

تعداد بازدید : 17
 
اما بشنویم از مردم و گلایه های شهروندان آبادانی در روز سه‌شنبه اول شهریور ۱۴۰۱

پودر کاتالیزور پالایشگاه آبادان مجددا چند روز است به دلیل خرابی کت‌کراکر، در هوا منتشر شده و مردم مجبور به استنشاق آن هستند! برخی از اخبار غیر رسمی معتقدند که این پودر سمی و سرطان‌زاست! (توضیح :  پودر کاتالیست سلیکات آلومینا، خنثی بوده و قابلیت سمی ندارد).
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:2شهریور1401 ،کدخبر: 84864977، www.irna.ir/  سایر منابع
اخبار مرتبط
برچسب ها: پودر کاتالیزور در خوزستان منتشر شده ، پودر کت کراکر سمی است ، انتشار پودر کاتالیزور واحد کت کراکر آبادان در هوا ، استنشاق پودر کت کراکر ، پالایشگاه آبادان ، آلودگی های پالایشگاه آبادان ، پالایشگاه نفت آبادان ، آلودگی هوا ، آلودگی کت کراکر ، پودر سفید در هوای خوزستان ، نقص فنی در واحد کت کراکر پالایشگاه ، آلودگی هوای آبادان ، منابع آلوده کننده هوای آبادان ، پتروشیمی و آلودگی هوای آبادان ، پالایشگاه و آلودگی هوای آبادان ، واحد کت کراکر چیست ، کارکرد واحد کت کراکر ، احداث واحد کت کراکر جدید ، فاز سوم توسعه پالایشگاه آبادان ، توسعه واحد کت کراکر پالایشگاه آبادان با ظرفیت 45 هزار بشکه در روز ، نقص فنی واحد کت کراکر پالایشگاه آبادان ، خورد ئیدروکربنهای نفتی سنگین با کاتالیست داغ ، کاتالیست سیلیکا الومینا ، فشار درون فرآیند شکستن مولکول ها در کاتالیست سیال ، تبدیل ئیدروکربن های نفتی نسبتاً سنگین به محصولات سبک تر و با ارزش تر ، ریزگردها و آلودگی هوای آبادان ، پخش آلودگی ناشی از کاتالیست در فضای شهری ، پرداخت عوارض آلایندگی توسط پالایشگاه ها
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
0
0
چی می گه این مرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین