پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۱۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۳
شبکه سعودی العربیه با انتشار خبری مدعی قطع روابط دیپلماتیک دولت آلبانی با ایران شد.همچنین به دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ ساعت برای ترک این کشور فرصت داده است.

شعار سال: العربیه در خبری مدعی شد دولت آلبانی اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران و به دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ ساعت برای ترک این کشور فرصت داد.

شبکه سعودی گزارش داده که دولت آلبانی اقدام به اخراج سفیر ایران در تیرانا کرده، در حالی که ایران از سال ۱۳۹۷ در این کشور سفیر ندارد.

بهانه آلبانی برای قطع روابط با ایران، حملات سایبری به این کشور خوانده شده که تیرانا مدعی شده از جانب ایران صورت گرفته است.

رویترز هم به نقل از نخست‌وزیر آلبانی نوشت که به تمام دیپلمات‌های ایرانی ۲۴ ساعت فرصت داده شده تا خاک آلبانی را ترک کنند.

کاخ سفید: از تلاش‌های آلبانی برای پاسخگو کردن ایران حمایت می‌کنیم

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید مدعی شد از تلاش‌های دولت آلبانی برای پاسخگو کردن ایران در رابطه با حمله سایبری حمایت می‌کنیم.
 
سخنگوی کاخ سفید در پی سناریوی جدید غرب علیه ایران و اتهام زنی بی‌پایه و اساس دولت آلبانی، از اقدامات ضد ایرانی تیرانا حمایت کرد.

 کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید مدعی شد از تلاش‌های دولت آلبانی برای پاسخگو کردن ایران در رابطه با حمله سایبری حمایت می‌کنیم.
آلبانی ایران را متهم به حمله سایبری کرد
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ماده پنج منشور ناتو در این زمینه گفت که هر یک از اعضای ناتو باید بصورت مستقل در مورد چگونگی پاسخ به حملات سایبری تصمیم خواهند گرفت.

این مقام کاخ سفید اضافه کرد که درباره ماده پنج باید فرآیند‌هایی طی شود که اعضای ناتو باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنند.

سخنگوی کاخ سفید بر حمایت دولت بایدن از تلاش‌های ضد ایرانی برای ادعای حمله سایبری ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) برای پاسخگو کردن ایران و توسعه همکاری با آلبانی برای تقویت امنیت سایبری تیرانا و تقویت رفتار مسوولانه دولت‌ها در فضای سایبری تاکید کرد.

نخست‌وزیر آلبانی امروز ضمن مطرح کردن اتهام بی‌پایه و اساس علیه ایران، عنوان کرد که کشورش روابط خود را با ایران قطع کرده است. «ادی راما» تصریح کرد که این کشور در حال قطع روابط دیپلماتیک با ایران است و به دیپلمات‌های ایرانی و پرسنل سفارت ایران دستور داده است ظرف ۲۴ ساعت خاک آلبانی را ترک کنند.

پیش از این، آدرین واتسون سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد که واشنگتن، ایران را مسئول حمله سایبری ۱۵ ژوئیه (۲۴ تیر) و عملیات هکری متعاقب آن به آلبانی می‌داند.

وی ادعا کرد که تهران را بابت اقدامات علیه متحد خود در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مسئول می‌داند.

این مقام کاخ سفید افزود: طی هفته ها، دولت ایالات متحده در کنار شرکای بخش خصوصی برای حمایت از تلاش‌های آلبانی در جهت کاهش، بازیابی و بررسی حمله سایبری ۱۵ ژوئیه که داده‌های دولتی را از بین برد و خدمات دولت به مردم را مختل کرد، همکاری داشته است.

وی در ادامه این اتهام را مطرح کرد: ما دریافته‌ایم که دولت ایران این حمله سایبری بی‌ملاحظه و غیرمسئولانه را انجام داده و مسئول عملیات هکری و افشاگری بعد از آن است.

وی افزود: آمریکا قویا این حمله سایبری را محکوم می‌کند و همچون تیرانا خواستار پاسخگویی ایران برای این اتفاق سایبری بی‌سابقه است.
 
آتش زدن اسناد سفارت ایران در آلبانی قبل از ترک کشور

یک مرد داخل سفارت ایران کاغذ‌هایی را در بشکه آتش می‌اندازد. نور شعله‌های آتش، دیوار‌های ساختمان سه طبقه سفارت ایران را روشن کرد.

آلبانی ایران را متهم به حمله سایبری کرد+ حاشیه ها و موضع گیری ها
دیپلمات‌های ایرانی چند ساعت قبل از ترک آلبانی، اسناد سفارت ایران را آتش زدند.

دولت آلبانی ایران را متهم کرده در حمله سایبری اخیر به زیرساخت‌های این کشور دخالت داشته است. تهران این اتهام را رد می‌کند.
 
اظهار نگرانی تهران از تعامل نامناسب مقامات محلی آلبانی با اعضای سفارت ایران

 ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در پی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها درخصوص تعامل نامناسب مقامات محلی در تیرانا با سفارت جمهوری اسلامی ایران و اعضای آن، مراتب نگرانی ایران در این زمینه را اعلام کرد.

وی ادامه داد: چنانچه مطالب عنوان شده به نقل از منابع رسانه‌ای مقرون به صحت باشد، رفتاری مغایر با حقوق بین‌الملل و کنوانسیون وین راجع به حقوق دیپلماتیک بوده و مسئولیت‌های ناشی از نقض آن برعهده دولت تیرانا است.
 
(تصاویر) پلیس آلبانی ساختمان سفارت ایران را تفتیش کرد

پلیس ضد تروریسم آلبانی، ساختمان خالی سفارت ایران در تیرانا را تفتیش کردند.

خبرنگار رویترز از تیرانا، پایتخت آلبانی گزارش داده که پس از خروج دو خودرو با پلاک دیپلماتیک، پلیس با ماسک، کلاه ایمنی و تفنگ‌های خودکار وارد ساختمان سفارت شدند که در ۲۰۰ متری دفتر نخست‌وزیر آلبانی واقع شده است.

بر اساس این گزارش، پلیس ضد تروریسم آلبانی بیش از ۳۰ دقیقه ساختمان خالی سفارت را مورد بازرسی و تفتیش قرار داد.

این کشور در سال ۱۳۹۷ غلامحسین محمدنیا، سفیر ایران در این کشور را با اتهام به خطر انداختن امنیت کشور اخراج کرده بود. سفارت ایران در آلبانی از آن زمان در سطح کاردار اداره می‌شد.

آلبانی سال‌هاست به گروهک منافقین که از گروه‌های تروریستی شناسنامه‌دار محسوب می‌شود، پناه داده است.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین