پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
 کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه ترکیه بیشترین اهتمام را به تمامیت اراضی سوریه دارد، گفت:اگر مداخله نظامی ترکیه نبود، احتمال ظهور کریدور تروریستی و کشور کوچکی از مرز‌های عراق تا دریای مدیترانه وجود داشت و اگر این کریدور شکل می‌گرفت، نه روسیه و نه ایران و سوریه قادر به حذف آن بودند.

شعار سال: «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد اگر عملیات نظامی ترکیه در سوریه نبود، تحقق تمامیت ارضی این کشور امکانپذیر نبود.

 کالین با بیان اینکه ترکیه بیشترین اهتمام را به تمامیت اراضی سوریه دارد، گفت:اگر مداخله نظامی ترکیه نبود، احتمال ظهور کریدور تروریستی و کشور کوچکی از مرز‌های عراق تا دریای مدیترانه وجود داشت و اگر این کریدور شکل می‌گرفت، نه روسیه و نه ایران و سوریه قادر به حذف آن بودند.

وی ادامه داد: عملیات نظامی ما در شمال سوریه، امنیت مرزهایمان را تامین و تمامیت اراضی سوریه را حفظ کرد، ما جلوی موج مهاجرت احتمالی و بزرگتر در آینده را گرفتیم.

سخنگوی نهاد ریاست جمهوری ترکیه درباره ارتباط میان آنکارا و دمشق گفت: دستگاه اطلاعاتی دو کشور با هدف کاهش تهدیدات در طول مرز‌های مشترک ارتباط مستمر دارند، علاوه بر این، همانطور که اردوغان گفت هیچ خصومت ابدی در سیاست وجود ندارد، اما برای ارتقای سطح ارتباط باید بستر مناسب وجود داشته باشد.

وی درباره مناسبات با مصر گفت: برای این کار باید آمادگی‌های زیادی حاصل شود و طی ۳ یا ۴ ماه می‌توان گام‌های مشخصی درخصوص روابط با مصر برداریم، اما همگرایی با مصر به معنای این نیست که همگرایی با سوریه هم فردا اتفاق خواهد افتاد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه تصریح کرد: زمان مشخصی برای دیدار روسای جمهوری ترکیه و سوریه وجود ندارد و اینکه قبل یا بعد از انتخابات ترکیه است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانم الان زمانی برای دیدار اردوغان و اسد تعیین کنم، گفت: دستگاه‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه عملا دیدار‌هایی با هم دارند که باید به سطحی مختلف ارتقا یابد.

اردوغان پیش از این تاکید کرده بود: می‌توان اوضاع با سوریه را همانند مصر به روال عادی بازگرداند، هیچ دشمنی همیشگی در سیاست وجود ندارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۸ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۸۴۹۳۴، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین