پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۲۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
بیژن نوباوه درباره شکایت قالیباف از او اظهار کرد: موضوع شکایت قالیباف از بنده به این ترتیب بود که ما نسبت به تغییرات صورت گرفته در بیانیه‌ای که در آن از رهبری تشکر کرده بودیم اعتراض کردیم چراکه تغییرات به وجود آمده در بیانیه مذکور به نفع قالیباف بود. در حقیقت پس از تغییر در انتهای بیانیه درباره قالیباف مطالبی آمده بود که در اصل بیانیه وجود نداشت لذا تعدادی از نمایندگان اعتراض کردند و امضای خود را پس گرفتند. بر همین اساس بنده هم در توئیتی اعتراض کردم و نوشتم این تغییر بیانیه کار صحیحی نبود در واکنش به اعتراض بنده قالیباف شکایت کرد و گفت چرا شما گفتید که در بیانیه جعل صورت گرفته است؟ وی افزود: شکایت قالیباف از بنده هیچ ربطی به سیسمونی گیت نداشت.

شعار سال: نماینده مردم تهران در مجلس می‌گوید: در بیانیه تشکر نمایندگان از مقام معظم رهبری تغییراتی صورت گرفته و مصادره مطلوب به نفع قالیباف شده بود.

بیژن نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس، در واکنش به ادعای رئیس جمهور مبنی بر نبودن حتی یک بیکار در برخی شهر‌های استان تهران گفت: منظور رئیسی از اینکه گفت در پاکدشت و رباط کریم یک بیکار وجود ندارد این است که در مناطق کارگرنشین کار وجود دارد. در حال حاضر ۵ میلیون اتباع خارجی در ایران حضور دارند آیا این افراد کار می‌کنند یا خیر؟ قطعاً مشغول به کار هستند که ارتزاق می‌کنند. پاکدشت منطقه اقتصادی است و سهم به سزایی در کشاورزی دارد همچنین رباط کریم و شهریار مناطق باغی و کشاورزی بسیار مهمی دارند. بنده از نزدیک مشاهده کردم که بسیاری از مواقع کارگر کم است حتی در بیشتر این مناطق، اتباع مشغول به کار هستند و کارگر ایرانی نیست.

او افزود: بسیاری از افرادی که بیکار هستند فاقد تخصص اند و یا نمی‌خواهند کار سخت انجام بدهند البته کار‌ها برای آن‌ها سخت به نظر می‌رسد چراکه در حال حاضر همان کار‌ها که منظور کار‌های بنایی و ساختمان‌سازی است را اتباع انجام می‌دهند. چرا کارگر ایرانی کار نمی‌کند؟ چرا پای کار نمی‌آید؟ لذا اشاره رئیس جمهور اصولی بوده است. اتفاقا در مناطقی نظیر پاکدشت و رباط کریم کار بسیار زیاد است و مخصوصاً کارگر فصلی کم است.

نوباوه با اشاره به دستمزد کارگران تصریح کرد: از طرفی دستمزد کارگران هم نکته قابل توجهی است. به عنوان مثال زمانی که قرار است زمین برای کشت آماده شود قیمت کارگر دو برابر می‌شود چرا که کارگر کم است. در گلخانه‌های پاکدشت و ورامین کارگر کم است. بنده این موارد را از نزدیک مشاهده کردم از این‌رو اظهارات رئیس جمهور درباره وضعیت بیکاری در پاکدشت و رباط کریم کارشناسی شده بود.

او درباره شکایت قالیباف از او اظهار کرد: موضوع شکایت قالیباف از بنده به این ترتیب بود که ما نسبت به تغییرات صورت گرفته در بیانیه‌ای که در آن از رهبری تشکر کرده بودیم اعتراض کردیم چراکه تغییرات به وجود آمده در بیانیه مذکور به نفع قالیباف بود. در حقیقت پس از تغییر در انتهای بیانیه درباره قالیباف مطالبی آمده بود که در اصل بیانیه وجود نداشت لذا تعدادی از نمایندگان اعتراض کردند و امضای خود را پس گرفتند. بر همین اساس بنده هم در توئیتی اعتراض کردم و نوشتم این تغییر بیانیه کار صحیحی نبود در واکنش به اعتراض بنده قالیباف شکایت کرد و گفت چرا شما گفتید که در بیانیه جعل صورت گرفته است؟

نوباوه خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که در بیانیه تشکر نمایندگان از مقام معظم رهبری تغییراتی صورت گرفته و مصادره مطلوب به نفع قالیباف شده بود و به عبارتی بیانیه را به نفع خود تغییر داده بود. در حال حاضر چندین جلسه دادگاه رفتیم و منتظر تصمیم دادگاه هستیم. البته بنده ادله خود را به دادگاه ارائه کردم و مستنداتی درباره اعتراض تعداد زیادی از نمایندگان نسبت به تغییر مذکور، نامه‌های مستند آن‌ها و اینکه امضا‌های خود را پس گرفتند را به قوه قضائیه ارائه دادم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رأی و نظر دادگاه نسبت به مستندات مربوط به تغییر بیانیه قدردانی نمایندگان از مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تا زمانی که رأی دادگاه قطعی نشود، نمی‌توان آن را علنی کرد باید دادگاه رأی نهایی خود را بدهد که بتوانیم اعلام کنیم.

نوباوه در پاسخ به اینکه بنابراین شکایت قالیباف از شما به قضیه سیسمونی گیت ارتباطی نداشت، یادآور شد: خیر، شکایت قالیباف از بنده هیچ ربطی به سیسمونی گیت نداشت فقط ما نسبت به تغییراتی که بدون اطلاع قبلی در بیانیه تشکر از مقام معظم رهبری لحاظ شده بود و این تغییرات به نفع قالیباف محسوب می‌شد، اعتراض کردیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری منیبان، تاریخ انتشار:۲۲ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۶۵۰۵،www.moniban.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین