پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
دکتر عباس شیبانی از مبارزان قدیمی دوران انقلاب اسلامی بود که شامگاه پنج‌شنبه ۱ دی ۱۴۰۱ در سن 91 سالگی در تهران بدلیل کهولت سن ، به لقاءالله پیوست. رهبر انقلاب در روز جمعه بر پیکرش نماز خواند و مراسم خاکسپاری با حضور جمعی از مسئولین و شخصیت‌های کشوری و لشکری برگزار شد.مراسم تشییع وی روز جمعه ۲ دی ساعت ۲ بعد از ظهر در بهشت زهرا قطعه ۷۰ ردیف ۷۰ شماره ۸ برگزار گردید.

شعار سال: عباس شیبانی(۲۰ آبان ۱۳۱۰ – ۱ دی ۱۴۰۱)، پزشک و سیاستمدار ایرانی، از اعضای مؤسس نهضت آزادی ایران و عضو اسبق مجلس شورای اسلامی، شورای شهر تهران و نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی شب گذشته در سن 91 سالگی در تهران بعلت کهولت سن در گذشت. وی از مبارزان پیشکسوت انقلاب اسلامی بود(با ۹ بار محکومیت ۱۳ سال از عمر خود را در زندان گذرانید) و بعد از پیروزی انقلاب در مسئولیت‌های مختلفی از جمله وزیر جهادکشاورزی، نمایندگی مجلس شورای اسلامی (پنج دوره) و شورای شهر تهران ایفای نقش کرد. شیبانی در ادوار دوم و پنجم انتخابات ریاست‌جمهوری نیز نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود.

عباس شیبانی در 91 سالگی گذشت

*** عضو شورای انقلاب اسلامی ایران .
*** نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی .
*** وزیر کشاورزی .
*** مشاور آیت الله عباس لطفیان سرگزی در مؤسسه آموزش عالی و پژوهشکده صحیفه سجادیه و رساله حقوقیه .
*** نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی (۵ دوره، ۱۹ سال).
*** رئیس دانشگاه تهران .
*** کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره دوم (یکی از رقبای محمدعلی رجایی) و دوره پنجم (تنها رقیب اکبر هاشمی رفسنجانی).
*** عضو شورای شهر تهران (۳ دوره، ۱۴ سال) .

عباس شیبانی در 91 سالگی گذشت

تعداد بازدید : 5

برخی از سوابق و فعالیت های دکتر شیبانی در امور خیریه و مردمی ( با تاکید بر حوزه بهداشت و درمان) بشرح مقابل است. تأسیس دفتر هیـئت امنـای صـرفه جویی ارزی در معالجـه بیمـاران،‌ تهیه پروتز کاشت حلزون شنوایی (خرید سالانه بیش از 1000 دستگاه پروتز کاشت حلزون شنوایی و توزیع آن بصورت رایگان بین مراکز کاشت حلزون شنوایی کشور)،‌ تأسیس و تجهیز مراکز ناباروری، حمایت از انجام انـواع پیونـد در داخـل کشـور (پیونـد قلـب، پیونـد ریـه، پیونـد کبـد، پیونـد کلیـه، پیوند قرنیه چشم و پیوند مغز استخوان) و تأمین تجهیزات سرمایه‌ای مورد نیاز مراکز درمانی وابسته به وزارت بهداشت از اقدامات مرحوم شیبانی نام برده می‌شود.

بر اساس اطلاعات دریافتی ، رهبر انقلاب در روز جمعه بر پیکرش نماز خواندند و مراسم خاکسپاری با حضور جمعی از مسئولین و شخصیت‌های کشوری و لشکری برگزار شد. پیکر مرحوم عباس شیبانی در قطعه قطعه ۷۰ ردیف ۷۰ شماره ۸ به خاک سپرده شد.

رهبر انقلاب پس از اقامه نماز بر پیکر مرحوم شیبانی بیان داشتند:
آقای دکتر شیبانی به معنای واقعی کلمه جزو انسان های صالح بود. ما ایشان را خیلی وقت است، سال ها است، یعنی شاید پنجاه و چند سال است می‌شناسیم. آدم فعّال، خیرخواه و آماده‌به‌کار، و به معنای واقعی کلمه مبارز بود؛ واقعاً این جوری بود. ایشان تازه از زندان آزاد شده بود، به نظرم سال ۴۷ یا ۴۸ بود که با ایشان آشنا شدیم... من با مرحوم طاهر احمدزاده از مشهد آمدیم تهران، یک کاری داشتیم اینجا، لازم بود جمعی از افراد صاحب فکر و صاحب نظر و مانند اینها مثل آقای طالقانی، مهندس بازرگان، دکتر سحابی، اینهایی که بودند، جمع می شدند؛ من و آقای احمدزاده یک حرفی برای آنها داشتیم.

احمدزاده گفت که جمع کردنِ اینها کار ما نیست، کار عبّاس شیبانی است؛ او می تواند اینها را جمع کند. این بود که با ایشان تماس گرفتیم و آمد و گفتیم ما چنین کاری داریم، فوراً ــ به نظرم شاید در ظرف دو روز ــ یک جلسه‌ پانزده شانزده نفره، از دکتر شریعتی، آقای بهشتی، آقای مطهّری، همه را جمع کرد؛ یک آدم این جوری‌ بود؛ آماده‌به‌کار.

بعد از انقلاب هم به معنای واقعی کلمه ایشان مشغول کار بود، مشغول تلاش بود. خانمش هم با ایشان خیلی واقعاً همراهی کرد. خدا خانم مفیدی را رحمت کند.

تعداد بازدید : 5

دکتر عباس شیبانی در 91 سالگی گذشت

بر اساس گزارشات دریافتی، پیکر مرحوم شیبانی توسط دخترش به خاک سپرده شد. در این مراسم از بین اعضای شورای شهر تهران تنها ناصر امانی حضور داشت و سرلشکر رحیم صفوی، دکتر کولیوند، قاضی زاده هاشمی وزیر اسبق بهداشت و حجت الاسلام و المسلمین قرائتی نیز در مراسم تشییع حضور داشتند.

دکتر عباس شیبانی در 91 سالگی گذشت

دکتر عباس شیبانی در 91 سالگی گذشت

مراسم یادبود مرحوم عباس شیبانی روز یکشنبه چهارم دی ماه از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ عصر در مسجد نور میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت دکتر عباس شیبانی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت مرد ایمان و عمل مرحوم دکتر عباس شیبانی رحمةالله علیه را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت مرد ایمان و عمل مرحوم دکتر عباس شیبانی رحمةالله علیه را به بازماندگان و دوستان و همکارانش تسلیت عرض می کنم. وی مؤمنی صادق و مجاهدی خستگی‌ناپذیر بود و در همه‌ی دوران ها، چه دوران مبارزه با طاغوت و چه دوران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، در صراط مستقیم، ثبات قدم نشان داد. رحمت و مغفرت الهی شامل حال او باد.


سیّدعلی خامنه‌ای

۱۴۰۱/۱۰/۲

 

درگذشت دکتر عباس شیبانی در 91 سالگی بر اثر کهولت سن + نماز خواندن رهبر بر پیکرش

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین