پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۵۵۳
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
وزارت امور خارجه رژیم اسرائیل در سپتامبر گذشته پس از گذشت ۴ سال، از بازگشت مناسبات دیپلماتیک و تعیین لیلیان به سفارت اسرائیل در آنکارا خبر داده بود. «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز سه‌شنبه در مراسمی رسمی استوارنامه «ایریت لیلیان»، سفیر جدید رژیم اسرائیل در آنکارا را تحویل خواهد گرفت.

شعار سال: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه امروز سه‌شنبه در مراسمی رسمی استوارنامه «ایریت لیلیان»، سفیر جدید رژیم اسرائیل در آنکارا را تحویل خواهد گرفت.

به نقل از آرتی عربی، وزارت امور خارجه اسرائیل در سپتامبر گذشته پس از گذشت ۴ سال، از بازگشت مناسبات دیپلماتیک و تعیین لیلیان به سفارت اسرائیل در آنکارا خبر داده بود.

لیلیان که از فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی کاردار سفارت اسرائیل در آنکارا بوده است، نقشی اساسی در عادی سازی روابط دو طرف ایفا کرده است.

«اسحاق هرتزوگ»، رئیس اسرائیل در ماه مارس گذشته بنا به دعوت اردوغان در نخستین سفر از سال ۲۰۰۷ میلادی به ترکیه سفر کرد. دو ماه بعد از این سفر، «مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه راهی اسرائیل شد و گفت: اشتباه است اگر فکر کنیم عادی سازی روابط با اسرائیل به معنای خیانت به مساله فلسطین است.

روابط ترکیه و اسرائیل در سال ۲۰۰۸ میلادی در پی حمله اسرائیل به غزه تیره و تار شد و در پی حمله تل آویو به کشتی حامل کمک‌های انسانی به غزه و کشته شدن ۱۰ شهروند ترکیه‌ای، روابط دو طرف به حالت تعلیق درآمد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۸۹۰۰۹، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین