پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۷۹۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
عربستان سعودی اخیرا دو زن دیگر را به کادر‌های دیپلماتیک خود در مجامع بین المللی و کشور‌های مختلف اضافه کرده است. این دو زن «هیفاء الجدیع» و «نسرین الشبل» هستند که روز سه شنبه به عنوان نمایندگان جدید این کشور در اتحادیه اروپا و فنلاند مقابل پادشاه عربستان سوگند یاد کردند.

شعار سال:  عربستان سعودی اخیرا دو زن دیگر را به کادر‌های دیپلماتیک خود در مجامع بین المللی و کشور‌های مختلف اضافه کرده است.

 این دو زن «هیفاء الجدیع» و «نسرین الشبل» هستند که روز سه شنبه به عنوان نمایندگان جدید این کشور در اتحادیه اروپا و فنلاند مقابل پادشاه عربستان سوگند یاد کردند.

هیفاء الجدیع به عنوان رئیس کادر دیپلماتیک عربستان سعودی در اتحادیه اروپا و نسرین الشبل نیز به عنوان سفیر جدید این کشور در فنلاند معرفی شده است.

همه زنان دیپلمات عربستان در مجامع بین المللی+ تصاویر
این اولین بار است که یک زن پست ریاست کادر دیپلماتیک عربستان در اتحادیه اروپا و نمایندگی این کشور در آژانس انرژی هسته‌ای را عهده دار می‌شود.

الجدیع در ژنو و نیویورک تحصیل کرده و پدرش نیز سفیر عربستان در سوئد، ایسلند، مغرب و نروژ بوده است.

نسرین الشبل نیز بیش ازشانزده سال است که در وزارت امور خارجه عربستان سعودی فعالیت می‌کند.

همه زنان دیپلمات عربستان در مجامع بین المللی+ تصاویر
ریما بنت بندر آل سعود نیز سال ۲۰۱۹ میلادی به عنوان سفیر عربستان سعودی در آمریکا منصوب شد.

همه زنان دیپلمات عربستان در مجامع بین المللی+ تصاویر
مجله فوربس خاورمیانه ریما را در سال ۲۰۱۴ جزو فهرست قویترین زنان عربی قرار داد. او همچنین جایزه محمد بن راشد آل مکتوم برای نوآوری ورزشی را نیز کسب کرده است.

آمال المعلمی دیگر زن فعال در کادر دیپلماتیک عربستان سعودی است. او سفیر عربستان در نروژ است و بعد از ریما بنت بندر دومین زنی است که به چنین پستی در عربستان می‌رسد.
همه زنان دیپلمات عربستان در مجامع بین المللی+ تصاویر

ایناس الشهوان نیز دیگر زن حاضر در کادر دیپلماتیک عربستان سعودی در خارج است که هم اکنون به عنوان سفیر عربستان در سوئد مشغول به کار است.

همه زنان دیپلمات عربستان در مجامع بین المللی+ تصاویر
ایناس الشهون اولین زن عربستانی است که پست سفارت را از خارج دستگاه دیپلماسی به دست آورده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۱۷ دی ۱۴۰۱، کدخبر:۱۵۰۵۴۰۴، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین