پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۶۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
دبیر کمیسیون بانک‌های عامل اردبیل گفت: ۶هزار میلیارد تومان در ۱۵روز اخیر به دنبال نوسانات بازار ارز، سکه و خودرو از بانک‌های استان خارج شده است. داود رجبی اظهار کرد: عمده بانک‌های استان تسهیلات اشتغال و کارآفرینی را عمدتا از تبصره‌های قانونی با نرخ سود ۴ و ۶درصد پرداخت کردند که متاسفانه تاکنون بخشی از این منابع پرداختی وصول نشده است. او با بیان اینکه منابع بانکی جذب‌شده در سال‌جاری ۱۰۶هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: ۳۶درصد این منابع در قالب تسهیلات پرداخت شده است و این روند پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد.

شعار سال: دبیر کمیسیون بانک‌های عامل اردبیل گفت: ۶هزار میلیارد تومان در ۱۵روز اخیر به دنبال نوسانات بازار ارز، سکه و خودرو از بانک‌های استان خارج شده است. داود رجبی اظهار کرد: عمده بانک‌های استان تسهیلات اشتغال و کارآفرینی را عمدتا از تبصره‌های قانونی با نرخ سود ۴ و ۶درصد پرداخت کردند که متاسفانه تاکنون بخشی از این منابع پرداختی وصول نشده است. او با بیان اینکه منابع بانکی جذب‌شده در سال‌جاری ۱۰۶هزار میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: ۳۶درصد این منابع در قالب تسهیلات پرداخت شده است و این روند پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد.

خروج منابع به‌جای افزایش منابع بانک‌ها

دبیر کمیسیون بانک‌های عامل استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع بیش از ۳۰۰هزار میلیارد تومان منابع از طریق بانک‌های عامل استان در قالب تسهیلات به‌ویژه در حمایت از تولید پرداخت شده است، گفت: متاسفانه به جای افزایش منابع بانک‌ها، ما با خروج این منابع از بانک‌ها روبه‌رو هستیم که در ۱۵روز اخیر بیش از ۶هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها برای خرید و فروش سکه، خودرو و ارز خارج شده است.

رجبی افزود: با این روند خروج منابع از بانک‌ها به معنای واقعی ما با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد و قادر به رعایت توازن مصارف و منابع در بانک‌ها نخواهیم بود. او ضرورت حمایت از تولیدکنندگان به ویژه فعالان بخش کشاورزی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: مانده منابع بانک‌های استان ۳۸۲هزار میلیارد تومان است که این رقم در ۱۰ماه امسال ۳۸درصد رشد نشان می‌دهد. رجبی با بیان اینکه منابع در اختیار بانک‌ها به ۳۳۶هزار میلیارد تومان رسیده است، اضافه کرد: پرتفوی بانک‌های استان به ۲۰هزار میلیارد تومان افزایش یافته و در نقطه مقابل منابع پرداختی زیادی را نیز شاهد بودیم.

سیاست انقباضی بانک مرکزی مانع از تحقق اهداف است

او رشد ۳۷درصدی منابع استان را یادآور شد و بیان کرد: ما در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش از محل تبصره‌های قانونی بودجه‌ای مشکلی نداریم؛ ولی برخی نارسایی‌ها در سطح استان همچنان بانک‌ها را رنج می‌دهد. رجبی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: دستورالعمل متنوعی را در واگذاری املاک تملیکی شاهد هستیم که قطعا اصلاح این فرآیند می‌تواند به یکسان‌سازی امور کمک کند. او با انتقاد از سیاست انقباضی بانک مرکزی تصریح کرد: این سیاست مانع از تحقق برخی از اهداف و برنامه‌های بانک‌های دولتی و خصوصی شده است؛ درحالی‌که انتظار می‌رود مشکل و موانع پرداخت تسهیلات تکلیفی به نوعی برطرف شود. دبیر کمیسیون بانک‌های عامل استان اردبیل از مراجع قضایی خواست تا در رسیدگی به پرونده‌های معطل‌مانده وصول مطالبات غیرجاری و اجرائیات انجام‌شده، اقدام سریع‌تری را انجام و بانک‌ها را از بلاتکلیفی‌ها نجات دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار:۳ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۹۴۶۲۹۹، donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
برچسب ها: سیاست انقباضی بانک مرکزی ، خروج منابع به‌جای افزایش منابع بانک‌ها ، خروج ۶هزار میلیارد تومان در ۱۵روز اخیر از بانک های اردبیل ، داود رجبی دبیر کمیسیون بانک‌های عامل اردبیل ، جذب منابع توسط بانک ها ، خروج منابع از بانک ها ، افزایش منابع بانک‌ها ، منابع بانکی جذب‌شده در سال‌1401 چقدر بوده است؟ ، جذب منابع مالی توسط بانک ها ، شش همت سپرده از بانک‌های اردبیل در ۱۵ روز ، خروج شش همت سپرده از بانک‌های اردبیل در ۱۵ روز ، پرداخت تسهیلات برای حمایت از تولید ، خروج منابع از بانک ها برای خرید سکه ، جذابیت بانک ها برای سپرده گذاری ، کاهش ارزش پول ایرانیان هر روزه ، چرا ایرانیان علاقه ای به سپرده گذاری در بانک ندارند؟ ، به هم خوردن توازن مصارف و منابع در بانک‌ها ، وصول مطالبات غیرجاری بانک ها ، مشکلات بانک ها با افزایش قیمت ارز ، ترجیح مردم برای خرید و فروش سکه به جای سپرده گذاری بانکی ، ترجیح مردم برای خرید و فروش خودرو بجای سپرده گذاری بانکی ، کوچ سرمایه ها از بانک ها
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
اردبیلی ها خارج کردن از بقیه مردم چه انتظار دارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
پس بگو چرا بانک ها وام نمی دن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
پول پیری ها که جابجا نمی شه. پول حقوقی های بزرگ هم که تکون نمی خوره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
0
0
بانک ها بدجور گلوی مردم رو بستن . وام خرد رو چرا نمی دید
کارگر وطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
0
کلا همه چی پوکیده هر چیزی رو که می بینی داغونه انگار مملکت ول شده همه چی از دست مسیولان خارج شده . خدا خودش به همه ما رحم کنه . این آقایون حکومتی همش ریاست جمهوری دوره روحانی رو مقصر می دونند بازم صد رحمت به اون دوره . الان هر دقیقه همه چی داره میره بالا هیچ کس هم نیست که فریادی بزنه و ما ملت رو دارن به جون هم میاندازن .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین