پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
داستان تقریبا به گوش همه رسیده است. عده ای مزاحم خیابانی نوامیس مردم( آشنایی یا عدم آشنایی پسر و دخترها ، فرقی در اصل داستان ایجاد نمی کند) با اعتراض و غیرتمندی یک جوان مواجه شده و بجای ترک فعل ناشایست، با چاقو به جوان غیرتمند حمله کرده و او را به شهادت می رسانند. بررسی و رصد اخبار رسانه ها و فضای مجازی نشان می دهد که داستان دارد با استفاده ابزاری و اسطوره سازی از غیرت این جوان در دفاع از نوامیس ، دنباله گیری می شود. خدمت عزیزان جهت دهنده مشفقانه عرض می شود که بجای اسطوره سازی و استفاده سیاسی از داستان، اقتدار قضایی همراه با آگاه سازی اجتماعی را در دستور کار قرار دهید. عبرت آموزی و آموزش جواب بهتری از اسطوره سازی و استفاده ابزاری و سیاسی از رویداد جگرسوز رخ داده ، دارد.

شعارسال: شامگاه ۸ اردیبهشت، یکی از شهروندان سبزواری که منتظر بازگشت فرزند خود از کلاس بود، متوجه ایجاد مزاحمت و درگیری دو جوان با یک دختر جوان و کشاندن دختر در خیابان به اجبار و زور شده و در یک اقدام شجاعانه و انسانی، بلافاصله برای نجات دختر جوان اقدام می‌کند.

از داستان شهادت حامی ناموس مردم در سبزوار استفاده سیاسی نکنید؛ جانی ها را مجازات کنید

متاسفانه هر دو جوان مزاحم، که حسب بررسی به‌عمل آمده دارای سوابق متعدد کیفری هستند، در واکنش به دفاع شهروند سبزواری از دختر جوان، ناجوانمردانه با سلاح سرد وی را از پشت سر مورد اصابت چاقو و سپس نفر دوم از روبه‌رو مورد جرح شدید قرار می‌دهند و پس از ارتکاب جرم از محل متواری می‌شوند. بلافاصله اکیپ جنایی در معیت بازپرس، تحقیقات خود را آغاز و با تلاش مستمر در کمتر از ۱۰ ساعت ضاربین شناسایی و به اتهام مشارکت در قتل عمد دستگیر می‌شوند.

تعداد بازدید : 6

بعد از این حادثه، مردم غیرتمند سبزوار محل شهادت شهید امر به معروف، حمیدرضا الداغی را گلباران کردند و نوعی همگرایی و تائید اجتماعی از شجاعت و غیرت این شهید را شاهد هستیم.

ضرغامی هم پیام تسلیت جالبی را برای تجلیل از اقدام این شهید و تسلیت به خانواده داغدارش ، ارسال کرد. اما متاسفانه با وجود همه این همصدایی ها شاهد تلاش هایی برای مصادره سیاسی و ابزاری این جریان شهادت توسط برخی افراد خاص هستیم.توصیه اکید داریم بجای استفاده ابزاری از جریان شهادت این شهید و بحث حجاب، اقتدار دستگاه قضایی همراه با آموزش اجتماعی را در سرلیست اقدامات مرتبط با این حادثه قرار دهیم.

 

تعداد بازدید : 4
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین