پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر رئیس جمهور سوریه به عربستان سعودی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب بعد از ۱۲ سال گفت که از این اقدام متحدانش حمایت نخواهد کرد. آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از هرگونه عادی سازی روابط با «رژیم اسد» حمایت نمی‌کند و کما اینکه از اقدام متحدانش در این راستا نیز حمایت نخواهد کرد، گفت ما نه‌تنها با بشار اسد عادی سازی روابط نخواهیم داشت، بلکه تحریم‌ها به صورت کامل بر این سوریه باقی خواهد ماند.

شعارسال: وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سفر رئیس جمهور سوریه به عربستان سعودی برای شرکت در نشست اتحادیه عرب بعد از ۱۲ سال گفت که از این اقدام متحدانش حمایت نخواهد کرد.

واکنش آمریکا به سفر بشار اسد به عربستان: از اقدام متحدانمان حمایت نمی‌کنیم

وزارت خارجه آمریکا به سفر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه به عربستان سعودی برای شرکت در نشست سران کشور‌های اتحادیه عرب در جده واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آمریکا روز پنجشبه در بیانیه‌ای که نشان از ناراحتی این کشور از این تحول دیپلماتیک خبر می‌دهد، اعلام کرد که ما معتقدیم که نبایدبه سوریه حق بازگشت به اتحادیه عرب داده شود.

آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از هرگونه عادی سازی روابط با «رژیم اسد» حمایت نمی‌کند و کما اینکه از اقدام متحدانش در این راستا نیز حمایت نخواهد کرد، گفت ما نه‌تنها با بشار اسد عادی سازی روابط نخواهیم داشت، بلکه تحریم‌ها به صورت کامل بر این سوریه باقی خواهد ماند.

علی رغم این اظهارات وزارت خارجه آمریکا، این کشور اعلام کرد که آماده است با هر طرفی که بتواند آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در سوریه را تضمین کند، تماس برقرار کند.

رئیس جمهور سوریه بعد از نزدیک به ۱۲ سال از اخراج این کشور از اتحادیه عرب، ساعاتی پیش وارد شهر جده شد تا جمعه در سی و دومین نشست سران این اتحادیه شرکت و سخنرانی کند.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان طی ماه گذشته به سوریه رفت و با بشار اسد دیدار کرد. بعد از این سفر همتای سوری او نیز به عربستان رفت و در نهایت یکشنبه هفته گذشته اتحادیه عرب در نشست وزیران خارجه با لغو تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه موافقت کرد و بعد از آن، ریاض رسما از بشار اسد برای شرکت در نشست جمعه دعوت کرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انتخاب، تاریخ انتشار: 28اردیبهشت1402، کدخبر: 726726،www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین