پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
مدیرکل بهزیستی ایلام از زیرپوشش قرار گرفتن ۲۰ هزار کودک در این استان در طرح پیشگیری از تنبلی چشم (طرح آمبیلوپی) خبر داد.

شعارسال: فرهاد قیصربیگی امروز در آیین آغاز اجرای این طرح گفت: کودکان ۳ تا ۶ سال در قالب اجرای این طرح مورد معاینه قرار گرفته و در صورت وجود مشکل به مراکز تعیین شده معرفی می شوند.

وی با اشاره به فعالیت ۳۳۰ مهد کودک در استان افزود: پیش بینی می شود ۲۰ هزار نفر از کودکان این محدوده سنی زیر پوشش این طرح قرار گیرند تا با شناسایی به موقع از عوارض این بیماری رهایی یابند.

مدیرکل بهزیستی ایلام ادامه داد: این طرح سال گذشته نیز در میان جامعه هدف اجرا شد که امیدواریم با نظارت بیشتر و مستمر دستگاه های مسئول شاهد کاهش ابتلای کودکان به این بیماری باشیم.

قیصربیگی تاکید کرد: این اداره کل کمک هزینه های درمانی لازم بویژه در زمینه تامین عینک را در اختیار خانواده های نیازمند قرار خواهد داد.

وی اضافه کرد: بدون شک پیشگیری از بروز بیماری ها اثرگذاری بسیار بیشتری داشته و هزینه های خانواده ها و دولت را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد و این اداره کل نیز در این راستا طرح های مختلف پیشگیری از معلولیت ها را با مشاوره های ژنتیک ، طرح پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری شنوایی اجرا می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 2 آبان 1395، کد مطلب: 3803600، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین