پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
علی اکبر علیزاده عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب با بیان اینکه استیضاح وزیر کشور یا تلاش برای برکناری معاونین وی تندروی است، گفت: نمایندگان به هیچ عنوان حق دخالت در برکناری مدیران را ندارند؟ واقعا باید از ایشان پرسید که یک دور کامل قانون اساسی کشور ( آشنایی با حقوق اساسی و حقوق شهروندی)، آئین نامه داخلی مجلس، وظیفه پارلمان بعنوان رکن دوم دموکراسی و ...، مطالعه عمیق کرده ای؟ آقای علی اکبر علیزاده، زیر گوشی به شما می گوییم، شرممان می آید به بعضی ها بگوییم نماینده.

شعار سال: عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب با بیان اینکه استیضاح وزیر کشور یا تلاش برای برکناری معاونین وی تندروی است، گفت: نمایندگان به هیچ عنوان حق دخالت در برکناری مدیران را ندارند.

کجای کار استیضاح وزیر یا معاونان وی تندروی است جناب علی اکبر علیزاده؟ تائید صلاحیت و رایم آرزوست!
علی اکبر علیزاده با اشاره به اختیاراتی که طبق قانون اساسی به نمایندگان داده شده است، گفت: نمایندگان طبق قانون اساسی حق سوال و استیضاح وزرا را دارند و می‌توانند بر کلیه امور اجرایی کشور نظارت داشته باشند لذا نمایندگان مجلس در طول ۴ سال مصونیت سیاسی دارند.

وی افزود: نمایندگان مجلس در طول ۴ سال اجبارا برای حل مشکلات مردم استان و پیگیری پروژه‌ها باید جلساتی با مسئولان دولتی در سطوح مختلف داشته باشند و بازدید‌هایی را از پروژه‌ها انجام دهند.

نماینده مردم دامغان در مجلس اظهار کرد: وزارت کشور زمان‌بندی انتخابات را به صورت دقیق اعلام می‌کند. زمان ثبت نام، پایان ثبت نام و بررسی صلاحیت‌ها کاملا مشخص است.

علیزاده تصریح کرد: زمان تبلیغات نامزد‌های انتخابات نیز کاملا مشخص است و یک روز مانده به برگزاری انتخابات تبلیغات ممنوع می‌شود. اما بخشنامه انتخاباتی وزارت کشور به این قوانین خدشه وارد کرده است.

وی با بیان اینکه این بخشنامه اختیارات نمایندگان را محدود کرده است، گفت: عوان مثال بنده اخیرا جلسه‌ای با ۵۰ معدنکار دامغان داشته‌ام. به راحتی برخی افراد می‌توانند به این جلسه شائبه انتخاباتی وارد کنند، اما این جلسه با انگیزه پیگیری مشکلات معدنکاران در وزارت صمت برگزار شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب با بیان اینکه وزیر کشور نیز ایرادات این بخشنامه را پذیرفت و اصلاح کرد، گفت: وزیر کشور علاوه بر این بخشنامه جدیدی صادر و اعلام کرد مدیران استانی با نمایندگان مجلس همان رابطه برادرانه و همکاری را ادامه دهند.

علیزاده تصریح کرد: استیضاح وزیر کشور یا تلاش برای برکناری معاونین وی تندروی است.
وی ادامه داد: استیضاح حق مجلس است، اما نمایندگان به هیچ عنوان حق دخالت در برکناری مدیران را ندارند نمایندگان می‌توانند به وزیر کشور پیشنهاد بدهند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری و تاکید ایشان بر لزوم عدم دخالت نمایندگان در انتصابات اظهار داشت: نمایندگان می‌توانند پیشنهادات خود را مطرح کنند، اما نباید اصرار بر برکناری مدیران کنند. تلاش نمایندگان برای برکناری معاون وزیر کشور تندروی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ادامه داد: اینکه نمایندگان به وزیر کشور اعلام کنند اگر معاون خود را تغییر ندهی شما را استیضاح می‌کنیم اقدام اشتباهی است که من موافق این جریان در مجلس نیستم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۵۱۵۰۱۴۴، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین