پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: فلسفه تاسیس نظام جمهوری اسلامی این بود که مولفه‌های قدرت در اختیار مردم باشند تا جامعه ایرانی به یک جامعه سعادتمند و سالم تبدیل شود، جامعه‌ای که در آن عدالت و رفاه حرف اول را می‌زنند و مردم به دلیل برخورداری از تمام مواهب زندگی مادی و معنوی همواره پشتوانه حکمرانانی خواهند بود که چنین زندگی سعادتمند و سالمی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. ایران، حداکثر زمینه‌ها را برای تبدیل شدن به جامعه‌ای سعادتمند و سالم دارد. افسوس که حکمرانان ما در مورد چگونگی بکارگیری مولفه‌های قدرت دچار یک اشتباه تاریخی هستند.

شعار سال: روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: ایران، حداکثر زمینه‌ها را برای تبدیل شدن به جامعه‌ای سعادتمند و سالم دارد. افسوس که حکمرانان ما در مورد چگونگی بکارگیری مولفه‌های قدرت دچار یک اشتباه تاریخی هستند.
روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرده که حکمرانان کشور در بکارگیری مولفه‌های قدرت دچار اشتباه تاریخی شده‌اند.

حکمرانی با تکیه افراطی بر نیروهای نظامی و قضایی برای تحکیم قدرت، اشتباه است
به گزارش جمهوری اسلامی، عدالت، در برابر ظلم قرار دارد و جامعه‌ای که حکمرانان آن بتوانند حق ضعیف را از قوی بگیرند، جامعه‌ای بر مبنای عدالت است. گرفتن حق ضعیف از قوی، کار آسانی نیست. زیرا معمولاً حکومتگران همواره به تجمیع قدرت تمایل دارند و اشتباه بزرگشان اینست که فکر می‌کنند قدرت را باید در اهرم‌هائی مانند دستگاه قضاء، نیرو‌های نظامی و امکانات مالی جستجو کرد.

جمهوری اسلامی تاکید کرده است: حکمرانانی که به جای تکیه کردن بر پشتوانه مردمی، درصدد تکیه کردن بر دستگاه قضائی، نیرو‌های نظامی و امکانات مالی هستند و این سه مولفه قدرت را برای تحکیم قدرت خود بکار می‌گیرند، از پشتوانه مردمی محروم می‌شوند. پشتوانه مردمی فقط هنگامی برای حکمرانان وجود خواهد داشت که آنان تمام مولفه‌های قدرت را به جای اینکه خود در اختیار بگیرند، در اختیار مردم قرار دهند.


حکمرانی با تکیه افراطی بر نیروهای نظامی و قضایی برای تحکیم قدرت، اشتباه است

این روزنامه در پایان نوشته است: فلسفه تاسیس نظام جمهوری اسلامی این بود که مولفه‌های قدرت در اختیار مردم باشند تا جامعه ایرانی به یک جامعه سعادتمند و سالم تبدیل شود، جامعه‌ای که در آن عدالت و رفاه حرف اول را می‌زنند و مردم به دلیل برخورداری از تمام مواهب زندگی مادی و معنوی همواره پشتوانه حکمرانانی خواهند بود که چنین زندگی سعادتمند و سالمی را برای آن‌ها فراهم می‌کنند. ایران، حداکثر زمینه‌ها را برای تبدیل شدن به جامعه‌ای سعادتمند و سالم دارد. افسوس که حکمرانان ما در مورد چگونگی بکارگیری مولفه‌های قدرت دچار یک اشتباه تاریخی هستند.

حکمرانی با تکیه افراطی بر نیروهای نظامی و قضایی برای تحکیم قدرت، اشتباه است

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۶۲۰۹۶۹، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین