پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
علیرضا احمدی منش دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان به منظور بررسی موضوع آتش سوزی در بخش هایی از پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس شخصاً در محل حادثه حضور یافت.

شعارسال: دادستان مرکز استان هرمزگان در این بازدید که مسئولان آتش نشانی، مدیریت بحران، ضابطین و مسئولین پالایشگاه نفت آفتاب حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اطفای حریق این مجتمع پالایشگاهی را دریافت کرد. وی همچنین برای اطفا و مهار حریق با بسیج کلیه امکانات موجود در دستگاه های مختلف و اعزام تیم های آتش نشانی و تانکرهای آبرسان دستورات لازم را صادر کرد.

تشکیل پرونده برای آتش‌سوزی پالایشگاه بندرعباس

دادستان مرکز استان هرمزگان در ادامه با تأکید بر لزوم بررسی علل این حادثه، گفت: در رابطه با این آتش سوزی پرونده قضایی تشکیل شده است و مطابق اعلام کارشناسان به دلیل دمای بالای آتش در محل آتش سوزی فعلا امکان اعلام دقیق علت آتش سوزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گزارش نهایی حادثه پس از تکمیل تحقیقات به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید، خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد تیم کارشناسی ویژه ای در محل حضور یافته و این موضوع را به صورت دقیق بررسی و اظهار نظر کند.

گفتنی است؛ ساعت ۱۵ امروز دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ بخش هایی از پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس دچار آتش سوزی شد که این حادثه تاکنون کشته و مصدومی نداشته است.

تعداد بازدید : 6

***

*آتش سوزی مخازن قیر در بندرعباس مهار شد+عکس

آتش سوزی در دو مخزن شرکت نفت آفتاب واقع در شهرک صنعتی خلیج فارس در مجاورت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل که ساعت ۱۴ آغاز شده بود، پس از ۴ ساعت تلاش آتش نشانان مهار شد.

بر این اساس، با مشارکت ده‌ها آتش نشان و نیرو‌های فنی اکنون تلاش‌ها برای لکه گیری در جریان است و خطر گسترش آتش سوزی به دیگر مخازن از بین رفته است.

تشکیل پرونده برای آتش‌سوزی پالایشگاه بندرعباس

همچنین مصدومی ناشی از آتش سوزی و سوختگی گزارش نشده، اما برخی کارگران و حاضران در صحنه متاثر از ترس آتش سوزی شدید اولیه دچار استرس و التهاب شده اند که امدادگران خدمات لازم را به آنان ارائه کردند.

آتش سوزی یک مخزن بزرگ فرآورده‌های نفتی در شرکت نفت آفتاب واقع در شهرک صنعتی خلیج فارس بندرعباس از یک مخزن حاوی مواد هیدروکربری آغاز و در حال گسترش به دیگر مخازن بود که آتش نشانان با تلاش فراوان و انجام اقدامات فنی مانع از سرایت و گسترش آن شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم درباره مصدومان این آتش سوزی گفت: هشت نفر که از عوامل آتش نشانی و اطفاء حریق بودند دچار گرمازدگی و آسیب سطحی شده بودند که توسط عوامل اورژانس درمان شدند و به صحنه اطفا و عملیات بازگشته‌اند.

دادستان مرکز هرمزگان هم در بازدید از محل حادثه از تشکیل پرونده قضایی به منظور بررسی علل آن خبر داد.

از میزان حجم دود مهیب اولیه آتش سوزی کاسته شده است و به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان نیرو‌های آتش نشانی در حال خنک سازی مخازن هستند.

شهرک صنعتی خلیج فارس که این آتش سوزی در اراضی آن رخ داده، در کیلومتر ۳۰ محور بندرعباس به خمیر واقع شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت صاحب خبر، تاریخ انتشار: 19تیر1402، کدخبر: 61207932، sahebkhabar.ir/ سایر منابع

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین