پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۴۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از موضوعاتی که جزو ناهنجاری‌های اصلی شهر و از مطالبات مردم به شمار می‌رود، معضل کودک کار است. چپردار گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی دارد در حوزه برنامه ریزی و مدیریت پیمانکاری تفکیک اقداماتی را در جهت رفع این مشکل انجام دهد، اما ریشه معضل کودک کار در حوزه‌های امنیت اجتماعی است.

شعار سال: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از موضوعاتی که جزو ناهنجاری‌های اصلی شهر و از مطالبات مردم به شمار می‌رود، معضل کودک کار است.

معضل‌های شهر کرج، از کودکان کار تا پسماند‌های شهری و عفونی و بحث شیرین قراردادها؟!
جواد چپردار در نطق پیش از دستور یکصد و هفدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج که با حضور معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان البرز برگزار شد، اظهارداشت: از بین بردن ریشه‌های امنیت اجتماعی نیازمند مساعدت دستگاه هاست که از دستگاه قضائی درخواست می‌شود دستورات لازم را صادر کند تا بتوانیم موارد موجود در این حوزه را در شورای تامین استان مطرح کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بخشی از این موضوع که مربوط به شهرداری است، در حوزه پسماند سه وجه دارد؛ مدیریت شهری، پیمانکاری در حوزه تفکیک و موضوعات امنیتی و اجتماعی، گفت: مجموعه مدیریت شهری آمادگی دارد در حوزه برنامه ریزی و مدیریت پیمانکاری تفکیک اقداماتی را در جهت رفع این مشکل انجام دهد، اما ریشه معضل کودک کار در حوزه‌های امنیت اجتماعی است.

چپردار اذعان کرد: ما شاید بتوانیم نحوه مدیریت را تغییر دهیم یا حوزه پیمانکاری را مدیریت کنیم، اما از بین بردن ریشه‌های امنیت اجتماعی نیازمند مساعدت دستگاه هاست که از دستگاه قضائی درخواست می‌شود دستورات لازم را صادر کند تا بتوانیم موارد موجود در این حوزه را در شورای تامین استان مطرح کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ساماندهی پسماند‌های عفونی را یکی دیگر از مشکلات موجود دانست و افزود: دغدغه ما در شورای اسلامی شهر و کمیسیون سلامت این است که هر نوع پسماندی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تولید می‌شود را عفونی تلقی می‌کنیم؛ فارغ از نگاه به جمع آوری و منافع و هزینه‌های مالی، اولویت‌ها حفظ سلامتی مردم است.

چپردار با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ساماندهی خوبی در حوزه پسماند‌های عفونی درمانگاه‌ها ندارد، عنوان کرد: بسیاری از مراکز درمانی انتظار دارند پسماند‌های تولیدی آن‌ها به عنوان پسماند خانگی جمع آوری شود که در راستا درخواست می‌شود جلسه‌ای به منظور ارائه گزارش مفصل از حساسیت و اهمیت حوزه پسماند‌های عفونی برگزار شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج اذعان کرد: سیاست ما این است که تا حد ممکن، مدیریت شهری در جمع آوری پسماند‌های عفونی مراکز درمانی همکاری داشته باشد، اما دانشگاه علوم پزشکی نیز باید شرایطی را در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ایجاد کند که مردم در حوزه جمع آوری پسماند‌های عفونی دچار آسیب و ضایعه نشوند.

چپردار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیگیری‌های شورای شهر برای ساماندهی سازه‌های تبلیغاتی اظهار کرد: بنا داریم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری را در حوزه سازه‌های تبلیغاتی ساماندهی کنیم که از دستگاه قضا درخواست می‌شود همانگونه که تا به امروز یاریگر ما بود، از این پس نیز به ما کمک کند تا بتوانیم این امر را به سرانجام برسانیم.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای چراغ امیدنیوز، تاریخ انتشار:۱۸ تیر ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۷۰۳۳، sedayecheragheomidnews.ir

اخبار مرتبط
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین