پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۴۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
۶ روز پیش انتشار فیلمی مبنی بر سوءقصد به جان یک وکیل خانم در شهرستان شاهرود در فضای مجازی افکار عمومی را تحت‌تاثیر قرار داد و واکنش‌های منفی از سوی کاربران فضای مجازی دربرداشت (در خیابان «بهزیستی» شاهرود دو موتورسیکلت، یک دستگاه پژو ۴۰۵ سفیدرنگ را تعقیب می‌کنند و در بین راه یکی از این دو موتورسیکلت جلوی این ماشین می‌پیچد و یک نفر از سرنشینان موتورسیکلت در ماشین را باز می‌کند تا به سمت راننده حمله کند، اما راننده ماشین از دست آن‌ها با شتاب فرار می‌کند). یکی از منابع محلی شاهرود در واکنش به این خبر توضیح می‌دهد که طی سال گذشته تاکنون «دست‌کم به پنج وکیل، فعال اجتماعی و خبرنگار» در شاهرود حمله شده و اخبار آن در برخی کانال‌های خبری محلی منتشر شده است. سال گذشته جعفر آقایی وکیل دادگستری در این شهرستان با ضرب گلوله مقابل چشمان همسر و فرزند ۵ ساله‌اش به قتل رسید. حدود هفت، هشت ماه پیش ماشین یک خبرنگار را مقابل خانه‌اش به آتش کشیدند. شش ماه پیش یکی از فعالان اجتماعی را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ۶ روز پیش هم یکی از وکلای خانم را مورد سوءقصد قرار دادند. دو روز پیش نیز به یک محیط‌بان تیراندازی کردند. برخی مسوولان با ترک فعل و سکوت زمینه توسعه این ناامنی‌ها را در شاهرود به وجود آورده‌اند.

شعارسال: سوءقصد به جان یک وکیل جوان در شاهرود در روز‌های اخیر بیش از سایر خبر‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی استان سمنان حاشیه‌ساز شده و همچنان دست به دست می‌شود.

ماجرای سوءقصد ۴ موتورسوار به جان وکیل شاهرودی چه بود؟ + تکرار حوادث متشابه

بر اساس خبر‌های اولیه، گویا یک خانم وکیل شاهرودی که وکالت پرونده‌ای را بر عهده داشته است، پس از خروج از محل دادگاه، مورد سوء‌قصد قرار می‌گیرد.

بر پایه اطلاعات موجود، این وکیل شاهرود در پرونده‌ای که به صدور رأی علیه متهمان در دادگاه شاهرود منجر می‌شود، مداخله داشته و در نهایت مورد سوءقصد چهار موتورسوار قرار می‌گیرد؛ اما زوایای ماجرا از چه قرار است؟

تعداد بازدید : 14


*حمله ۴ موتورسوار به وکیل جوان!

وکیل شاهرودی که مورد سوءقصد قرار گرفته، در یک استوری اینستاگرامی نوشت: «پیرو حکم محکومیت اشخاصی در دادگاه، دادخواست ضرر و زیان معنوی را در دادگاه حقوقی طرح کردم و در جلسه رسیدگی که در شعبه دوم حقوقی شهر شاهرود داشتم، از جانب گروهی از آن اشخاص مورد تهدید واقع شدم».

وی تصریح می‌کند: «با عنایت به اینکه در حیطه کاری و شخصی، صرفاً از ناحیه این اشخاص مورد تهدید واقع شده‌ام، به این افراد مظنون بوده و در این راستا، چهار نفر با دو موتورسیکلت اینجانب را حوالی ساعت ۱۴:۳۰ بعدازظهر حین رانندگی در خیابان شهید فریدنیا (بهزیستی) شهر شاهرود مورد سوءقصد قرار دادند».

این وکیل شاهرودی توضیح می‌دهد: «این افراد به بنده آسیب زده و قصد کشتنم را داشتند و در نهایت به لطف خدا از محل حادثه فرار کردم و از کانون وکلای دادگستری مرکز درخواست مساعدت و پیگیری موضوع را دارم».

*دستور ویژه برای پیگیری حادثه

علی تقی خاکی، رئیس دادگستری شهرستان شاهرود در پی سوءقصد به یک وکیل شاهرودی، دستور ویژه رسیدگی موضوع را به مراجع قضائی صادر کرد.

خاکی بیان کرد: بلافاصله پس از وقوع حادثه، مراتب از طریق دادستانی در دستور کار قرار گرفت و با توجه به زوایای موضوع، دستورات لازم به نهاد‌های امنیتی موازی داده شد تا نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام کنند.

وی افزود: دستگاه قضائی در برقراری نظم و امنیت و حمایت از امنیت شهروندان به‌خصوص جامعه وکلا که بازوان اجرای عدالت هستند، با احدی تعارف و اغماض نخواهد کرد و به یاری خدا احکام قاطع و بازدارنده‌ای در این خصوص صادر خواهد شد.

*تعیین تیم ویژه برای دستگیری متهمان

سیدحسن میرکمالی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار رسانه در شاهرود اظهار کرد: اخیراً شاهد سوءقصد و مزاحمت برای احدی از وکلای شهرستان شاهرود بودیم که در ابتدایی‌ترین لحظات وقوع جرم، ضمن دلجویی از وکیل شاهرودی، موضوع به طور مستقیم توسط اینجانب پیگیری و تیم ویژه برای دستگیری متهمان مشخص شد.

میرکمالی افزود: امنیت نعمت خداوندگار عالم است و همگان باید از آن بهره‌مند شوند و کسی حق اخلال در این امر مهم را ندارد.

*حادثه پارسال تکرار نشود!

سوءقصد به جان وکلا در شاهرود محدود به همین مورد نمی‌شود. دوشنبه، ۱۷ مردادماه پارسال بود که «محمودرضا جعفرآقایی»، وکیل دادگستری پس از پیاده شدن از خودروی شخصی در شاهرود، مقابل چشمان همسر و پسر ۵ ساله‌اش از سوی فردی ناشناس هدف چندین گلوله قرار گرفت و ساعتی بعد در بیمارستان جانش را از دست داد.

خوشبختانه عامل اصلی قتل مرحوم جعفرآقایی با تلاش کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان شاهرود دستگیر شد و روند تحقیقات ادامه یافت؛ اما نباید اجازه تکرار چنین حوادثی را داد.

در روز‌های اخیر، درگیری فیزیکی برخی عوامل شهرداری شاهرود با یک شهروند نیز حاشیه‌ساز شده بود که گفته می‌شود پرونده این ماجرا نیز در دادگستری شهرستان شاهرود در حال پیگیری است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 13مرداد1402، کدخبر: 14020513000267، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین