پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۱۱۹
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
وقتی مبنای انتخاب نماینده مجلس میزان همگرایی با این جریان و ان جریان سیاسی می‌شود و با انواع فیلتر‌های ریز و درشت، افراد را سرند نموده و کم انگیزه برای حضور می‌کنیم، می‌شود همین وضعیتی که درگیر و دچار آن هستیم. حدود ۳۰۰۰ نماینده فعلی و ادوار مجلس که تنها حدود یکصد اقتصاد دان در ان‌ها حضور داشته است؟ آیا شدیدتر از دشمنی گروهی تندرو و نااهل به این آب و خاک و دین و انقلاب، کسی را سراغ دارید؟ ما داریم با ماموریت تمدن سازی خودمان چه می‌کنیم؟ آمدیم جلوی بعضی از فساد‌های احتمالی را بگیریم، از آن طرف بام افتادیم و رقم زدیم چالشی را که پیامد‌های نامیمون داشته و دارد.

شعارسال: از دوره اول تا دهم مجلس، از مجموع ۲ هزار و ۸۰۰ نماینده‌ای که به مجلس راه یافته اند، فقط ۷۵ نفر تحصیلات مرتبط با اقتصاد داشته اند. آماری عجیب از نمایندگانی که به مجلس راه یافته‌اند. اگر این مورد در خصوص روانشناسی و جامعه شناسی، کشاورزی، صنایع، حقوق و ..، انجام می‌شد و رزومه واقعی (نه صرفا کاغذ پاره ارایه شده بعنوان مدرک دانشگاهی) این افراد را بیرون می‌کشیدیم، چه پاسخی داشته و داریم که به مردم بدهیم.

تاملی در وزن توانمندی علمی و اجرایی سه هزار نماینده فعلی و ادوار یازده دور مجلس؟

مثلا مجلس رکن دوم دموکراسی است؟ مثلا مجلس قرار است در راس امور باشد؟ مثلا مجلس باید جهت دهنده به دو قوه مجریه و قضائیه باشد؟ مثلا نماینده شان قانونگذاری و نظارت دارد؟ چه با خودمان می‌کنیم؟

تعداد بازدید : 3

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین