پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو میزبان رییس جمهوری و برخی اعضای هیات دولت است تا لایحه بودجه 1396 کل کشور را تقدیم نمایندگان کند.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز پنجشنبه در مشهد مقدس از اتمام بررسی این لایحه در دولت خبر داد و اعلام کرد که یکشنبه آینده (14 آذر) آن را در موعد قانونی تقدیم مجلس می کند.

طبق قانون دولت باید تا 15 آذر ماه هر سال لایحه بودجه کل کشور برای سال آینده را به مجلس ارایه کند تا نمایندگان فرصت کافی برای اتمام بررسی آن تا پیش از پایان سال را داشته باشند.

به گفته رییس جمهوری، چهار اولویت اصلی در حوزه های آب، فاضلاب، محیط زیست و صنعت حمل و نقل ریلی از برنامه های اصلی دولت در لایحه بودجه سال آینده کل کشور است و در این راستا 10 هزار میلیارد تومان به غیر از بودجه‌های ‏عادی برای توسعه طرح‌ها در این 4 بخش اختصاص داده شده که برای توسعه کشور اهمیت بسیار دارد.‏

*دستور کار مجلس در هفته پیش رو

مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی و حضور نمایندگان در حوزه های انتخابیه، از هفته آینده در روزهای 14، 16 و 17 آذر جلسه علنی دارد.

بر اساس دستور هفتگی جلسات مجلس، سوال عبدالرضا مصری نماینده‌ مردم کرمانشاه از علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد دهقان نماینده‌ مردم چناران و طرقبه و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر ‌دادگستری، همچنین سوال محمد مهدی زاهدی نماینده‌ مردم کرمان و راور و نصراله پژمانفر نماینده مشهد و کلات از محمد فرهادی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری در دستور کار نمایندگان قرار دارد.

همچنین رسیدگی به برخی طرح ها و لوایح در دستور هفتگی مجلس منتشر شده است که می توان به لایحه تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی اعاده شده از شورای نگهبان و طرح یک‌ فوریتی اصلاح موادی ازقانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

طرح یک فوریتی استفساریه قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان‌یافته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان، لایحه ‌اصلاحات ‌پیوست کنوانسیون بین‌المللی ایمنی ‌جان اشخاص در دریا مورخ 1974 (1353) و آیین‌نامه بین‌المللی‌ امنیت ‌کشتی‌ها و تسهیلات ‌بندری(آی.اس.پی. اس) و لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان در زمینه ادامه ساخت، بهره‌برداری و استفاده از منابع آب و انرژی سدها و نیروگاه‌های برق‌آبی «خداآفرین و قیزقلعه‌سی» روی رودخانه ارس از دیگر مواردی به شمار می رود که در دستور کار جلسات علنی مجلس منتشر شده است.

از دیگر مواردی که در دستور کار مجلس قرار دارد، لایحه اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا)، طرح اصلاح بند (هـ) تبصره (1) قانون بودجه سال 1395 کل کشور و همچنین طرح استفساریه قانون اصلاح بند(ی) تبصره(2) قانون بودجه سال1394 کل کشور و بند (هـ) تبصره (1) قانون بودجه سال 1395 کل کشور است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 11 آذر 1395، کدمطلب: 82328397 (5695549) ،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین