پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۶۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۳
وزیر بهداشت که در مراسم تشییع جان باختگان حادثه ریلی در تبریز شرکت کرده بود، نوشت: امروز، نهمین روز از آخرین ماه فصل خزان، یکی از پاییزی‌ترین روزهای زندگی من بود.

شعارسال: دکتر سید حسن هاشمی که به تبریز رفته بود تا در مراسم تشییع جان باختگان حادثه قطار تبریز - مشهد شرکت کند، یادداشتی به همین مناسبت نوشت:

امروز، نهمین روز از آخرین ماه فصل خزان، یکی از پاییزی‌ترین روزهای زندگی من بود؛ سرد و تلخ و غم انگیز.

روزی که همراه با تعدادی از اعضای هیئت دولت برای همدری با مردم شریف آذربایجان و به‌ ویژه خانواده‌های محترم جان باختگان حادثه‌ی قطار تبریز ـ مشهد به تبریز سفر کردیم و در یکی از غمگنانه‌ترین مراسم تشییع حضور یافتیم.

عظمت و بزرگی مردم غیور آذربایجان از روزهای دور تا امروز در برگ برگ کتاب قطور تاریخ این مرز و بوم می‌درخشد؛ امروز هم در سوزی پاییزی، پس از چهار روز از وقوع این حادثه‌ی جانگداز، آمده بودند تا مسافران بهشتی خود را به خاک بسپارند، عزیزانی که پایان زندگی مادی‌شان، تعبیر آیه ١٠٠ سوره نساء است و اجر و پاداش‌شان نزد خدای بزرگ محفوظ.

آنچه در این چند سطر می‌خواهم بر آن تاکید کنم حضور پرشور، همراه با صبوری، خویشتنداری و متانت مردم شریف و داغدار آذربایجان در این مراسم است و حضوری چنین شکوهمند، مسئولیت دولت را در پرداختن به علل وقوع این‌گونه حوادث، فارغ از هرگونه هیاهوی سیاسی و فضای احساسی دو چندان می‌کند.

بر اساس اطلاعات و مستندات، بعد از وقوع این حادثه، همه‌ی دست اندرکاران و آنها که باید، تلاشی گسترده و خستگی‌ناپذیر را آغاز کردند که از همه آنها باید تشکر کرد اما در هر حادثه، نکات عبرت آموزی نیز وجود دارد که نباید مغفول بماند و ابعاد حادثه چه به لحاظ دلایل وقوع و چه امدادرسانی پس از آن، باید به‌دقت واکاوی شود تا در آینده شاهد تکرار حوادث نباشیم.

خوشبختانه با دستور صریح رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه هیئتی با دقت کامل بررسی کلان ماجرا را برعهده گرفته‌اند؛ من هم بازرس ویژه‌ای تعیین کردم تا عملکرد همکارانم در اورژانس و مراکز درمانی به دقت بررسی و تحلیل شود. هرچند که در عیادت از مصدومان، هم آنها و هم خانواده‌های‌شان از خدمات دریافتی ابراز رضایت می‌کردند.

در پایان و در شب شام غریبان هموطنان‌مان در تبریز، لازم می‌دانم از استاندار مدیر، محبوب و محترم آذربایجان شرقی که از زمان وقوع حادثه حضوری فعال و مدبرانه داشتند و از تمام نیروهای استان تشکر کنم که این مراسم باشکوه را با نظم و ترتیب برگزار کرده، موجب آرامش مردم عزیزآذربایجان و خانواده‌های داغدار شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 10آذر1395، کدخبر: 3837585: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
انشالله که خدا همشونو مورد رحمت و عنایت خودش قرار بده
ن.ف83
ناشناس
Greece
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
خدا به همه خونواده هاشون صبر عنایت کنه و مسئولینم به فکر وادارع
ا.ف۷۵
ناشناس
United Arab Emirates
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
واقعا اتفاق اسف ناک ودلخراشی بود امیدوارم دیگه شاهد همچین اتفاقایی نباشیم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین