پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
پیرو تصمیمات گرفته شده درباره تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات در وزارت ارشاد، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی ارشاد می گوید که ما در عصر تکنولوژی، انقلاب فناوری و هوش مصنوعی قرارداریم و وارد عرصه انقلاب پنجم صنعتی نیز شده‌ایم. بنابراین دیگر عنوان قدیم براساس ساختارهای سنتی پاسخگوی نیازهای فعلی نبود.تبلیغات، امروز دیکتاتورترین رسانه حال حاضر در دنیاست و در عین حال از ظرفیت آن می‌شود به ساختارها، محتواها و افق‌های نوین در حیطه تحولی نگاه کرد و ... . ضمن تائید فرمایشات ایشان باید اضافه نمود که انچه که رسانه را "به ما هو رسانه" می کند، ترکیب آن با حقوق و تخصص و تشکیل سه ضلعی رسانه- حقوق- تخصص است که فضای تصمیم گیری متعارف را تبدیل به فضای فعالیت حکمرانی نموده و در کشوری نظیر جمهوری اسلامی ایران، راه را بر سو مدیریت اجرایی و مدیران اجرایی ناکارآمد خواهد بست و بعنوان نوعی بازوی نظارت نیابتی ، هزینه فساد احتمالی مدیران دولتی و نهادهای عمومی و شرکت های خصوصی بزرگ را بشدت بالا حواهد برد. همچنین بدلیل حاکمیت نگاه حکمرانی ، تسریع کننده در جریان تمدن سازی خواهد بود. اما پاشنه آشیل داستان ما اینجا است که با تغییر اسم، بدون ارتقا ظرفیت کارشناسی و مدیریتی در وزارت ارشاد، امکان برآورده سازی این انتظارات وجود نداشته و درب احتمالا بر همان پاشنه قبل خواهد چرخید.بقول معروف، تغییر اسم از کوکب به آلیسا، عروس را قشنگ نمی کند.

شعارسال: عباس محمدیان (مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) درباره الزام تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات گفت: ما در فضایی از جامعه قرار گرفته‌ایم که این فضا در دنیا نیز تحت تاثیر این تغییر و تحولات است. در واقع در عصر تکنولوژی، انقلاب فناوری و هوش مصنوعی قرارداریم و وارد عرصه انقلاب پنجم صنعتی نیز شده‌ایم؛ بنابراین دیگر عنوان قدیم براساس ساختار‌های سنتی پاسخگوی نیاز‌های فعلی نبود.

تبلیغات، امروز دیکتاتورترین رسانه حال حاضر در دنیاست + خوشحالیم که به موقع متوجه شدید ، اما جامعیت نگاه را فراموش نکنید

او ادامه داد: به نظرم یکی از کار‌های ماندگاری که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی انجام داد تشخیص درست نیاز به تغییر عنوان معاونت مطبوعاتی بود و شاید یکی از برگ‌های زرینی که در تاریخ تحولات وزارت ارشاد ثبت شود همین امر و بازگشت تبلیغات به جایگاه اصلی خود است.

محمدیان همچنین بیان کرد: تبلیغات، امروز دیکتاتورترین رسانه حال حاضر در دنیاست و از ظرفیت عنوان می‌شود به ساختارها، محتوا‌ها و افق‌های نوین در حیطه تحولی نگاه کرد. شعار وزیرفرهنگ و ارشاد که در راستای تحول مطرح کردند، به معنای واقعی بود و این تحول لمس شد. تحولی که می‌تواند جایگاه وزارت فرهنگ و معاونت آن را ارتقا دهد. این یک فرصت بی نظیر است که می‌توان با تغییر برنامه‌ها و تدوین سند‌های جامع تبلیغات در عرصه نوین به معنای واقعی به آن جامه عمل بپوشانیم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: جایگاه تبلیغات در گذشته همانند حروف والی بود که نوشته می‌شد، اما خوانده نمی‌شد، در حالی که بسیاری از افراد جامعه از تبلیغات اثرپذیر بودند. تمام ناهنجاری‌هایی که در نسل‌های آینده انقلاب شاهد هستیم به خاطر عدم توجه به عرصه تبلیغات بوده است. با این کار هم توجه مدیران به تبلیغات بیشتر می‌شود و هم این که فضای محتوایی جامع‌تر و با اخلاقی‌تری را در این عرصه شاهد خواهیم بود.

او در پایان گفت: باید همه ظرفیت‌های فراموش شده تبلیغات با این تغییر عنوان احیا شود و به کارآمدی صد درصد منجر شود و در ساختار، فرآیند و رویکرد به آن توجه شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 29آذر1402، کدخبر: 1429761، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین