پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۹۷
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
حوالی ساعت ۱۹ امشب حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی در خیابان ولیعصر به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام و آتش نشانان از ده ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند. قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی از مهار کامل آتش بیمارستان گاندی بعد از دو ساعت تلاش بی وقفه و بدون کشته خبر داد.در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند. همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.وحیدی وزیر کشور به همراه استاندار تهران در محل بیمارستان گاندی حاضر شد و از نزدیک جریان مهار آتش در این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد.فعلا آنطور که مشخص است آتش از محل هتلینگ بیمارستان گاندی در طیقه ۱۶ بلوک غربی و با آتش سوزی نمای ساختمان شروع شده است. ملکی سخنگوی اتش‌نشانی پس از مهار آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی اعلام کرد:‌ تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن، داده شده‌ بود.

شعار سال : سید جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی در تشریح رویداد و بیان علل وقوع آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران عنوان نمود که، شامگاه پنجشنبه حوالی ساعت ۱۹ حادثه آتش سوزی در بیمارستان گاندی در خیابان ولیعصر به سامانه تلفنی ۱۲۵ اعلام و آتش نشانان در قالب ماموریت یابی چند ایستگاه (ده ایستگاه)، با تجهییزات کامل متناسب با محل وقوع آتش سوزی (نظیر نردبان بلند) به محل حادثه اعزام شدند. آتش‌سوزی از قسمت نمای ساختمان بیمارستان در طبقه ۱۶ بلوک غربی آغاز و به دلیل جنس آن به سرعت پیش‌روی کرده و شعله‌های آتش از طریق نما به بخش‌هایی از داخل ساختمان نیز سرایت کرده بود. آتش سوزی در نمای کامپوزیت از طبقات ۱۲ تا ۱۶ قابل مشاهده  بود.

تعداد بازدید : 11

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه گروهی دیگر از آتش‌نشانان نیز به جستجو در طبقات پرداختند، گفت: قسمت غربی ساختمان عمدتا مربوط به بخش هتلینگ و اقامتی این بیمارستان بود و از این رو بیماران چندان در معرض حریق قرار نگرفتند. می‌توان گفت که شعله‌های آتش بطور کامل در بیمارستان گاندی خاموش شده و تنها عملیات لکه گیری و تخلیه دود در حال انجام است.

تعداد بازدید : 13


سخنگوی اتش‌نشانی پس از مهار آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی اعلام کرد، تاکنون ۵ مرتبه به بیمارستان گاندی اخطار ناایمن بودن داده شده بود. آبان ماه سال جاری آخرین باری بود که به این بیمارستان در جلسه کمیته ایمنی منطقه هشدار و اخطار دادیم و قول رفع ایرادات را داده بودند، اما ترتیب اثر نداده اند.

محمداسماعیل توکلی رییس اورژانس استان تهران در پی حریق بیمارستان گاندی اعلام کرد، اورژانس در سطح شهر تهران به حالت آماده‌باش درآمده و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، چهار دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه موتورلانس به بیمارستان گاندی اعزام شده‌اند. انتقال بیماران از بیمارستان گاندی به سایر بیمارستان‌ها توسط واحد‌های اورژانس در حال انجام است. بیمارانی که دچار پایداری هستند در هتل مجاور بیمارستان گاندی اسکان داده می‌شوند تا انتقال آن‌ها به بیمارستان‌های دیگر انجام شود. چند بیمارستان پذیرای عمده بیماران بیمارستان گاندی هستند (بیمارستان‌های فیروزگر، دی، کسرا ، پاستور نو ، شهدای تجریش، طوس و آریا) و محل بستری بیماران منتقل شده به این مراکز درمانی به خانواده‌های آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

مهار آتش در بیمارستان گاندی بدون فوتی + ماجرای ۵ اخطار ناایمنی بیمارستان گاندی و جزئیات مهار آتش

مهار آتش در بیمارستان گاندی بدون فوتی + ماجرای ۵ اخطار ناایمنی بیمارستان گاندی و جزئیات مهار آتش

اسامیبرخی از بیماران بیمارستان گاندی که به سایر بیمارستان ها منتقل شده اند. شهروندان برای کسب اطلاع از وضعیت بیماران خود جدا از تماس با شماره ۱۱۵ خودداری کنند . خانواده بیماران می‌توانند با شماره ۴۶۰۱۵۸۲۷ تماس گرفته و با اعلام اطلاعات بیمارشان، از محل انتقال بیمار مطلع شوند.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در اطراف بیمارستان گاندی:
سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت عنوان کرد، تیم‌های پلیس راهور در صحنه حاضرند و محدودیت‌های ترافیکی در مبادی منتهی به این بیمارستان اعمال می‌شود. جنوب به شمال خیابان ولیعصر از بهشتی به سمت شمال، خط ویژه اتوبوس بی ار تی شمال به جنوب از میدان ونک و گاندی شمال به جنوب از دوم جنوب ممنوعیت تردد داریم. همچنین جنوب به شمال گاندی از میدان آرژانتین هم ممنوعیت تردد اعمال شده است.
معاون عملیات پلیس راهور تهران درخواست کرد مردم از تردد غیرضروری و تجمع در اطراف محل حادثه (بیمارستان گاندی) و معابر پیرامونی آن خودداری کنند.

بیمارستان گاندی در حال تخلیه است:
دکتر عسگری رئیس بیمارستان گاندی اعلام کرد ضلع غربی بیمارستان ر طیقه ۱۶ دچار حریق شده و در حال تخلیه بیمارستان هستیم. طبق اطلاعات اولیه هیچ یک از بیماران آسیبی ندیده اما بیمارستان خسارات مالی زیادی را دیده است.

تعداد بازدید : 13
 
مهار آتش در بیمارستان گاندی بدون فوتی + ماجرای ۵ اخطار ناایمنی بیمارستان گاندی و جزئیات مهار آتش

تشکیل پرونده قضایی برای بررسی حادثه آتش‌سوزی بیمارستان گاندی:
در پی وقوع آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی تهران، با دستور علی صالحی دادستان تهران، یکی از معاونین دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حادثه حاضر شدند. همچنین در ارتباط با این حادثه و بررسی علت آن نیز پرونده قضایی تشکیل شده است.

پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور از آخرین وضعیت آتش‌سوزی در بیمارستان گاندی:
محمد مخبر در تماس‌های تلفنی با احمد وحیدی و قدرت‌الله محمدی، پشتیبانی لازم از دستگاه‌های امدادی و درمانی در پی آتش سوزی در بیمارستان گاندی تهران را ضروری دانست و از مسئولان مربوطه خواست تا پایان عملیات مهار آتش سوزی و کمک رسانی به مجروحان و بیماران، حادثه مذکور را پیگیری کرده و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت موجود به کار ببندند.
احمد وحیدی وزیر کشور به همراه قیومی استاندار تهران در محل بیمارستان گاندی حاضر شد و از نزدیک جریان مهار آتش در این بیمارستان را مورد بررسی قرار داد. وی درباره علل وقوع این آتش‌سوزی گفت:بعد از بررسی نهایی گزارش‌هایی از علت حادثه داده می‌شود فعلا آنطور که مشخص است آتش از محل هتلینگ بیمارستان گاندی شروع شده است.

تعداد بازدید : 10

معاون درمان وزارت بهداشت، فوتی و مصدوم نداشتیم:
سید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت بیان داشت که، ۹۳ نفر بیمار در بیمارستان گاندی تهران هنگام وقوع حادثه حضور داشتند که ۹۱ نفر از آن‌ها به سایر مراکز درمانی منتقل شدند. دو نفر دیگر هم به دلیل آن که به تازگی از اتاق عمل بیرون آمده بودند در محل امنی اسکان داده شدند تا وضعیت آن‌ها به ثبات برسد و به بیمارستان دیگری منتقل شوند. وی تاکید کرد که در این حادثه خوشبختانه فوتی و مصدوم سوختگی نداشتیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: آتش سوزی در بیمارستان گاندی ، آتش سوزی در بیمارستان ، بیمارستان گاندی ، خسارات بیمارستان گاندی ، تلفات بیمارستان گاندی ، رئیس بیمارستان گاندی ، علت آتش سوزی در بیمارستان گاندی ، تخلیه بیماران از بیمارستان گاندی ، جزئیات آتش سوزی بیمارستان گاندی ، ویدئو و عکس آتش سوزی در بیمارستان گاندی ، مهار آتش در بیمارستان گاندی ، انتقال بیماران بیمارستان گاندی به پنج بیمارستان تهران ، آتش از هتلینگ بیمارستان گاندی ، پنج اخطار آتش نشانی برای بیمارستان گاندی ، تشکیل پرونده قضایی برای بیمارستان گاندی ، توضیحات رئیس سازمان آتش نشانی از بیمارستان گاندی ، توضیحات وزیر کشور از آتش سوزی بیمارستان گاندی ، پیگیری محمد مخبر از آتش سوزی بیمارستان گاندی ، توضیحات معاون وزیر بهداشت از آتش سوزی بیمارستان گاندی ، محمداسماعیل توکلی رییس اورژانس استان تهران ، سرهنگ احسان مؤمنی معاون عملیات پلیس راهور پایتخت ، سید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت ، گزارش آتش سوزی بیمارستان گاندی ، آخرین اخبار از اتش سوزی بیمارستان گاندی ، خسارات آتش سوزی بیمارستان گاندی ، آتش در بیمارستان ، سوختن بیمارستان ، حریق در بیمارستان ، آتش زدن بیمارستان ، آتش گرفتن بیمارستان ، انفجار بیمارستان ، اسامی بیماران منتقل شده از بیمارستان گاندی به سایر بیمارستان ها
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
0
0
خدا رحم کرد تکرار حادثه مرکز اطهر رو نداشتیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
0
0
الهی شکر که بخیر گذشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
0
0
چرا با وجود آنکه زدن نمای کامپوزیتی ممنوع است، این بیمارستان نمای کامپوزیتی داشت؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
یکی از پرسنل در مورد علت آتش‌سوزی گفته: «شنیدیم می‌گویند کارگر افغانی که در طبقه پانزدهم بیمارستان مشغول کار بوده، ته سیگارش را روی زمین پرت کرده و آتش‌سوزی شروع شده. حالا می‌گویند این کارگر فرار کرده است.»
در همین شلوغی یکی از کادر درمان می‌گوید: «علت آتش‌سوزی کارگرانی بودند که در طبقات آخر بیمارستان مشغول کار بودند. یکی از همکارانم شنیده؛ کارگران در طبقات آخر مشغول جوشکاری بودند که باعث سرایت آتش به ضلع شرقی بیمارستان شدند.»
دلایل آتش‌سوزی در این بیمارستان در حالی مطرح شده که سوال مهم این است چطور با وجود آغاز حریق و علایم اولیه شروع آتش‌سوزی، سیستم اطفای حریق بیمارستان فعال نشده یا پرسنل حاضر در طبقات برای خاموش کردن آتش از کپسول‌های آتش‌نشانی استفاده نکردند و البته سوال اصلی این است که اصلا سیستم اطفای حریق و تجهیزات خاموش کردن آتش در این بیمارستان کافی و به‌روز بوده یا اینکه این امکانات هم دچار مشکل بوده است؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
از اتاق ۱۰۶ طبقه ۱۶ آتش شعله ور شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
0
0
قدرت الله محمدی رئیس آتش نشانی شهرداری تهران مدعی شده که وقتی آتش نشانان مراجعه کردند، دیدند جعبه های فایرباکس بیمارستان آب ندارد. علیرغم اهمیت موضوع، ایمنی اولویت آخر بود.اگر دوربین نظارت و اعلام حریق وجود داشت در اولین لحظه متوجه می شدند. اولین شهروندی که متوجه آتش سوزی شده بود قطعا ۲۰ دقیقه بعد بود و بیمارستان متوجه این حادثه نشده بود.بعد از اینکه نیروهای اولین ایستگاه ما به محل رسید، مسئولین بیمارستان با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند که آتش سوزی صورت گرفته تا قبل از آن اطلاعی نداشتند. از اتاق ۱۰۶ طبقه ۱۶ آتش شعله ور شده بود.

یکی از رسانه ها نیز مطرح کرده بود که اگر نردبان بزرگتری وجود داشت آتش زودتر مهار می شد اما باید بگوییم بزرگترین نردبان دنیا ۶۴ متری است و ما پنج عدد از این نردبان ها داریم.آتش نشانان پایتخت در حوادث تهران، حوادث ملی و حتی بین المللی وارد می شوند و ما ۶۱ شهید آتش نشان داریم. امیدواریم کمک شود تا بتوانیم مشکل معیشت آتش نشانان را برطرف کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
0
0
برخی منابع می‌گویند که در شب وقوع حادثه حریق بیمارستان گاندی، عده‌ای از عوامل این بیمارستان با دستور مستقیم یکی از مسئولان بیمارستان قصد خارج‌کردن حافظه دوربین‌های مداربسته بیمارستان را داشتند که با اقدام عوامل فراجا، این افراد در پارکینگ شناسایی و دستگیر شدند و اقلامی که به‌همراه داشتند توقیف شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
طبق اعلام  یک مقام قضایی مبنی بر در روز حادثه و خارج کردن حافظه دوربین ها ازبیمارستان گاندی :هیچ عمدی در اتش سوزی بیمارستان گاندی نبوده و‌خبرهای مبنی بر دستگیری  برای خارج کردن حافظه دوربین ها کذب محض هست
علت نهایی آتش سوزی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
0
اتصال سیم برق در یک انبار حدودا ۲۰ متری در طبقه ۱۶ بیمارستان رخ داده و موجب آتش‌سوزی شده است. شعله‌های آتش از این محل با کندسوزی به نمای ساختمان سرایت کرده بود. پس از آن آتش از طریق نما با سرعت بیشتری رشد پیدا کرد و به دیگر بخش‌ها و طبقات این بیمارستان نیز سرایت کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین