پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
اسماعیل یزدانی، فرمانده آتش‌نشانی بروجن بیان داشت که صدای شنیده شده در پی انفجار خط ۶۵ انتقال گاز سراسری کشور حدفاصل گردنه حلوایی و سه‌راهی بلداجی بوده و آتش خط اولهٔ گاز شهرکرد - بروجن کنترل شده است. فرماندار بروجن در این خصوص گفت، برای تخلیه گاز موجود در لوله‌ها، گاز برخی مناطق بروجن قطع شده است. همچنین برای تسهیل در امدادرسانی و رفع مشکل، جادهٔ بروجن-لردگان مسدود شده است. مدیر مرکز راهبری شبکه گاز بیان داشت که انفجار در خط لولهٔ بروجن - شهرکرد خرابکارانه بوده و در تامین گاز کشور مشکلی نداریم؛ مشکل ایجاد شده در چند روستای نزدیک به محل حادثه هم به‌زودی برطرف می‌شود. آنچه که مسلم است، حادثه با درایت نیرو‌های کارشناسی و عملیاتی مدیریت خواهد شد، ولی سوال افکار عمومی این است که برنامه‌های پدافند غیرعامل و حوزه امنیت کشور، برای ممانعت از تکرار احتمالی این جنس از حوادث چیست؟

شعارسال: در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور بر اثر خرابکاری انفجار‌هایی رخ داد که موجب قطع گاز برخی مناطق شد.

انفجار خرابکارانه در چند نقطه از خط لوله انتقال گاز سراسری کشور + منتظر دریافت برنامه‌های پدافند غیرعامل و حوزه امنیت برای جلوگیری از تکرار احتمالی هستیم

در پی شنیده شدن صدای انفجاری در بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، اسماعیل یزدانی، فرمانده آتش‌نشانی این شهرستان اعلام کرد: صدای شنیده شده در پی انفجار خط ۶۵ انتقال گاز سراسری کشور حدفاصل گردنه حلوایی و سه‌راهی بلداجی بوده است.

 فرماندار بروجن  گفت: برای تخلیه گاز موجود در لوله‌ها، گاز برخی مناطق بروجن قطع شده است.

تعداد بازدید : 10

حوالی ساعت یک بامداد امروز چهارشنبه (۲۵ بهمن) حادثه آتش‌سوزی باعث انفجار در خط لوله سراسری گاز در محدوده گردنه حلوایی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری شد که این اتفاق باعث رعب و وحشت مردم شهر‌های بروجن، بلداجی و گندمان شد، به‌گونه‌ای که مردم خانه‌های خود را ترک کرده، به خیابان‌ها آمدند.

طبق اعلام مقامات رسمی این حادثه تاکنون هیچ تلفاتی نداشته و به خودرو‌های عبوری مسیر ارتباطی بروجن به لردگان و خوزستان هم خسارتی وارد نشده است. هنوز علت این حادثه اعلام نشده است.

آتش مهار شد

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت ستاد بحران چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ساعت یک بامداد چهارشنبه آتش سوزی در خط اصلی انتقال گاز در محدود دست حلوایی بروجن رخ داد که با حضور آتش نشانان و عوامل اجرایی این آتش سوزی اکنون مهار شده است.به گفته وی، دلیل این آتش سوزی در دست بررسی است.

بازگشایی جاده و وصل شدن مجدد گاز شهری

محور ارتباطی بروجن به لردگان که به علت انفجار خط لوله سراسری گاز در محدوده گردنه حلوایی مسدود شده بود، بازگشایی شد.

همچنین گاز شهری شهر‌های بروجن، گندمان و فرادنبه هم که بر اثر این حادثه قطع شده بود، با تلاش مهندسان شرکت ملی گاز وصل شد.

اقدام خرابکارانه بود

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به انجام اقدام تروریستی در ۲ نقطه خط سراسری انتقال گاز، اعلام کرد که شبکه گاز کشور پایدار است.

تعداد بازدید : 8

سعید عقلی با اشاره به انفجار خط لوله گاز سراسری توضیح داد: این اقدام خرابکارانه تروریستی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) حوالی ساعت یک بامداد در چند منطقه خطوط اصلی سراسری گاز انجام شد که جلسه مدیریت بحران بلافاصله با حضور وزیر نفت، معاونان وزارت‌خانه و همه دستگاه‌های امنیتی در همان ساعت اولیه برگزار شد.

وی افزود: با مدیریت شبکه گاز کشور موفق شدیم شبکه گاز را در همه شهر‌ها و روستا‌ها پایدار نگه داریم البته بخشی از روستا‌های استان اصفهان که نزدیک این خط هستند اکنون دچار افت فشار و قطعی گاز هستند که با هماهنگی مدیریت بحران استان اصفهان، در حال تأمین سوخت مایع و گاز مایع (ال‌پی‌جی) برای مردم منطقه هستیم.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور تصریح کرد: اکنون مناطق ایمن‌سازی شدند و عملیات اجرایی تعمیرات آغاز شده است.

به گفته عقلی، انفجار‌ها در دو نقطه (شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری و صفاشهر استان فارس) رخ داده است.

وی در پایان گفت: تلاش همه همکاران در صنعت نفت و گاز حل مشکل است و از همه هموطنان درخواست داریم با مدیریت مصرف گاز ما را برای تأمین پایدار گاز در سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری یاری دهند.

انفجار در کدام خط انتقال اتفاق افتاد؟

خط گازی که منفجر شد، شریان اصلی انتقال گاز طبیعی از پالایشگاه‌های خلیج فارس به سمت شهر‌های بزرگ از جمله تهران، اصفهان و مشهد است.

انفجار خرابکارانه در چند نقطه از خط لوله انتقال گاز سراسری کشور + منتظر دریافت برنامه‌های پدافند غیرعامل و حوزه امنیت برای جلوگیری از تکرار احتمالی هستیم

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 25بهمن1402، کدخبر: 943510، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین