پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۰۱۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
بارها و بارها به شیوه انتصاب سفرای کشور و سطح صلاحیت انها اعتراض داشته و داریم. مصادیق عدیده ای را در دولت های گوناگون مورد نقد و بررسی قرار داده ایم و به دوستان متذکر شده ایم که سفارت پارکینگ یا رانت نیست. ولی کو گوش شنوا. آقای امیرعبداللهیان با شما هستیم ، می شنوید یا خیر؟ آیا می دانید تخصص و حوزه تحلیلی ناصرالدین حیدری چیست؟ این تخصص به درد کجای کار کشور ما در تایلند می خورد؟ نکند ، دوستان سفارشش را کرده اند و با نوعی رانت در انتصابات مواجه هستیم؟ برای تنویر افکار عمومی لطفا توضیح داده و شفاف سازی کنید.

شعارسال: ناصرالدین حیدری، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در تایلند در آستانه عزیمت به محل ماموریت، با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، برنامه‌های پیش‌رو در زمینه توسعه و ارتقای بیش از پیش روابط و همکاری‌های تهران - بانکوک را تشریح کرد.

دیدار قبل از اعزام سفیر جدید ایران در تایلند با امیرعبداللهیان + تایلند برنامه هسته ای و موشکی دارد؟  انتصابات غیر هدفمند تا به کی؟

وزیر امور خارجه در این دیدار، بر اهمیت توسعه و تعمیق روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و تایلند به عنوان یکی از اعضای اتحادیه آ. س. آن و تقویت پیوند‌های تجاری و اقتصادی با کشور‌های این حوزه به ویژه تایلند و پیگیری ارتقای روابط فیمابین در عرصه‌های سیاسی، پارلمانی و اقتصادی و تحرک بیشتر در این زمینه به خصوص در تعامل با دولت جدید تایلند تاکید کرد.

حیدری دارای سابقه فعالیت در امور سیاسی - بین‌المللی وزارت امور خارجه و پیش از این در سِمت‌های رئیس اداره دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه، رئیس اداره کنترل تسلیحات متعارف و فضا خدمت کرده است.

گفتنی است بانکوک مقر کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) بوده و سفیر ایران همزمان عهده‌دار نمایندگی در این نهاد بین‌المللی خواهد بود.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

همانگونه که در خبر آورده شده، حیدری دارای سابقه فعالیت در امور سیاسی - بین‌المللی وزارت امور خارجه و پیش از این در سِمت‌های رئیس اداره دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه، رئیس اداره کنترل تسلیحات متعارف و فضا خدمت کرده است. از جمله آثار تالیفی ناصرالدین حیدری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
* مدل تصمیم‌گیری شهودی چندوجهی و برنامه هسته‌ای و موشکی ایران؛ با تمرکز بر قطعنامه ۱۹۲۹
* اثرات تهدیدزای گسترش سپر دفاع موشکی بر امنیت جمهوری اسلامی ایران
* پیامد‌های استفاده امریکا از مکانیسم ماشه در شورای امنیت سازمان ملل متحد، اقناع‌سازی، رمز موفقیت دیپلماسی ایرانی
سوال اینجاست که فردی با این گرایش حرفه‌ای، به چه درد سرزمین لطایف و شکوفه‌ها می‌خورد؟ اندکی متعهدانه‌تر به منافع ملی نظر داشته باشیم. مگر نقد ما در خصوص انتصاب صالح آبادی در قطر و بروجردی در اندونزی را نشنیدید؟

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 5اسفند1402، کدخبر: 1452002، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین