پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
خبرگزاری برنا بیان داشته است که تارگت جدید برای تخریب، بعد از یک روال پرتکرار. این شاید بهترین عنوانی باشد که بتوان به ماجرای نامه حمایتی اخیر از محمدمهدی اسماعیلی اطلاق کرد، آن هم وقتی چنین رویکردی یک روال تاریخی تکرار شونده بوده است و .... سوال اینجاست که اگر این نامه هم مثل مابقی مکاتبات مشورتی، تاکیدی و تائیدی ارسال به شورای نگهبان بود، چرا بعد از افشا با این حد از حساسیت مواجه شد و برخی از رسانه‌های همسو با عزیزان نویسنده و امضا کننده نامه، از وزارت اطلاعات و قوه قضائیه و غیره، درخواست پیگیری موضوع و کشف چگونگی افشای نامه را داشتند؟ چرا همان گروه از دوستان از یک نامه عادی با دستخط نوشته شده روی تکه کاغذی غیر اداری و سازمانی، تعبیر نامه محرمانه و سطح بندی شده می‌کردند؟ و، اما آخرین سوال: با وجود همه احترامی که برای جناب دکتر محمد مهدی اسماعیلی قائل هستیم، چه منطقی ایشان را بعنوان رجال قابل تائید صلاحیت فرض کرده است. جناب دکتر در اداره وزارت ارشاد با هزاران نقد مواجه هست چه برسد به اداره کشور. می‌دانید کل حمایت از رسانه ای، چون شعار سال در طول یک سال چقدر بوده؟ صرفا دو میلیون تومان؟! به برخی از سطح بندی‌ها و ادعای گرید داشتن ها، همچنین به بعضی از ویژه بینی‌ها باید به یک چشم و یک طرف صورت خندید و با نیمه دیگر صورت، خون گریه کرد.

شعارسال: شاید بد نباشد کمی لانگ شات‌تر به ماجرای نامه ۱۶ نفر از وزرا نگاه کنیم. درحالی که یک جریان ضدامنیتی تلاش داشت تا اصل نامه حمایتی برخی وزرا از یک نامزد انتخاباتی را که امری مرسوم است به یک امر غیرعادی بدل کند؛ مرور تاریخی در این حوزه نشان می‌دهد این رویکردی متداول در تمامی دوره‌ها بوده است و اساساً فشاری به اعضای شورای نگهبان برای احراز صلاحیت اسماعیلی انجام نشده است.

حتی برعکس آنچه مصداق فشار به شورای نگهبان است، فضاسازی و جوسازی فرامتنی علیه این نامه است نه شهادت شرعی برخی اعضای کابینه (غیر وزرای برگزار کننده انتخابات) درباره فردی که با او رفاقت دارند و حمایت از او را برای خود قطعی می‌دانند؛ بنابراین پروژه کردن این نامه یعنی فشار به شورای نگهبان، آن هم درحالی که شورای نگهبان در تمام سال‌های پاسداشت از قانون اساسی و جمهوریت ثابت کرده که اسیر جوسازی‌ها نخواهد شد.

نامه‌ای عادی سوژه یک جریان غیرعادی+ بررسی تمام مشورت‌ها به شورای نگهبان

نامه عادی سوژه یک جریان غیرعادی

بنابراین گرچه جریان اصلاح طلبی در مقاطعی سعی کرده با تهدید و خط و نشان کشیدن برای شورای نگهبان به زعم خود مسیر را تغییر دهد، اما دراین نامه اثری از چنین سویه‌هایی نیست و این صرفا یک نامه عادی بدون سربرگ بوده که سوژه یک جریان غیرعادی شده است.

مرور تاریخی در این موضوع شاید سایه روشن این روایت را هم برطرف کند، مثلا در ماجرای مصطفی معین در سال ۸۴ او و مهرعلیزاده با نامه نگاری حدادعادل با شورای نگهبان به چرخه انتخابات آمدند.

درواقع پس از رد صلاحیت این دو نامزد اصلاح طلب، رهبر انقلاب در پاسخ به نامه حدادعادل با صدور یک حکم حکومتی از شورای نگهبان خواستند تا صلاحیت اقایان معین و مهرعلیزاده تایید شود.

بیعت روحانی برای تایید صلاحیت

یا مورد دیگر، نامه بیعت روحانی است؛ طبق آنچه نشریه آگاهی نو منتشر کرده است سال ۹۲ درحالی که فقط ۴۸ ساعت به انتخابات مانده بود شورای نگهبان موضوع بررسی صلاحیت مجدد روحانی را مطرح کرد که سبب شد روحانی دست به قلم شود. طبق روایت نشریه آگاهی نو ناطق نوری وقتی متوجه احتمال پیروزی روحانی شد به او پیام داد که لازم است اعتماد نظام را دوباره جلب کند. بر همین اساس روحانی نامه مهم و سر به مهری نوشت که در آن آمده بود من همان روحانی سابق هستم چه پیروز شوم و چه پیروز نشوم. نامه‌ای که اصلاح طلبان از آن به عنوان بیعت با نظام یاد کردند.

توصیه به شورا از رئیس جمهور شهید تا احمد توکلی

در سال ۱۴۰۰ هم پس از نوع عملکرد شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت برخی نامزد‌ها شخص آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد که تماس‌هایی گرفته تا انتخابات رقابتی‌تر شود یا همین چندی پیش روزنامه جمهوری اسلامی رسما از شورای نگهبان خواست تا صلاحیت احمدی نژاد حتما رد شود؛ نامه دیگر هم که اخیراً وایرال شده، اما ویروسی نشد نامه احمد توکلی به شورای نگهبان بود که در آن درخواست کرده بود در رد صلاحیت اصلاح طلبان تجدید نظر شود؛ بنابراین عقلانیت سیاسی و تحلیل این فضا به خوبی از ماجرای نامه حمایتی اخیر از اسماعیلی غبارزدایی می‌کند که چرا از حامیان فتنه ۱۴۰۱ تا پروژه بگیران معروف تایملاین پای تخریب ایستاده‎‌اند؛ ما از طرفی با تخریب دولت و توامان با خط فشار به شورای نگهبان مواجه هستیم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: 19خرداد1403، کدخبر: 2103452، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین