پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۲۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
در دیدار مردمی رهبر انقلاب با هم وطنان هفت استان کشور، رهبر انقلاب ضمن تبیین جایگاه امامت و ولایت در مختصات جامعه اسلامی ، به بحث انتخابات پیش روی ، اشاراتی داشتند و مشارکت حداکثری همراه با انتخاب اصلح را مورد تاکید قرار دادند. ایشان در پایان دو توصیه خطاب به مردم و خطاب به نامزدها نمودند. در توصیه خطاب به مردم، ابعاد شعار «ایران قوی و سرافراز» مورد تحلیل قرار گفت و در توصیه به نامزدها،از آنها خواستند با خداوند عهد کنند که در صورت کسب مسئولیت، اطرافیان و کارگزاران خود را از کسانی انتخاب نکنند که ذره‌ای با انقلاب اسلامی زاویه دارند.

شعارسال: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز سه شنبه پنجم تیرماه ۱۴۰۳ در عید سعید غدیر در دیدار هزاران نفر از هموطنان، واقعه غدیر را زمینه‌ساز استمرار حاکمیت اسلامی و تداوم الگوی زیست اسلامی برشمردند و با اشاره به برخی فضائل امیرمومنان (ع)، تأکید کردند: مردمی بودن نظام اسلامی و اعتقاد به تأثیر حضور فردفرد مردم در سرنوشت کشور را از مولای خود آموخته‌ایم.

رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اشاره به انتخابات بسیار مهم روز جمعه، مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح را موجب سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی برشمردند و با تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح، آحاد ملت را به حضور در پای صندوق‌های رأی فراخواندند و تأکید کردند: هرکس به ایران قوی و سرافراز علاقمند است و هرکس معتقد به حمایت از نظام است، در انتخابات مشارکت کند. سه روز دیگر ملت ایران در مقابل آزمون مهم انتخابات قرار دارد که اهمیت آن بیش از همیشه است. ایشان، برگزاری انتخابات، ۴۰ روز پس از فقدان و تشییع میلیونی رئیس‌جمهورِ خوب، محبوب، مردمی، کاری و علاقه‌مند را امری کم‌نظیر در دنیا دانستند و ابراز امیدواری کردند که خداوند ملت ایران را در این انتخابات سرافراز کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سرافرازی در انتخابات را در گرو مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح خواندند و گفتند: علت اصرار و تأکید بر مشارکت چشمگیر در انتخابات این است که مهمترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است.
رهبر انقلاب با اشاره به استمرار خصومت‌ها علیه جمهوری اسلامی از لحظه تشکیل آن تاکنون، انتخابات و مشارکت بالا را از عوامل فائق آمدن بر دشمنی‌ها برشمردند و افزودند: جمهور و مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است که انتخابات و تعیین مسئول کشور، مهمترین مظهر آن است.

ایشان با اشاره به این واقعیت که هر گاه میزان مشارکت در انتخابات کم بوده، زبان ملامت دشمنان علیه جمهوری اسلامی بلند شده است، خاطرنشان کردند: هر وقت میزان مشارکت در انتخابات بالا بوده است، زبان بدگویان کوتاه شده و نتوانستند ملامت و شادی کنند بنابراین علت دیگر اصرار بر مشارکت بالا این است که دشمن‌شاد نشویم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با فراخوان عموم مردم به مشارکت و پرهیز از تنبلی و بی‌اعتنایی و دست کم گرفتن انتخابات گفتند: انتخابات فقط برای شهر‌ها نیست بلکه در همه روستا‌ها و بخش‌های کشور مردم در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز شود.

رهبر انقلاب در بیان ویژگی‌های فرد اصلح گفتند: اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب و نظام و به این راه، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد همچنان‌که شهید خدمت، رئیسی عزیز واقعاً اعتقاد داشت و کاملاً محسوس بود که او با دل و جان و اعتقاد کار می‌کند. ایشان کارآمدی را ویژگی مهم فرد اصلح خواندند و گفتند: کارآمدی یعنی شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی کار کردن داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند. رهبر انقلاب، توان و نشاط انجام کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب را از دیگری شاخص‌‎های فرد اصلح دانستند و افزودند: فرد اصلح با این خصوصیات، قادر است از همه ظرفیت‌های متنوع و پر شمار کشور برای پیشرفت استفاده کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان دو توصیه مهم خطاب به مردم و نامزد‌ها بیان کردند.

ایشان در توصیه اول با اشاره به شعار «ایران قوی و سرافراز»، گفتند: ایران قوی طرفداران خیلی زیادی دارد؛ البته قوی بودن ایران فقط به داشتن انواع موشک نیست -که ما انواع و اقسام مفید و کاربردی آن را هم داریم- بلکه قوی بودن، ابعاد علمی، فنی، اقتصادی و سیاسی هم دارد که یکی از ابعاد بسیار مهم آن، حضور در میدان سیاست و انتخابات است؛ بنابراین هر کس علاقه‌مند به ایران قوی است باید در انتخابات شرکت کند و هر کس معتقد به لزوم حمایت از نظام جمهوری اسلامی است، باید در این زمینه اهتمام مضاعف داشته باشد.

رهبر انقلاب: مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است

ایشان در توصیه بعدی خطاب به نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری، از آن‌ها خواستند با خداوند عهد کنند که در صورت کسب مسئولیت، اطرافیان و کارگزاران خود را از کسانی انتخاب نکنند که ذره‌ای با انقلاب اسلامی زاویه دارند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین