پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
عمار ایزدیار رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به رونمایی از خودرو " ون" ویژه معلولان در کرج گفت، برای خدمت رسانی بیشتر باید سامانه‌ای مانند اسنپ برای جابجایی معلولان در کرج تعریف و راه اندازی شود. ایشان توضیح ندادند که وضعیت مدیریت هزینه این سامانه با توجه به شرایط آسیب پذیر اقتصادی غالب توانخواهان ، به چه صورتی خواهد بود. آیا شهرداری اقدام به ارایه یارانه های خاص می کند؟ تناسب تعداد خودروهای در اختیار یا به خدمت گرفته با خدمات مورد نیاز و درخواستی معلولان به چه صورت در نظر گرفته شده است؟ آیا صرف شوی تبلیغاتی درباره بهره گیری از چند ون مناسب سازی شده، وافی به مقصود است؟

شعارسال: عمار ایزدیار در صد و هشتاد و ششمین جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از عملکرد سازمان حمل و نقل بار و مسافر، عنوان کرد، این سازمان یکی از سازمان‌هایی است که در شهرداری با مردم به صورت مستقیم در ارتباط است و میتواند موجبات رضایتمندی شهروندان را به حداکثر برساند. وی با اشاره به فعالیت سازمان ذکر شده در نماز جمعه تهران، سرویس مدارس، حمل و نقل مردم در شهر و... و. ادامه داد: بر همین اساس ضروری است شورا و شهرداری توجه بیشتری به این سازمان داشته باشد.

وعده به راه اندازی سامانه جابجایی معلولین + عدم توضیح درباره وضعیت مدیریت هزینه ها و یارانه های احتمالی شهرداری

ایزدیار همچنین به اقدام جهادی سازمان حمل و نقل بار و مسافر در راه اندازی مجموعه شارژ اتوبوس‌های برقی اشاره و بیان کرد: این اقدام با سرعت خوبی صورت گرفت و قابل تقدیر است. عضو شورای شهر کرج در ادامه نکاتی را در خصوص توجه بیشتر سازمان به ساماندهی تاکسی ها، تفکیک حوزه بار از مسافر و درآمد زایی از این حوزه و مدیریت واگذاری ون‌ها به ذیصلاح جهت بازخورد بیشتر عملکردی یادآور شد.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به رونمایی از ون معلولین، گفت: برای خدمت رسانی بیشتر باید سامانه‌ای مانند اسنپ جهت جابجایی معلولین تعریف و راه اندازی شود.

نگهداری از یک معلول خفیف، هزینه‌های خانوار را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد

محمودکاری مدیرعامل انجمن ندای معلولان ایران با اشاره به اینکه نگهداری از یک معلول خفیف، هزینه‌های خانوار را ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد، گفت، فرد معلول حرکتی توانایی استفاده از حمل‌ونقل عمومی را ندارد و باید مدام با تاکسی یا تاکسی اینترنتی تردد کند. معلولان جسمی حرکتی گاه باید ۲۵ کیلومتر را برای رسیدن به یک مدرسه ابتدایی طی کنند و به منطقه دیگری از شهر بروند؛ در نتیجه هزینه رفت‌وآمد یک دانش‌آموز معلول به مدرسه، در ماه حدوداً به ۳ الی ۴ میلیون می‌رسد. کمتر از یک ماه پیش معاون اول رئیس جمهور اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی پرداخت کمک معیشت ماهانه به مشمولان را ابلاغ کرد. برطبق جدول مندرج در تصویب‌نامه هیئت وزیران، میزان کمک معیشتی که به معلولان شدید و خیلی شدید پرداخت می‌شود، برای یک نفر از دهک‌های ۱ تا ۳، تنها ۱ میلیون تومان است و درصورتی که فرد معلول از دهک‌های بالاتر درآمدی باشد این مبلغ به ۵۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

این درحالی است که مستمری ماهیانه پرداختی به معلولان نیز -خلاف آنچه قانون حمایت از معلولان مشخص کرده- تنها به رقمی بین ۱ میلیون تا ۳ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۳ محدود شده است. هرچند ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶، دولت را مکلف به پرداخت مستمری به میزان حداقل دستمزد سالیانه (۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۳) به معلولان واجد شرایط کرده است، اما نه تنها این قانون به درستی اجرا نشد بلکه بند «ب» از تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳ به دولت اجازه می‌دهد تا این مستمری را بر اساس سقف اعتبارات خود پرداخت کند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین