پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵
جانشین سخنگوی وزرات خارجه آمریکا گفت و گو های کری و لاوروف را مثبت خواند و ابراز امیدواری کرد که ادامه گفتگو های فنی میان طرفین هر چه سریع تر به برقراری یک آتش بس انساندوستانه منجر شود.

شعار سال: الیزابت ترودو جانشین سخنگوی وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت و گو های امروز لاوروف و کری را مثبت و امیدوار کننده خواند و گفت که طرفین در یک گفت و گوی تلفنی بر سر چهارچوب مشخصی برای انجام گفت و گو های تکنیکی معطوف به برقراری آتش بس در حلب به توافق رسیده اند.
وی یاد آور شد که این گفت و گو ها هنوز همچنان ادامه دارد و احتمال آن هست که تا پایان روز جاری و یا روز جمعه نتایج مشخص تری از این گفت و گو ها معلوم شود .
ترودو با اشاره به سخنان وزیر خارجه روسیه مبنی بر این که نیروهای سوری با هدف اجازه کمک رسانی به مردم حلب عملیات نظامی خود را متوقف کرده اند، گفت که کشورش هنوز قادر به تایید صحت این موضوع نیست.
جانشین سخنگوی کری تصریح کرد که واشنگتن تا زمانی که ادامه گفت و گو های فنی با روسیه بر سر این مسئله را مفید بداند به این گفت و گو ها ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به اظهارات یان اگلان معاون استفان دمیستورا نماینده ویژه بان کی مون در سوریه مبنی بر این که نیروهای سوری عملیات خود را به منظور ایجاد فرصت کمک رسانی متوقف کرده اند، گفت که آمریکا بسیار امیدوار است که در چنین صورتی هر چه سریع تر مجوز ورود به این شهر به امداد گران سازمان ملل داده شود تا بتوانند عملیات کمک رسانی به مردم این شهر را هر چه سریعتر آغاز کنند.
ترودو افزود که برغم توقف عملیات نظامی نیروهای سوری هنوز نشانه ای از شروع عملیات امداد دیده نشد و افزود تا آنجا که وزارت خارجه آمریکا اطلاع دارد مردم حلب از ماه ژوئیه تاکنون از دسترسی به این گونه کمک ها محروم مانده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ انتشار 19 آذر 95 ، کد مطلب: 82338689: www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین