پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۳۷۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
دستور پیگیری ویژه احداث و تکمیل پروژه جاده جدید هشتگرد - طالقان و تنکابن و ... تا پایان دولت دهم از برکات حضور رئیس جمهور در روستای سوهان شهرستان طالقان بود!
شعارسال: حدود 15 سال قبل اجرای طرحی آغاز شد که هدف آن احداث جاده ای از هشتگرد به طالقان و سپس از طالقان به تنکابن در شمال کشور بود.

این طرح با گذشت حدود 2 دهه همچنان بر سر چند راهی گیر افتاده و نه تنها تکمیل نشده، بلکه حاشیه‌های تازه ای نیز در مورد آن مطرح شده است.

در آذر سال 89 چهارمین دور سفر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران به همراه تعداد زیادی از وزرا و معاونان وزرا به استان البرز انجام شد.

در همان سفر بهبهانی وزیر وقت راه در جمع مردم طالقان گفت: وزارت راه در تلاش است که با تسریع در عملیات احداث جاده هشتگرد به طالقان، این شهرستان در اسرع وقت از بن بست خارج شود.

در همین سفر احداث جاده فوق به عنوان یک پروژه ملی به تصویب هیئت دولت رسید، اما کار خاصی برای تسریع اجرای آن انجام نشد.

2 سال بعد قدرت الله ضيايي فر مدیر کل وقت راه و شهرسازی استان البرز نیز اعلام کرد: اين پروژه ملي از مصوبات سفر چهارم رييس جمهوري و هيات دولت به استان البرز است. مقرر شده تا اين پروژه از منطقه هشتگرد به شهرستان طالقان احداث و سپس تا تنکابن در استان مازندران ادامه يابد.

وی با اشاره به اينکه مطالعه هاي اوليه براي احداث اين پروژه انجام شده است، اظهار داشت: 140 کيلومتر راه ، منطقه هشتگرد را به شهرستان طالقان و سپس به تنکابن منتهي مي سازد.

ضيايي فر بيان داشت: اکنون مرحله اخذ قرارداد اين پروژه با پيمانکار در حال انجام است و در نظر داريم پيش از پايان خدمت رساني دولت دهم پروژه ياد شده احداث و راه اندازي شود.

در بیست و سوم شهریور سال 91 از سوی خبرگزاری ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری وقت به همراه اسفندیار رحیم مشایی به صورت سرزده وارد طالقان شده و با خانواده شهیدان غفوری در روستای سوهان این شهرستان دیدار کرده است.

ساسان دلاویز فرماندار وقت طالقان در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن تشریح سفر سرزده و غیر متعارف رئیس جمهوری به طالقان گفت: احمدی نژاد برای تسریع در اجرای پروژه گازرسانی شهرستان طالقان در 2 فاز که در فاز اول آن در شهر طالقان و در فاز دوم در دو بخش مرکزی و بالای طالقان، دستور ویژه ای صادر کرد.

دلاویز افزود: دستور پیگیری ویژه احداث و تکمیل پروژه جاده جدید هشتگرد - طالقان و تنکابن و ... تا پایان دولت دهم از برکات حضور رئیس جمهور در روستای سوهان شهرستان طالقان بود.

طی یک دهه اخیر بسیاری از مسئولان سابق و فعلی استان البرز و شهرستان طالقان وعده های بسیاری در مورد تکمیل و نهایی شدن طرح به مردم داده و حتی گاهی اوقات از تاخیر در اجرا گلایه کرده اند.

علت این است که احداث این جاده تاکنون حداقل 15 سال به تاخیر افتاده است.

حال پس از وعده های مکرر دولتمردان و مدیران ارشد استان البرز به مردم، خبر می‌رسد احداث جاده هشتگرد طالقان - تنکابن اجرا نشده، مشکلات بسیاری داشته و دارد.

بنا به گزارش روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ، جاده در حال احداث طالقان در ارتفاعات شهرستان ساوجبلاغ (حدفاصل ارتفاعات روستاهای وشگین و سیبستان) اکوسیستم کوهستانی منطقه را به شدت تخریب نموده و سیمای طبیعی منطقه را ناهمگون ساخته است.

این پروژه عمرانی بدون اخذ هر گونه تایید و پیوست زیست محیطی بوده و هیچگونه الزامات زیست محیطی در آن رعایت نگردیده است.

همچنین با توجه به اینکه احداث تونل در انتهای جاده (حد فاصل ارتباطی شهرستان ساوجبلاغ با شهرستان طالقان )متوقف شده و مسئولان پروژه قصد احداث کنار گذر در ارتفاعات بیش از سه هزار متری را دارند به طور یقین ارتباط البرز غربی قطع شده و گدار حیات وحش منطقه به ویژه پلنگ و کل و بز را به مخاطره خواهد انداخت.

حمید لشگری سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تهیه پیوست زیست محیطی برای همه طرح های عمرانی و همچنین جرم انگاری تخریب محیط زیست ، پیگیری قضایی موضوع فوق به طور جدی در دستور کار این اداره قرار خواهد گرفت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک البرز، تاریخ انتشار: 15 فروردین 1394، کدخبر: ۱۸۲۰۷، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین