پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
رییس اتحادیه پروتئین، میوه و تره بار شهرستان فردیس گفت: حذف حدود و حریم کسبه همگن، تداخل صنفی و فعالیت بی رویه فروشندگان دوره گرد و دستفروشان، عمده ترین مشکلات این اتحادیه به شمار می رود.
شعارسال: محمدعلی سبزعلی در گفت و گو با خبرنگار خبر فردیس افزود: از بین رفتن بازار واحدهای تجاری خرد به علت نرخ شکنی توسط فروشگاههای زنجیره ای بزرگ و عدم همکاری مالکان با مستاجران برای گرفتن جواز کسب قانونی، از دیگر مسایل این اتحادیه محسوب می شود.

وی یادآور شد: اتحادیه پروتئین، میوه و تره بار شهرستان فردیس متشکل از پنج اتحادیه قصابان، میوه فروشان، پروتیئن، سوپرمارکت داران و مرغ و ماهی که توسط دامپزشکی نظارت می شود، فعالیت خود را از شهریورماه سال گذشته با هدف تشکیل نهادهای مستقل صنفی در این شهرستان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حذف حدود حریم موجب ایجاد رقابت ناسالم و بروز تخلفات صنفی شده است، افزود: استاندارد سرانه واحدهای صنفی به ازای هر 300 نفر یک واحد صنفی است، در حالی که این سرانه در کشور از جمله در شهرستان فردیس به یک دهم، یعنی 30 نفر به ازا هر واحد صنفی رسیده است.

رییس اتحادیه پروتئین، میوه و تره بار شهرستان فردیس تاکید کرد: حذف حدود و حریم صنفی نه تنها به بهبود اوضاع کمک نکرده، بلکه با افزایش بی رویه شمار واحدهای صنفی، رقابت های ناسالم در میان آنها شکل می گیرد.

سبزعلی گفت: از سوی دیگر تداخل صنفی با دیگر اتحادیه ها از جمله خواروبار و فروشندگان دوره گرد اعم از وانت بارها و بساط کنندگان در گوشه و کنار خیابانها و حتی شکل گیری بازارها به صورن شنبه بازار و چهارشنبه بازار، مشکلات متعددی برای کسبه های این شهرستان در صنف های مختلف ایجاد کرده است، چراکه کسبه دارای مجوز باید علاوه بر هزینه های اجاره،آب و برق و تلفن مغازه، مالیات هم بپردازند، درحالی که فروشندگان دوره گرد هیچ یک از این هزینه ها را ندارند.

وی ادامه داد: شکل گیری فروشگاههای بزرگ و زنجیره ای، فعالیت واحدهای کوچک و مغازه داری را تحت تاثیر قرار داده است، به نحوی که کار و کاسبی این واحدهای خردپا دیگر چندان مقرون به صرفه نیست و اغلب آنها تاگزیر از تعطیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: همکاری نکردن برخی مالکان مغازه ها و واحدهای تجاری با مستاجران خود یکی دیگر از موانع به شمار می رود که موجب شده کسبه مختلف این شهرستان برای گرفتن جواز کسب و رفع مشکلات بهداشتی و دیگر روال قانونی با مشکل مواجه شوند.

رییس اتحادیه پروتئین، میوه و تره بار شهرستان فردیس با تاکید براینکه فضا و مکان برای کسبه بسیار مهم است، گفت: همه کسانی که قصد کسب و کار دارند قبل از اینکه ملکی را اجاره کنند، لازم است با مراجعه به اتحادیه و مشورت با اعضای هیات مدیره و کارشناسان، روند و روال قانونی در زمینه بهداشت، دارایی، شهرداری و اداره اماکن را رعایت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

سبزعلی، با یادآوری اینکه اتحادیه پروتئین، میوه و تره بار شهرستان فردیس حدود ۲۵۰ عضو دارای جواز و ۴۰۰ پرونده در دست بررسی دارد، خاطرنشان کرد: در طول یک و سال اندی فعالیت این اتحادیه کمتر از 10 واحد صنفی در این شهرستان پلمب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عموم مردم شهرستان فردیس می توانند برای هرگونه پیشنهاد، شکایت و انتقاد بخصوص در زمینه کم فروشی را به شماره تلفن اتحادیه 36662004 تماس بگیرند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه خبری فردیس، تاریخ انتشار: 18 آذر 1395، کدخبر: 2531، www.khabarefardis.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
0
برداشتن حریم صنفی با رویکرد افزایش رقابت و کاهش انحصار صورت گرفت ، اما متاسفانه بحث نسبت تعداد واحد صنفی به تعداد خانوار رعایت نشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین