پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۶
روزنامه واشنگتن پست خبر داد که اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) و مدیر اطلاعات ملی با برآورد سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) موافق هستند که روسیه عامدانه و به قصد پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا دخالت کرده است.
شعار سال: بر اساس گزارش دیروز واشنگتن پست، جیمز کومی رئیس اف بی آی و جیمز کلپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا از این برآورد سیا حمایت می کنند.

بنا بر این گزارش، جان برنان رئیس سیا در پیامی به کارمندان خود نوشت که دیدارهای جداگانه ای با کومی و کلپر داشته و با آنان در مورد اهداف و نیت و ماهیت دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، هم نظر بوده است.

وی افزود که هر سه نفر توافق داشتند که سازمان های تحت ریاستشان و همچنین سازمان های اطلاعاتی دیگر باید بر تکمیل تحقیقات این موضوع تمرکز کنند.

حزب دمکرات، هیلاری کلینتون، باراک اوباما و دولت وی، دولت روسیه و شخص ولادیمیر پوتین را متهم به حملات سایبری و افشای اسرار حزب دمکرات در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می کنند. اوباما ضمن دستور به انجام تحقیقات در این زمینه و اعلام نتایج آن پیش از بر سر کار آمدن ترامپ، روسیه را تهدید به تلافی نیز کرده است.

کرملین تمامی این اتهام ها را تکذیب کرده و دونالد ترامپ آنها را مسخره خوانده است. ویکی لیکس نیز ارتباط مسکو با افشای ایمیل های دمکرات ها را رد کرده و اوباما را به انتشار اسناد دخالت پوتین در انتخابات آمریکا فراخوانده است.

برخی از نشریات انگلیسی نیز خبر دادند که ناراضیان دمکرات عامل انتشار ایمیل های هم حزبی های خود بودند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27 آذر 1395، کد مطلب: 82349808، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین