پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر ضرورت حمایت مسئولان از صنایع کوچک در راستای اشتغال جوانان تاکید کرد و گفت: چرا که امروز اشتغال مهمترین نیاز خانواده‌ها است.
شعارسال: آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر پنج شنبه در دیدار با مدیران و پرسنل صنعت، معدن و تجارت سمنان در دفتر خود، ضمن اشاره به لزوم تحقق شعار سال مورد تاکید مقام معظم رهبری در بخش صنعت، ابراز داشت: امروز باید دست در دست یکدیکر موانع تولید و اشتغال را رفع کنیم و ما معتقد هستیم که این امر تنها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت نیست بلکه یک عزم و اراده جمعی همه نهاد های استان در این زمینه لازم است.

وی افزود: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی درون زا و برون نگر بودن است که این مقوله می بایست مد نظر مسئولان استانی صنعت، معدن و تجارت قرار گیرد تا بتوانیم در اجرای منویات مقام معظم رهبری و همچنین توسعه همه جانبه استان موفق باشیم.

* مردم از وعده خسته شده اند

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم از وعده مسئولان خسته شده اند، گفت: راه حل های عملی مشکل اشتغال، توسعه و رکود اقتصادی باید به صورت کارشناسی احصاء و در اختیار مدیران برای تصمیم سازی قرار گیرد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه باید نتایج اقدامات و فعالیت ها در بخش توسعه و اشتغال به اطلاع مردم برسد، بیان داشت: مشکلات واحدهای کوچکتر راحتر و سریعتر از واحدهای بزرگ حل می شود و احیاء واحدهای تولیدی کوچک و متوسط باید در اولویت کارها و اقدامات سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد تا مردم سریعتر نتیجه اقدامات را مشاهده کنند.

وی افزود: هیچ مسئولی اجازه ندارد به مردم وعده های پوچ دهد چرا که ما معتقدیم با بیان وعده های پوچ و بی اساس مشکلات برطرف نخواهد شد.

* ۵۷درصد اقتصاد کشور بر دوش صنعت، معدن و تجارت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه ۵۷ درصد از اقتصاد کشور بر دوش صنعت، معدن و تجارت است، گفت: نقش این سازمان در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری بی بدیل و اثرگذار است.

بهروز اسودی با بیان اینکه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی، هفت پروژه به صنعت، معدن و تجارت تکلیف شده که از مهمترین آنها، پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ در صد و راه اندازی ۳۳ طرح صنعتی ملی است، ابراز داشت: سه طرح از این طرح های ملی در استان سمنان اجرا می شود که امیدواریم این طرح ها تا پایان سال در استان به بهره برداری برسند و زمینه اشتغال ۳ه هزار نفر را فراهم کنند.

وی افزود: استان سمنان دارای پتانسیل معدنی بالایی است همچنین دیار قومس بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی وجود دارد و در زمینه صنعت مس و فولاد نیز از پتانسیل بالایی برخوردار است که بیش از ۱۲۰ هزار تن کنسانتره مس و ۳ ماده اصلی فولاد در استان سمنان وجود دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خبرونه، تاریخ انتشار: 14 تیر 1395، کدخبر: 2441414، www.khabarone.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین