پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۸۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
تأخیر هفت ماهه در پرداخت حق‌الزحمه معلمان حق‌التدریس/ این وضع قابل قبول نیستبا گذشت سه ماه از سال تحصیلی، حتی یک ریال بابت حق‌التدریس معلمان پرداخت نشده و طبق گزارشهای دریافتی ابلاغ حضور این معلمان در کلاسهای درس تا این لحظه صادر نشده و این دسته از معلمان بدون ابلاغ غیرموظف در کلاس درس حضور یافته‌‌اند.

شعار سال:


متاسفانه از سال گذشته تاکنون، حق‌الزحمه یک ماه و نیم پایانی سال تحصیلی معلمان حق‌التدریس همچنان پرداخت نشده است.


گفتنی است عدم پرداخت حق‌التدریس معلمان به سال تحصیلی جدید نیز سرایت کرده و تا امروز یعنی با گذشت سه ماه از سال تحصیلی، حتی یک ریال بابت حق‌التدریس معلمان پرداخت نشده است و طبق گزارشهای دریافتی ابلاغ حضور این معلمان در کلاسهای درس تا این لحظه صادر نشده و این دسته از معلمان بدون ابلاغ غیرموظف و براساس تعهدات اخلاقی خود در کلاس درس حضور یافته‌اند.


این معلمان از نامشخص بودن وضعیت بیمه خود ابراز نگرانی کردند و گفتند حق بیمه معلمان حق التدریس مرتب پرداخت نمی شود و این معلمان با سالها سابقه تدریس از مزایای قانونی محرومند.

معلمان حق التدریس خواستار ساماندهی اشتغال خود توسط وزارت آموزش و پرورش هستند و توقع دارند این وزارتخانه به مسئولیت های قانونی خود در قبال کادر آموزشی عمل کند.

از قرار معلوم، دستمزد این معلمان که به صورت ساعتی محاسبه می‌شود، معمولا با ماهها تاخیر پرداخت می‌شود و وزارت آموزش و پرورش تاکنون به خواسته‌ها و مطالبات این کادر آموزشی توجهی نکرده‌است.

قطعاً عدم پرداخت به‌ موقع مطالبات به حق معلمان می‌تواند زمینه‌های روانی ایجاد نارضایتی این دسته از معلمان زحمت‌کش را در پی داشته باشد و همین امر در ادامه می‌تواند اسباب عدم بهره‌مندی دانش‌آموزان این دسته از معلمان از تمام پتانسیل و ظرفیت‌های آموزشی معلم در سر کلاس درس را باعث شود البته معلمان دلسوز و متعهد وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه عدم پرداخت مطالبات خود را دستاویز یا بهانه‌ای برای عدم به‌ کارگیری تمام ظرفیت و توانمندی‌های خود در کلاس نخواهند کرد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی بسطام نیوز، تاریخ انتشار 27 آذر 1395، کد مطلب:2675 : www.bastamnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین