پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان استان به بحث گردشگری نگاهی جزیره‌ای دارند، گفت: تدوین برنامه ای جامع برای توسعه گردشگری استان امری ضروری است.

شعار سال: نماینده مردم شهرستان‌های مهدی‌شهر، سرخه و سمنان در مجلس شورای اسلامی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه در استانمسئولان به بحث گردشگری یک نگاه جزیره‌ای دارند.

علیرضا خسروی افزود: بحث گردشگری در این استانفقط در حد شعار مانده و هیچ اتفاق خاصی در زمینهٔ گردشگری استان سمنان نیفتاده است.

خسروی بابیان اینکه تدوین یک برنامه جامع در استان سمنانبرایرسیدن به موفقیت در زمینهٔ گردشگری ضروری است، تأکید داشت: تمام وزارتخانه‌ها و اداره‌های کل که مرتبط با گردشگری هستند باید در این زمینه کمک کنند. زمانی که گردشگر وارد استان می‌شود نباید سرگردان باشد و با مشکل مواجه شود.

همه از زیرساخت‌های گردشگری گلایه دارند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بااشاره به اینکه در برخی از استان‌های کشورکتاب‌های مدونی برای نقشه راه و یا اصطلاحاً چه کنیم تا در معرفی پتانسیل‌های استان موفق باشیم، چاپ و توزیع می‌شوند، گفت: در این استان‌ها، دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های خود را در زمینهٔ گردشگریارائه داده‌اند و فعالیت‌ها بر اساس آن کتاب پیگیری و انجام می‌شود لیکن باید در استان سمنان هم‌چنینکتابیتدوین شود.

خسروی همچنین معتقد است: در استان سمنان هرکسمنافع خود را در این زمینه در نظر گرفته استو هیچ هماهنگی بیناداره‌ها و نهادها وجود ندارد و باید زیرساخت‌هایی برای ترویجو استفاده از پتانسیل‌های گردشگری فراهم شود.

وی با تأکید بر اینکه سمنان در خصوص زیرساخت‌های گردشگریبا مشکل مواجه است، افزود: همه در این‌ باره گلایه دارند و این موضوع به دلیل هماهنگ نبودن است.

فعالیت نهادهای ذی‌صلاح گردشگری یک‌سویه نیست

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامیبا ذکر مثالی وضعیت گردشگری استان سمنان را این‌گونه توصیف کرد: وضعیت گردشگری در استان مانند یک اتوبوس است کههر چرخ آن به یک سمت حرکت می‌کند لذاباید برای رسیدن نتیجه مطلوبدر این زمینهجهت‌گیری‌ها یک‌سویه باشد و همه دریک مسیر حرکت کنند.

خسروی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌تمام سمنان، توضیح داد: ساختمان دانشگاه علوم پزشکی سمنان به‌زودی به اتمام می‌رسد و علاوه بر آن، ۱۲ پروژه نیمه‌تمام دیگر نیز در شهرستان وجود دارد.

وی افزود: البته در زمینهٔ توسعه عمرانی شهرستان سمنان اقدامات درخور توجهی نیز صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به اتمام ورزشگاه ۱۵ هزارنفری، وجود ۲۲ رشته دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی و ارائه خدمات مناسب صندوق توسعه کشاورزی اشاره کرد که درباره مورد آخر باید گفت، سمنان نخستین استانی است که در آن هر کشاورز با عضویت در این صندوق، یک بانک در اختیار خواهد داشت.

سفر هیئت دولت منشأ خیر خواهد بود

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سفر هیئت دولت به استان سمنان در آبان ماه سال جاری، گفت: این سفر قطعاً می‌تواند منشأ خیر برکات فراوان برای استان باشد.

خسروی درباره موضوعات قابل‌طرح در سفر هیئت دولت، افزود: در این سفر قرار است موضوعاتی در خصوص آب شرب و کشاورزی، حمل‌ونقل ریلی، فرودگاه، بهداشت و درمان، آموزش عالی و کشاورزی مطرح و پیگیری شود.

وی در خاتمه افزود: گازرسانی به تمامروستاها، راه‌های مواصلاتی، قطار برقی، فرودگاه سمنان، ایجاد امداد هوایی، بررسیوضعیت دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، ایجاد زیرساخت‌های پیراپزشکی سرخه و تجهیز و ساخت دو پلی کلینیکبه مساحت هزارمتر در سمنان و مهدی‌شهر ازجملهاقدامات و فعالیت‌های دیگر در دست بررسی و اقدام در شهرستان سمنان و حومه دانست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 6 آبان 94، کد مطلب: 2950326: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین