پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۰۶
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
با وجود آنکه بیش از 4 سال از آغاز طرح احداث فرودگاه قم می‌گذرد اما هنوز هم این طرح سامان نیافته است.
شعارسال: مهدی گشایشی یکی از مدیران پروژه فرودگاه قم با اشاره به اینکه برای چنین طرحی سرمایه گذاری چند صد میلیاردی لازم است گفت:این توقف این پروژه توسط حکم قضایی فعلا متوقف شده است،و برخی از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کرده‌ و کوچکترین تلاشی در این زمینه نکرده اند.

وی با ابراز نگرانی در خصوص توقف این پروژه ادامه داد: آذر ماه سال 89 بود که کلنگ افتتاح این فرودگاه و مجموعه گردشگری طرلاب توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به زمین زده شد و تا کنون پس از گذشت بیش از 40 سال بحث‌های پیرامون آن تمام نیافته است و این طرح سامان نگرفته و در پیچ و ‌خم‌های راه گم شده است.

گشایشی افزود:بخش قابل توجهی از این اراضی که استانداری وعده آنها را به ما داده بود به مرغداری، مراتع و گاوداری‌ها اختصاص داشته و ما باید رضایت صاحبان آنها را جلب کنیم اما نهاد ها وسازمان ها مارا تنها گذاشتند وما به تنهایی قادر به ،به دوش کشیدن این مشکلات نبودیم.

در این میان محمود دالایی یکی از کارشناسان صنعت حمل و نقل با بیان اینکه اخبار احداث این پروژه چندین ساله را پیگیر است می‌گوید: از احداث این فرودگاه مزایای چشمگیری عاید استان می‌شد چرا که این طرح همانند سایر طرح‌های نیمه تمام استان پروژه‌ای خاص بود.

وی با بیان اینکه خدمات پروازی موجبات جذب زائران و توریست‌های زیادی به استان میشود گفت: با راه اندازی مجموعه گردشگری و فضاهای مناسب توسعه اقتصادی استان را شاهد باشیم اما متأسفانه این وعده هم مانند بسیاری از وعده‌ها عملی نشد.

از طرفی گزارشات حاکی از آن است انگار در مسیر این پروژه از همان ابتدا پستی و بلندی‌هایی بود، چرا که به گفته کارشناسان از همان اوایل احداث این طرح مجوز قانونی نداشته و پیش از دست به کار شدن همه جوانب در نظر گرفته نشده که لازم بود برای افتتاح این فرودگاه بین المللی مسیرهای قانونی طی می‌شد تا هرچه سریعتر به مرحله نهایی برسد.

طولانی شدن راهی که این پروژه طی کرد منجر شد دولت قبلی زیر قول خود بزند، چرا که مقرر شده بود بودجه ای 30 میلیارد تومان به زیرساخت‌های آن اختصاص دهد اما انگار در دولت جدید خبری از آن قول و قرارها نبود و این هزینه میلیاردی را به خود فرودگاه واگذار کرده است.

در پایان می توان فقط این را گفت که همه این عوامل دست به دست هم داده بودند تا شاهد توقف این پروژه عظیم باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 31 تیر 1394، کدخبر: ۵۲۶۸۶۶۳، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین