پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۰۷
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱
آغاز احداث شهرک سلامت قم با حمایت بانک پاسارگاداخبار پولی مالی، امیدوارم در کنار بانک پاسارگاد بقیه دستگاه ها نیز در حوزه درمان قبول مسئولیت کنند و به حمایت از بخش سلامت مبادرت نمایند.
شعارسال: به مناسبت دهه فجر انقلاب ، مراسم کلنگ زنی احداث بیمارستان یک‌هزار تخت‌خوابی خاتم، دانشگاه علوم پزشکی، دو هتل و دیگر تاسیسات مورد نیاز شهرک سلامت خاتم قم با حضور معاون اول رئیس جمهور، ‌وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار و مسئولان استان قم، جمعی از علما و مسئولان محلی و مدیران ارشد بانک‌پاسارگاد برگزار شد.

* روز‌های خوبی پیش روی کشور است

جهانگیری- معاون اول رییس جمهور در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی بیمارستان خاتم، ضمن قدردانی از بانک‌پاسارگاد به دلیل این اقدام ارزشمند گفت: سفر به قم به معنای واقعی یک سفر کاری بود و علاوه بر افتتاح پروژه‌های‌ مهم، جلساتی با استاندار و مسئولان جهت حل مشکلات شهر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: به دلیل حجم زیاد کار نمی‌توانم در این سفر به دیدن همه مراجع بروم و انشاء‌الله در سفر‌های بعدی خدمت این بزرگواران خواهم رسید و از بیاناتشان استفاده خواهیم کرد. معاون اول رییس جمهور افزود: امروز دو کار مهم از جمله آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها شروع شده و حدود ۵ هزار میلیارد تومان از منابع به روشی اندیشیده شد تا بتوانیم آبی با کیفیت مطلوب را در اختیار هموطنان قرار دهیم و حدود ۳۳ میلیون نفر از جمعیت کشور در این طرح از آب مطلوب برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اثر برجام در حال به نتیجه رسیدن است و خیلی منابع کشور آزاد می‌شود و فکر می‌کنیم از نظر اقتصادی روز‌های خوبی پیش روی کشور است؛ هم از جهت سرمایه‌گذاری و هم از نظر تولید و اشتغال.

جهانگیری تصریح کرد: فکر می‌کنم سال آینده از نظر اقتصادی سال خوبی است و سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه‌های مختلف در کشور افزایش یافته و منابع خارجی به سمت کشور سوق داده می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای ایران، افزود: خیلی‌ها علاقمند به سرمایه‌گذاری و کار در ایران هستند زیرا این کشور از موقعیت و استعداد خوبی برخوردار است.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: به علاقمندان به تولید در داخل و آنان که تصور می‌کنند تولید داخلی ممکن است فراموش شود، اطمینان خواهم داد مدیرانی که هم اکنون در کشور حضور دارند، مدافع اصلی تولید ملی هستند.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد تولید داخلی آسیب ببیند، گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی در دستور کار ما است با اطمینان می‌توان گفت سال آینده از نظر اقتصادی سال خوبی است.

* بانک پاسارگاد وعده ایجاد 7000 تخت بیمارستانی را داده است

در مراسم آغاز احداث بیمارستان 100 تخت خوابی خاتم قم حسن هاشمی - وزیر بهداشت درمان و امور پزشکی گفت: در حال حاضر ۹۰ هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۵۰ هزار تخت فرسوده است و برای اینکه عدالت دسترسی خدمات درمانی در کشور اتفاق افتد، باید فکرمان متفاوت از گذشته باشد تا امکان حضور مردم و بنگاه‌های اقتصادی مهم به عنوان خیر و سرمایه‌گذار در بخش سلامت فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه های مهم حکومت‌ها، ایجاد رفاه اجتماعی است، گفت: این اصل پس از پیروزی انقلاب در راس برنامه‌ها قرار گرفت. با وجود همه توفیق‌هایی که تا امروز داشتیم در حوزه رفاه اجتماعی آنچه که شایسته این انقلاب، مردم و آرزوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده، محقق نشده است.

هاشمی با اشاره به لزوم احداث تخت‌های جدید بیمارستانی در کشور ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت بتوانیم امکان ایجاد 20 هزار تخت بیمارستانی را توسط سرمایه گذاران خارجی فراهم و از این طریق با روش اجاره به شرط تملیک، سرعت فوق العاده ای در احداث بیمارستان ها و تخت های بیمارستانی ایجاد کنیم.

هاشمی افزود: بانک پاسارگاد وعده ایجاد 7000 تخت بیمارستانی در کشور را داده است همچنین قرارداد ایجاد 18 هزار تخت بیمارستانی با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بسته شده که ایجاد 2 هزار و 600 تخت آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم فکری متفاوت تر از قبل داشته و امکان حضور سرمایه گذاران و بنگاه های اقتصادی مهمی را مثل بانک پاسارگاد را برای ایفای نقش اجتماعی فراهم کنیم و بعد از رفع تحریم ها بایستی امکان حضور سرمایه گذاران خارجی را در کشور فراهم کنیم.

وی با تشکر ویژه از مدیرعامل بانک پاساگاد بدلیل مسئولیت پذیری درحوزه اجتماعی ، توجه و دیده خاص ایشان به عموم مردم را قابل تقدیر دانست.

وزیر بهداشت درمان و امور پزشکی افزود: امیدوارم در کنار بانک پاسارگاد بقیه دستگاه ها نیز در این حوزه قبول مسئولیت کنند و به حمایت از بخش سلامت مبادرت نمایند.

* سهام هلدینگ بیمارستان خاتم به مردم واگذار می شود

مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد نیز در مراسم آغاز احداث بیمارستان 1000 تخت خوابی خاتم قم با اعلام اینکه وسعت زمین بیمارستان 100 هکتار است درباره برآورد هزینه ساخت آن گفت: قیمت امروز هزینه احداث این بیمارستان بین 800 تا 1000 میلیارد برآورد شده است.

مدیر عامل بانک پاسارگاد افزود: معمولا بیمارستان های مجهز با استاندارد های پیشرفته به اندازه هزینه ساختمانش هزینه تجهیزات خواهد داشت.

قاسمی ادامه داد: ما امیدواریم بیمارستان خاتم قم که یک مرکز درمانی پیشرفته در سطح منطقه و خاورمیانه خواهد بود تبدیل به یک مرکزتوریست درمانی شود.

وی گفت: در کنار این بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی را با 150 هزار متر زیربنا خواهیم داشت که مجهز به امکانات ورزشی در فضای باز و سربسته خواهد بود.

به گفته وی درکنار بیمارستان خاتم قم دو هتل چهار و پنج ستاره نیز برای همراهان بیمار و بیماران قبل از بستری شدن احداث خواهد شد . همچنین مراکز خدماتی پشتیبانی مثل مهد کودک , مدرسه و مسجد نیز برای فرزندان کادر بیمارستان فراهم خواهد آمد که پیش بینی می شود بین 3 تا 5 هزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد.

قاسمی درباره تامین مالی احداث بیمارستان گفت: تامین مالی توسط هلدینگی به نام هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد انجام می پذیرد که توسط بانک پاسارگاد ایجاد شده است. این هلدینگ مسئولیتش توسعه خدمات درمانی بهداشتی و آموزشی پزشکی است.

وی افزود: این هلدینگ احداث 7 هزار تخت بیمارستانی را در سراسر کشور پیش بینی کرده است این مراکز سلامت در شهرستان های مشهد , اهواز, البرز, قزوین و دوشهر دیگر احداث خواهند شد که هر یک در حدود 400 تا 500 تخت خواهند داشت

مدیر عامل بانک پاسارگاد تصریح کرد: البته بزرگترین مرکز سلامت ما ن پروژه 1000 تختخوابی در قم خواهد بود که با احداث آن سرانه تخت بیمارستانی برای اهالی منطقه از 1.4 تخت برای هر 1000 نفر به 2.3 تخت افزایش خواهد یافت و این به معنی 80 درصد افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در هلدینگ سلامت بانک مذاکراتی جهت تامین مالی در سطح بین المللی و هم از طریق مشارکت سیستم بانکی داخلی انجام پذیرفته است. البته مشارکت عموم مردم بزرگترین هدف ما است و ما قصد داریم سهام این هلدینگ سلامت را زمانی که این بیمارستان از آب و گل در آمد و مردم آن را باور کردند، عرضه کنیم.

وی درباره استهلاک سرمایه گذاری مورد نیاز احداث پروژه بیمارستان 1000 تخت خوابی خاتم قم گفت: اگر سرمایه و زمان احداث بیمارستان را که در حدود 7 سال می باشد همراه با احداث دانشگاه را در نظر بگیریم حول و هوش بیشتر 10 سال خواهد بود.

مدیر عامل بانک پاسارگاد تاکید کرد: البته انجام این پروژه جزوه مسئولیت های اجتماعی بانک است .

وی ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه خاتم تاسیس شده و حدود 1350 نفر دانشجو دارد و مهر سال آینده نیز دوره دکترا را شروع می کند. در قم نیز دانشگاه علوم پزشکی خاتم اولین بار اینجا شروع به کار خواهد کرد.این کار توسط بانک انجام خواهد شد.

* 60 درصد هزینه بیمارستان خاتم قم با تعرفه دولتی است

مخبر مدیرعامل ‌"هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد" نیز در بخش دیگری از مراسم آغاز احداث پروژه بیمارستان 1000 تخت خوابی خاتم قم با اعلام این که عملیات ساخت این بیمارستان با حمایت بانک‌پاسارگاد در 7 طبقه و با مساحتی بالغ بر 200 هزار مترمربع، در شهرک سلامت خاتم، انجام می پذیرد، گفت: این بیمارستان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز ارایه همزمان خدمات پزشکی، درمانی و آموزشی، با برخورداری از بالاترین سطح استانداردهای درمانی و سلامت در سطح کشور، جایگاه نخست توسعه‌ی سازمان‌یافته در نظام سلامت و آموزشی پزشکی را از آن خود خواهد کرد.

وی در خصوص بخش‌های مختلف این بیمارستان خاطرنشان کرد: بیمارستان خاتم، دارای بخش‌های قلب و عروق، گوارش، ژنیکولوژی و زایمان، کودکان، ریه و بیماری‌های تنفسی، داخلی، مغز و اعصاب، غدد، ارتوپدی و تروما به همراه اتاق‌های جراحی، اورژانس، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تصویربرداری، فیزیوتراپی، مراقبت‌های ویژه، دیالیز، کلینیک مراقبت‌های پس از جراحی، پزشکی هسته‌ای و پرتودرمانی خواهد بود. وی تأکید کرد که با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی؛ 60% ظرفیت این بیمارستان با تعرفه دولتی فعالیت خواهد نمود. همچنین طبق تفاهم انجام‌شده با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز جامع سرطان غرب کشور نیز در این پروژه قرار خواهد گرفت.

مخبر در مورد زمان اتمام پروژه تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، این بیمارستان در دو فاز و طی مدت 38 ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. هم‌اکنون مطالعات فاز یک پروژه توسط شرکت Moser Architects- یکی از مطرح‌ترین و با سابقه‌ترین شرکت‌های مهندسان مشاور اروپایی در زمینه بیمارستان‌سازی به اتمام رسیده‌ است و عملیات اجرایی پروژه، همزمان با طراحی فاز 2 پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور محترم به استان قم و وعده وی مبنی بر ساخت بیمارستان 1000تخت‌خوابی خاطر نشان کرد این هلدینگ ساخت 7000 تخت بیمارستانی را در دستور کار قرار داده است که با توجه به سفر ریاست محترم جمهور به استان قم ؛ آغاز ساخت بیمارستان خاتم در اولویت قرار گرفته است و تصریح کرد: شهرک سلامت خاتم با زیربنای 700 هزار مترمربع، در زمینی به وسعت 100 هکتار و در جنوب غربی شهرستان قم احداث خواهد شد که شامل کاربری‌های درمانی با احداث بیمارستان 1000تختخوابی خاتم، کاربری آموزش عالی با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و ظرفیت پذیرش سالانه 3 هزار دانشجو و همچنین کاربری اقامتی و تفریحی با احداث هتل و ارایه خدمات گردشگری، سلامت و اسکان کادر درمانی و آموزشی است. با توجه به اهداف پروژه، احداث بیمارستان در این شهرک در اولویت قرار گرفته‌است.

وی در ادامه به سایر پروژه‌های "هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد" اشاره کرد و افزود: "هلدینگ نسیم سلامت پاسارگاد"، به عنوان یکی از هلدینگ‌های گروه مالی پاسارگاد، در راستای تقویت مشارکت بخش خصوصی در حوزه سلامت و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، احداث شهرک‌های سلامت را علاوه بر قم، در شهرهای اهواز، مشهد، کرج، قزوین و تهران نیز در درستور کار خود قرار داده‌است.

* ایفای رسالت اجتماعی بانک پاسارگاد ادامه دارد

خسرو رفیعی- مشاور مدیرعامل و مدیرروابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد نیز در بخش دیگری از مراسم آغاز احداث بیمارستان 1000 تخت خوابی خاتم قم تاکید کرد: بانک‌پاسارگاد در راستای ایفای رسالت‌های اجتماعی خود تاکنون اقدامات موثری مانند ساخت مدرسه، کتابخانه و خانه‌های بهداشت در نقاط محروم کشور انجام داده‌ و از ورزشکاران، جامعه هنری و فرهنگیان حمایت‌کرده‌است. این‌گونه فعالیت‌های این بانک همچنان ادامه دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اخبار پولی مالی، تاریخ انتشار: 21 بهمن 1394، کدخبر: 45413، www.polimali.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین