پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
دکتر محمد احمدی جبلی مدیرعامل شرکت آبفار اعلام کرد 25 پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در سطح روستاهای استان در حال اجراست.
شعارسال: دکتر احمدی جبلی با اعلام این که با تدبیر مدیران سابق شرکت از سال 83 با تعریف پروژه مجتمع آبرسانی 80 روستا، ا آب سرشاخه های دز برای روستاهای استان تخصیص داده شد گفت: در حال حاضر بیش از 34 روستای استان که با تنش آبی شدیدی مواجه بودند از این منبع آب سالم، بهداشتی و پایدار برخوردار شده اند.

وی با اشاره به این که 154 روستای استان تحت پوشش خدمات شرکت آبفار قرار دارند اظهار کرد: شرکت علاوه بر تامین آب شرب بهداشتی انسانی روستاها نسبت به تامین آب صنایع، دامداریها و مرغداری های محدوده روستا ها نیز اقدام کرده است .

مدیرعامل آبفار به خشکسالی های دو دهه اخیر در سطح کشور و بخصوص استان اشاره و افزود: کم کم شرایط به سمتی خرکت کرده است که منابع آبی خشک شده و بسیاری از منابع را به خصوص در بخش خلجستان و تا حدودی در بخش کهک از دست داده ایم.

وی با اعلام این که بخش عمده ای از روستاهای بخش مرکزی، کهک و بیش از 70 درصد روستاهای بخش سلفچگان از آب سرشاخه های دز بهره مندند گفت: تدابیری اندیشیده شده است که آب سرشاخه های دز برای بخش خلجستان که از منابع محدود سطحی برخوردارند و بخش جعفرآباد نیز از این منبع آبی پایدار برخوردار شوند و قول های مساعدی نیز توسط مسئولین ذیربط در این خصوص داده شده است.

این مقام مسئول دلیل از دست دادن زودتر از معمول منابع آبی را برداشتهای غیر مجاز اعم از حفر و برداشت چاه های غیر مجاز، انشعابات غیر مجاز و عدم رعایت الگوی صحیح مصرف آب دانست و بیان داشت: با هجوم افراد غیر بومی به روستاها و به علت عدم رعایت الگوی مصرف آب و مصارف بیش از حد مجاز باعث شده است در روستاها با مشکل جدی تامین آب مواحه شویم .

وی در پایان به تدابیر و اقدامات اندیشیده شده در این راستا اشاره و از تولیت آستانه مقدسه خواست با سفارش مردم از نظر مسایل شرعی و دینی به مردم اطلاع رسانی نمایند تا از برداشتهای غیر مجاز از منابع و شبکه های آب جدا پرهیز کنند تا ضمن جلوگیری از نابودی منابع ملی شرایط را بگونه ای مهیا کنیم تا نسل های آینده نیز بتوانند از منابع آب که حق مسلم ایشان است برخوردار و بهره مند شوند.

درپایان این دیدار حضرت آیه الله سعیدی در سخنانی به منشور اخلاقی وزارت نیرو اشاره وگفت: اولین محور در این منشور خدا محوری و کار برای رضای خداست و این نکته ی بسیار مهمی است که باید بر آن تاکید فراوان کرد.

وی دومین اصل را ولایت مداری برشمرد و گفت: خداوند حاکمیت خود را از طریق اشخاص به پیامبران، ائمه و در عصر غیبت ولی فقیه قرار داده که لازمه ی این حاکمیت علاوه بر قداستی که دارد مسئله ی اطاعت از ولی است و همانطور که حکم ایشان در خصوص احکام فقهی را پذیرا هستیم در باب توصیه های اجتماعی و رعایت الگوی صحیح مصرف نیز پذیرا باشیم.

تولیت آستان مقدس به اصل سوم منشور اخلاقی که همان رعایت قوانین مصوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است اظهار داشت: خدمت و پاسخگویی حق آحاد ملت است و مسئولین باید در تقسیم و توزیع خدمات طوری عمل کنند که حدالامکان ایشان از حقوق برابر برخوردار شوند.

وی در پایان به دانش محوری و استفاده از تجربیات همکارن بازنشسته در ارائه هرچه بهتر خدمات و انجام وظایف اشاره و به مردم توصیه کرد با حسن استفاده از نعمات و خدمات این امکان را برای سایر هم میهنان خود ایجاد کنیم تا ایشان نیز از این خدمات بهره مند شوند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت آب و فاضلاب روستایی استان قم، تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395، کدخبر: - ، www.abfar-qom.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین