پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
بزرگترین مجموعه اسکی و تله‌کابین کشور در سال آینده در منطقه زرکوه چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود.

شعار سال: با شروع فصل سرما و آغاز بارش‌ برف در استان‌های کوهستانی کشور، گردشگری زمستانی در این استان‌ها به دلیل بازگشایی پیست‌های اسکی زمستانی رونق بیشتری پیدا می‌کند. استان چهارمحال و بختیاری یکی از آن استان‌هایی است که کوه‌های و برف‌های زیادی دارد.

«حیدر صادقی» معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، گفت کهعلاوه بر جاذبه‌های اکوتوریسمی استان چهارمحال و بختیاری مانند منابع آبی متعدد، سرچشمه‌های زاینده‌رود و کارون از کوه‌های استان، یخچال‌های طبیعی، غار یخی چما، این استان در منطقه کوهرنگ دارای یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی کشور، به نام چلگرد است که به عنوان دومین پیست اسکی کشور افتتاح شده بود.

او در ادامه با اشاره به‌ به‌روز نبودن این پیست اسکی اظهار کرد که پیست اسکی چلگرد از قدیمی‌ترین پیست‌های فعال ایران است و به دلیل نزدیک بودن به شهرستان چلگرد، از امکانات رفاهی برخوردار است و به نسبت خودش استقبال خوبی از آن صورت می‌گیرد. البته این پیست از آن‌جا که در اختیار نهادهای دولتی بوده، سرمایه‌گذاری درستی به جهت به‌روز شدن آن انجام نشده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه «پیست جدیدی در منطقه زردکوه ساخته خواهد شد»، بیان کرد:

در برنامه داریم بزرگترین مجموعه پیست اسکی و تله‌کابین کشور را در منطقه زردکوه احداث کنیم که اکنون در مرحله نهایی تصویت طرح آن هستیم. زمانی که طرح آن تایید شود، از ابتدای سال وارد فاز عملیاتی احداث آن خواهیم شد و در نهایت در طی دو سال آینده فاز اول آن را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

او با بیان اینکهاین روزها برخی تجهیزات مکانیکی و تله‌سیژ طرح وارد شده و در منطقه قرار دارد ادامه داد که پس از تایید شدن ارزیابی‌های زیست‌محیطی مجموعه، فاز عملی آن را آغاز می‌کنیم.

صادقی همچنین با اشاره به وضعیت آب و هوایی این روزهای استان گفت:

در همین بازه زمانی سال گذشته، بارش برف بیشتری داشتیم، بصورتی که در برخی نواحی ارتفاع برف به ۵۰ سانتی‌متر هم می‌رسید. ولی امسال برفی که بخواهد باعث بازگشایی پیست‌های اسکی شود، هنوز نباریده است و با این شرایط آب و هوایی احتمالا تا پایان دی‌ماه، بتوانیم شاهد بازگشایی پیست اسکی چلگردِ کوهرنگ باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت کجارو، تاریخ 30 آذر 95 ، کد مطلب: 123983: www.kojaro.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین