پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
مدیرعامل بنیاد صدرهاشمی‌نژاد با بیان اینکه طولانی‌ترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه در منطقه هنزا احداث می‌شود، گفت: پیست اسکی هنزا با ۶ کیلومتر ارتفاع بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران و دومین پیست اسکی جهان محسوب خواهد شد.
شعارسال: سیدمحمد صدر هاشمی‌نژاد عصر امروز در جلسه جمع‌بندی طرح گردشگری و مدارس زندگی صدرهاشمی‌نژاد منطقه هنزا از توابع شهرستان رابر در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان، اظهار کرد: با نگاه دوستانه‌ای که در استان کرمان به سرمایه‌گذاری‌های این بنیاد وجود دارد، به‌زودی چندین پروژه سرمایه‌گذاری در این استان اجرایی می‌شود.

وی بیان کرد: فاز نخست اولین مجتمع فرهنگی آموزشی رایگان ویژه دانش آموزان بخش هنزا از توابع شهرستان رابر که با وجود هوش سرشار به‌سبب فقر اقتصادی برای ادامه تحصیل دچار مشکلاتی هستند، امروز راه‌اندازی شد.

مدیرعامل بنیاد صدر هاشمی‌نژاد افزود: در هیچ‌کجای دنیا نظیر چنین زنجیره‌ای از مدارس شبانه‌روزی که برای برترین‌ها و در عین حال بی‌بضاعت‌ترین دانش آموزان، شرایط تحصیل و زندگی فراهم باشد، ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: در اغلب طرح‌هایی که تاکنون اجرایی شده مسئله درآمدزایی برای مدرسه اهمیت داشته است.

* جداسازی فقر فرهنگی از دانش‌آموزان فقیر اقتصادی

صدر هاشمی‌نژاد، با اشاره به اینکه هدف این طرح جدا کردن فقر فرهنگی از افرادی که با فقر اقتصادی روبه‌رو هستند است، گفت: یکی از دلایلی که هنزا برای اجرای این طرح انتخاب شد به‌سبب داشتن پتانسیل بسیار خوب در زمینه گردشگری است.

وی اظهار کرد: امروزه مراکز دانشگاهی معتبر دنیا کنار مناطق گردشگری و یا مناطق سردسیری واقع شده‌اند که نمونه آن موقعیت مکانی بهترین دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس است.

* ایجاد طولانی‌ترین پیست اسکی ایران و خاورمیانه

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین بیان کرد: طولانی‌ترین پیست اسکی ایران نیز در این منطقه ایجاد می‌شود که بیش از دو برابر پیست اسکی دیزین است.

وی تصریح کرد: زمینه ایجاد دومین اردوگاه دانش‌آموزی کشور، ایجاد منطقه گردشگری با تفکیک مناطق خاص گردشگری و احیای دره 23کیلومتری هنزا از دیگر برنامه‌های این بنیاد در این منطقه است.

* انجام سرمایه‌گذاری با احترام به طبیعت منطقه

مدیرعامل بنیاد صدر هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه در اجرای طرح گردشگری نباید هیچ آسیبی به طبیعت برسد، گفت: انواع مسائل گردشگری در این محدوده در نظر گرفته شده به‌زودی به مرحله اجرا می‌رسند.

وی افزود: امید زیادی به تأمین زیرساخت‌های لازم برای ایجاد منطقه گردشگری ذکرشده وجود دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن این طرح وارد مرحله اجرا شود.

صدر هاشمی‌نژاد، بیان کرد: طبق وعده مدیران ارشد استان کرمان، ظرف یک سال آینده گاز منطقه هنزا نیز تأمین خواهد شد.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین مبلغ سرمایه‌گذاری در دست اقدام را 200میلیون یورو ذکر کرد و گفت: این سرمایه برای بخشی از کار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد پالایشگاه خون که تنها در 6 کشور دنیا تکنولوژی آن وجود دارد و برنامه‌ریزی احداث آن برای استان‌هایی نظیر فارس انجام شده اما از امروز با ثبت سند به نام کرمان وارد مراحل عملیاتی می‌شود.

* مکان ایجاد پالایشگاه خون توسط مدیران استان معرفی می‌شود

صدر هاشمی‌نژاد، با اشاره به اینکه برای احداث این پالایشگاه به تأمین آب مناسب، داشتن فاصله 30کیلومتری تا فرودگاه و خوش‌آب و هوا بودن منطقه احدث پالایشگاه، نیازمند است، گفت: مدیران استان به‌زودی مکانی را در کرمان به این بنیاد معرفی خواهند کرد.

* پالایشگاه خون با استقبال کشورهای مسلمان روبه‌رو خواهد شد

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین میزان سرمایه‌گذاری مورد نیاز این پالایشگاه را در فاز اول یک‌هزار و 200میلیارد تومان ذکر کرد و اظهار کرد: فاز دوم این پالایشگاه بعد از راه‌اندازی آن با هزینه جداگانه تعریف می‌شود.

مدیرعامل بنیاد صدر هاشمی‌نژاد با اشاره به استقبال کشورهای مسلمان از این پالایشگاه خون به‌سبب رعایت موازین اسلامی، تصریح کرد: دوره اجرای این طرح 4ساله است و آغاز عملیات اجرایی آن از ابتدای سال آینده خواهد بود.

وی با اعلام "تاکنون شش پالایشگاه خون در جهان ایجاد شده و به‌‌دنبال احداث هفتمین پالایشگاه خون دنیا در استان کرمان هستیم" خاطرنشان کرد: پلاسمای خون در پالایشگاه خون برای مصرف بیماران جداسازی می‌شود و محصول پالایشگاه خون کرمان می‌تواند در اختیار بیماران مسلمان در سایر کشورها نیز قرار گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 مهر 1393، کدخبر: 514012 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین