پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
رئیس‌جمهور با تقدیر از حمایت مردم ایران از مردم مظلوم غزه، با اشاره به سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت و نرمش ذلیلانه و تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ، ممنوع است.

شعار سال: رئیس جمهور با اشاره به نقش مردم چهارمحال و بختیاری در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: من می‌دانم که این استان دارای مشکلات فراوانی است و همه ما می‌دانیم که نه تنها ایران، بلکه امروز منطقه ما و دنیای اسلام با معضلات فراوانی مواجه است. مردم ایران در این روزهای اخیر و در یک ماه گذشته مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین را مشاهده کردند و از مردم این منطقه حمایت کردند.

وی با تشکر از حمایت مردم ایران از مردم مظلوم غزه، و ایستادگی مردم این منطقه در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: مردمی که در برابر بمب‌ها و موشک‌های اهدایی استکبار که به دست ظالمانه‌ترین گروه خونخوار یعنی صهیونیست‌ها استفاده می‌شود، ایستادگی و مقابله کردند و پیروز شدند و پیروز خواهند شد.

امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود در جمع مردم استان چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه "مردم ایران از روز اول در کنار مظلومان عالم و مردم کشورهای مسلمان بوده‌اند"، اظهار کرد: این مردم نه تنها برای منافع ایران که برای منافع جهان اسلام و مظلومان تلاش کرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه "دولت در یک سال گذشته گام‌های اولیه را در مسائل مهم کشور برداشته است"، خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی گام‌های روشن و آشکاری را به کمک مردم، هدایت رهبری، لطف خداوند و توجهات حضرت ولی عصر (عج) برداشته است.

وی با اشاره به حوزه سیاست خارجی ادامه داد: امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است و دولت توانسته هفت میلیارد دلار از اموال مردم ایران را از چنگ ظالمان خارج کند و قدم‌های بعدی را مردم با قدرت برمی‌دارند. دنیا می‌داند دیگر تحریم و تهدید تأثیرگذار نیست.

رئیس‌جمهور همچنین افزود: همانطور که رهبری فرموده‌اند، ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت. نرمش ذلیلانه و تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ، ممنوع است. ما با دنیا سخن می‌گوییم و با منطق و استقلال از طریق معیارهای اسلامی و سیره پیامبر (ص) و ائمه به دنبال بازپس‌گیری حقوق مردم هستیم.

روحانی به مسائل اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: امروز نسبت به پارسال ثبات و آرامش بیشتری در زمینه اقتصادی وجود دارد و مردم دیگر امروز برای خریدن ارز خارجی و سکه حرص نمی‌ورزند و آنها را به عنوان ذخیره زیر تشک هدایت نمی‌کنند. مردم امروز احساس ثبات می‌کنند و این ثبات و آرامش که با کمک مردم به دست آمده مهمترین پایه برای سرمایه‌گذاری در کشور است.

وی با بیان اینکه "امروز سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به سمت ایران حرکت کرده‌اند"، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ده‌ها طرح در استان چهارمحال و بختیاری برای سرمایه‌گذاری در حال بررسی است و شما شاهد چهارمحال و بختیاری و شهرکردی جدید و توسعه‌یافته خواهید بود.

باید در مساله آب هم صرفه‌جویی کنیم

رییس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در جمع مردم شهرکرد به وجود مشکلات آبی در کشور اشاره کرد و گفت: مردم ما مردمی عدالت‌جو، بزرگوار و همزیست با دیگران هستند که به حقوق یکدیگر توجه دارند. قطعا اگر طرحی در حوزه تامین منابع آب استان وجود داشته باشد که به مردم و همچنین به چشمه‌سارهای استان لطمه وارد کند دولت خود مانع آن خواهد شد.

وی اضافه کرد: همان‌طور که در اهواز اعلام کردم تمام سرشاخه‌های کارون و زاینده‌رود برای همه استان‌های مسیر راه است.

روحانی با بیان این‌که ملت ایران طرفدار حق و عدالت است، خاطرنشان کرد: همه مردم باید از آب آشامیدنی استفاده کنند، اما آنجایی که استفاده‌های دیگر از آب مطرح باشد، حساب و کتابی وجود دارد و حقوق همه مردم باید لحاظ شود و در این باره عادلانه عمل شود. این دولت بر مبنای قانون، عدالت و مساوات و بر مبنای حقابه همه کشاورزان و همه کسانی که از آب بهره می‌برند به شکل عادلانه رفتار خواهد کرد لذا نسبت به مساله آب نگرانی نداشته باشید.

رییس‌جمهور با بیان این‌که شورای عالی آب، دولت تدبیر و امید، مقام معظم رهبری و نظام جمهوری اسلامی کارها را بر مبنای عدل و حق پیش خواهند برد، ادامه داد: همه مردم ایران باید بدانند که ما باید در مساله آب هم صرفه‌جویی کنیم و هم از آب به طریق علمی استفاده کنیم، زیرا کشور ما بر روی کمربند خشکی قرار گرفته است و اگرچه چند منطقه ایران از لحاظ وضعیت آب نبستا متعادل و خوب هستند اما کشور ما کشور خشکی است.

وی با بیان این‌که کشور در سال‌های اخیر دچار مشکل خشکسالی بوده است، افزود: در استان چهارمحال و بختیاری ریزش رحمت آسمانی در زمان ترسالی نسبت به خشکسالی دو برابر می‌شود، بنابراین باید حواسمان جمع باشد و به بهترین نحو از آب استفاده کنیم.

روحانی مساله آب به ویژه آب آشامیدنی را از مشکلات استان چهارمحال و بختیاری دانست و تاکید کرد: یکی از طرح‌هایی که من می‌خواهم در این سفر اعلام کنم طرح بن بروجن است که آب آشامیدنی را از منطقه بن به شهرکرد و در نهایت به بروجن و همه شهرها و روستاهای مسیر راه می‌رساند، البته این طرح یک روزه اجرا نمی‌شود و چند ساله خواهد بود اما این کار انجام خواهد شد.

رییس‌جمهور اضافه کرد: دولت همراه با بخش خصوصی این طرح را اجرایی و عملیاتی خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در همین دولت یازدهم طرح آبرسانی را به مرحله اجرا در آوریم، البته قول وزارت نیرو تا پایان سال 95 است، اما من کمی احتیاط می‌کنم و می‌گویم تا پایان دولت این کار انجام خواهد شد.

سلامت وبیمه مردم برای دولت دارای اهمیت ویژه‌ای است

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم شهرکرد گفت: علاوه بر پروژه‌ی انتقال آب بن بروجن طرح‌هایی چون ونک، و احداث سد در شهرستان لردگان را نیز اجرا می‌کنیم.

وی افزود: مساله‌ی مهم بعدی استان و کشور احداث راه‌آهن شهرکرد و اهواز است. ان‌ شاءالله اصفهان را از طریق شهرکرد و از طریق چهارمحال و بختیاری به خوزستان واهواز متصل می‌کنیم.

وی ادامه داد : این خط موجب آبادانی استان می شود و تحول بزرگی را رقم می‌زند. این طرح بیش از یک میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. بنده در محضر شما انجام این طرح را اعلام می‌کنم ،اجرای این پروژه به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده . این طرح به عنوان طرح مصوب دولت باید آغاز شود.

رییس جمهور همچنین با اشاره به زمان بندی این پروژه گفت: طراحی و برنامه ریزی این است که طی 7 سال پروژه راه آهن به استان انجام شود. پل‌ها و تونل‌های طولانی باید ساخته شود، البته این تونل با آن تونلی که شما گفتید فرق دارد و باید احداث شود تونل‌های مختلف باید ایجاد شود تا ان شاءالله این خط برای توسعه استان عملیاتی شود.

رئیس جمهور از عملیاتی شدن پروژه‌ی خط آهن استان چهار محال بختیاری در دولت یازدهم سخن گفت و افزود: این طرح توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی انجام خواهد شد. بنده اعلام می‌کنم همه مسئولان بایدتلاش کنند تا این طرح 5 ساله انجام شود.

روحانی تکمیل پروژه فولاد سازی و راه‌اندازی تولید آهن اسفنجی و تولید ورق گالوانیزه را از دیگر پروژه‌های دولت در استان چهار محال و بختیاری اعلام کردند و افزود: بر اساس قول مسئولان اجرای این طرح‌ها با بخش خصوصی و دولتی است. صندوق توسعه ملی نیز به این پروژه کمک می‌کند. این پروژه‌ها طی سال های 94 و 95 عملیاتی می‌شود. این پروژه‌ها برای اشتغال و توسعه استان بسیار اهمیت دارد.

وی از تبدیل استان چهار محال بختیاری به قطب گردشگری کشور خبر داد و افزود: طرح چهارم دولت برای استان شما تبدیل چهار محال بختیاری به قطب گردشگری کشور است . بنده این قول را سال گذشته در سفر تبلیغاتی‌ام به شهرکرد اعلام کردم. همین‌جا به معاونت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اعلام می‌کنم که باید طرح جامع گردشگری را تا پایان سال تهیه و تصویب کند.

وی خاطرنشان‌کرد که طرح‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی که باید 6 هزارشغل جدید ایجاد کند با کمک بخش خصوصی و صندوق توسعه ملی انجام می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به استقبال مردم در سفر به استان چهار محال بختیاری گفت: بر اساس اظهارات استاندار در تعطیلات عید فطر بالغ بر یک میلیون گردشگر وارد استان شد. استان ظرفیت خوبی برای پذیرش گردشگران دارد.

روحانی از به بهره برداری رسیدن 79پروژه اقتصادی در طی سالهای 93 و94 در استان چهار محال بختیاری سخن گفت و افزود: غیر از 4 طرح مهم اعلام شده ان شاءالله به حول و قوه الهی 79 پروژه طی سال های 93 و 94 به اتمام می‌رسد. این پروژه‌ها بالغ بر 206 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد . 76 پروژه در سال جاری و 3پروژه در سال 94 به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش سلامت وبیمه مردم را دارای اهمیت ویژه‌ای در دولت یازدهم دانست و افزود: طرح سلامت در 2 ماه گذشته همه مردم را زیر پوشش خودقرار داد. اینجا اعلام می‌کنم هر کس بیمه نیست برود و دراین طرح ثبت نام کند. همه مردم از طرح جدید تحول سلامت برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: مردم عزیزی که تا 2 ماه قبل وقتی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کردند، ناچار بودند بیش از 37 درصد مخارج بیمارستان را پرداخت کنند. بر اساس گزارش وزیر بهداشت و درمان در شهرها این میزان به 7 درصد و در روستاها به 5 درصد تقلیل یافته است. بنابراین این طرح ادامه می‌یابد تا مردم از نظر سلامت وبیمه در خطر نباشند.

روحانی از خریداری شدن بیش از 7 میلیون تن محصولات کشاورزی توسط دولت خبر داد وافزود: از شهریور ماه سال گذشته که قیمت تضمینی محصولات کشاورزی توسط دولت اصلاح شد، بیش از 7 میلیون تن محصولات کشاورزی توسط دولت خریداری شده است. این اقدام نشان از برنامه ریزی دقیق در حوزه‌ی کشاورزی دارد که ان شاء الله قدم‌های موثر دیگری نیز در این حوزه برخواهیم داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت مرکز ارتباطات ریاست جمهوری، تاریخ 15 مرداد 93، کد مطلب: 5a7bcf: www.saamad.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین