پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
معاون امور برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مهندسی آب و فاضلاب کشور از تکمیل پروژه آب‌رسانی بن-بروجن تا پایان سال مالی ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: اخباری که مبنی بر توقف این طرح منتشر شده، واقعیت ندارد.
شعارسال: علی‌اصغر قانع امروز در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته برای طرح آب‌رسانی بن تا بروجن اظهار کرد: این طرح یکی از طرح های بزرگ آب است که در پیوست ۱ قانون بودجه وجود دارد.

وی بابیان اینکه این طرح از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است گفت: بعد از سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال بختیاری و تاکید ایشان در تسریع انجام این پروژه، عملیات اجرایی آغاز و تا کنون نیز ۱۳ کیلومتر از طرح خط انتقال تکمیل و اجرا شده است.

به گفته وی، مابقی لوله‌های مورد نیاز خط اصلی به میزان ۷۰ میلیارد تومان قرارداد بسته شده و در حال حاضر آماده ساخت است. در زمینه تصفیه خانه‌ این طرح نیز قرار است که با تامین مالی بخش خصوص که از طریق خرید تضمینی است کار را پیش ببریم.

وی ادامه داد: برای این منظور نیز یک مرحله مناقصه انجام شده و به دنبال این هستیم که با انجام مذاکراتی با سرمایه گذاران عملیات اجرای تصفیه‌خانه‌ را آغاز کنیم.

وی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل علی‌رغم وجود محدودیت‌های مالی این پروژه نسبت به پروژه‌های دیگر فعال‌تر بوده به طوری که طی یک‌سال گذشته با مشاوران، کارفرمایان و پیمانکاران این طرح توانستیم برنامه‌ریزی‌های خوبی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اجزای کامل طرح مشخص شده، ادامه داد امسال نیز ۳۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی به عنوان مطالبات این طرح اختصاص یافت که از این طریق بخشی از پیمانکاران توانستند هزینه‌های خود را دریافت کنند.

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز اتمام طرح اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته این طرح بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که سال گذشته با عنایت دولت ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای این طرح مصوب شد که تا کنون ۲۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در بودجه امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار دیده شود. علاوه بر این از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی قرار است که این منابع به طور کامل تخصیص داده شود.

به گفته وی علاوه بر این برای تامین منابع مالی لوله‌های خط ۷۰ میلیارد تومان از طریق فاینانس بانک پارسیان، تامین مالی شده و پیش‌بینی می‌شود که این طرح تا پایان سال مالی ۱۳۹۶ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این طرح ۳۰ میلیون متر مکعب تخصیص آب شرب و ۱۱ میلیون متر مکعب تخصیص آب به صنایع را دارد، عنوان کرد: ۴۳۰ هزار نفر جمعیت شهری و ۳۵ هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش این طرح هستند.

وی در خصوص رکود کارخانه‌های فولادسازی گفت: قرار شده که امسال ۲۴۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک سپه و پارسیان تامین مالی صورت بگیرد که از این طریق ۷۰۰ هزار تن ورق در تمام کارخانه‌ها ورود پیدا می‌کند که این مسئله باعث خروج رکود از صنایع نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این تامین مالی آماده انجام است، گفت: سازمان برنامه ریزی بودجه در حال آماده کردن ضمانت‌نامه است تا از این طریق بانک‌ها بتوانند پول به صنایع تزریق کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تفسیر نیوز، تاریخ انتشار: 18 دی 1395، کدخبر: 501038 ، www.tafsir-news.ir

اخبار مرتبط
برگزیده ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین