پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۹۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
دقایقی قبل سردار حسین دهقان وزیر معین اقتصاد مقاومتی و مسؤولان استانی پشت درهای بسته پیرامون وضعیت اقتصادی چهارمحال و بختیاری، بدون حضور خبرنگاران به مذاکره نشستند.
شعارسال: استان چهارمحال و بختیاری با جمعیتی حدود 900 هزار نفر و در حال حاضر از نظر تقسیمات کشوری دارای 9شهرستان و 19 بخش است.

سال‌هاست که جوانان کشور با معضلی به نام بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند ولی شاید اگر پای درد دل جوانان چهارمحال و بختیاری بنشینیم پی‌ببریم که جوانان این استان بیش از سایر استان‌های کشور عزیزمان از بیکاری رنج می‌برند، هرچند آمارهای رسمی منتشر شده هم به این موضوع اذعان دارند که چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های پیشرو در نرخ بیکاری در مقایسه با سایر استان‌ها است.

اگر به سرخط مهم‌ترین اخبار استان چهارمحال و بختیاری در یک سال گذشته مراجعه کنیم، خواهیم دید دائماً یکی پس از دیگری کارخانه‌های مختلف افتتاح می‌شوند و آنچه از این خبرها به ذهن می‌رسد این است که چرخ کارخانه‌های استان خوب می‌چرخد.

اما روی دیگر سکه این است که در ماه‌های اخیر به کرات شاهد اعتراضات کارگران و پرسنل شرکت‌ها و کارخانه‌های نیمه‌تعطیل بودیم که یا مطالبات و یا اخراج کارگران در صدر دلایل برگزاری این اعتراضات بوده است که همه نشان از نچرخیدن چرخ زندگی کارگران این کارخانه‌ها است.

از آنجایی که مسؤولان با افتتاح چند باره کارخانه‌های حجاب و تاراز و ... نتوانستند به مردم چهارمحال و بختیاری القا کنند که اوضاع اقتصادی رو به بهبود است و همین امر باعث شده است که مردم این استان امروز میزبان سردار حسین دهقان باشند، البته نه در جایگاه وزیر دفاع، بلکه به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی که امروز در سالن جلسات استانداری این استان با مقامات ارشد چهارمحال و بختیاری به مذاکره خواهد نشست.

آنچه مردم استان چهارمحال و بختیاری بعد از رفت و آمد مسؤولان تراز اول کشوری نصیبشان می‌شود تقریباً هیچ است، چراکه افتتاح کارخانه‌ای که در دهه شصت افتتاح شده است، امروز لطفی به حال مردم این استان نخواهد داشت.

هرچند می‌دانیم جلسه بسیار مهمی با حضور وزیر محترم دفاع هم‌اکنون در سالن جلسات استانداری پیرامون وضعیت اقتصادی استان، به صورت محرمانه و بدون حضور خبرنگاران در حال برگزاری است، اما امیدواریم که خروجی این جلسه و حضور وزیر محترم دفاع در استان عامل خیر و برکت برای جوانان چهارمحال و بختیاری باشد.

به طوری که به دور از جار و جنجال رسانه‌ای دلسوزانه تصمیماتی در سطح کلان اتخاذ کنند که هر ساله شاهد مهاجرت تعداد زیادی از جوانان استان به استان‌های همجوار برای اشتغال نباشیم و در استان شرایطی حاکم شود که از ظرفیت و استعداد وافر جوانان چهارمحال و بختیاری استفاده شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 28 دی 1395، کدخبر: 13951028001125، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
United States
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
0
0
به جای فکر به مراسمات کلنگ زنی باید ابتدا به پروژه های نیمه کاره رسیدگی کرد
س.د۷۶
Saeed3
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
0
0
خوشبختانه دولت داره اقدامات مفیدی رو در بخش جذب سرمایه و اشتغال انجام.میده که به امید خدا به زودی شاهد اثار اون بر جامعه خواهیم بود
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا منم به قول این دوستمون امیدوارم که تاثیرات مثبت خودش رو بر جامعه بذاره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین