پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
استاندار فارس گفت:در بحث مجهز کردن استان فارس خواستار امکانات ویژه‌ای شدیم و خانم ابتکار هم قول مساعدی دادند که فارس به پایلوتی در مدیریت بحران جنوب کشور تبدیل شود.

شعار سال: دومین جلسه شورای مدیریت بحران استان فارس با حضور استاندار و دیگر مسئولین استانی با بررسی عملکرد دستگاه‌ها در آتش سوزی مراتع پاسارگاد برگزار شد.

محمدعلی افشانی در این جلسه به نقاط ضعف از جمله نداشتن امکانات اولیه اطفاء حریق، نبود بالگرد و کمبود نیروی انسانی آموزش دیده اشاره و اظهار کرد: این مسئله تلنگری شد تا برای تجهیز هرچه بیشتر استان که حدود 80 درصد مساحتش مرتع و جنگل است، اقدام کنیم.

استاندار فارس در مورد اعداد و ارقام ارائه شده از وسعت آتش‌سوزی خاطرنشان کرد: برخی از اعداد که درمورد مساحت مورد حریق پاسارگاد در رسانه‌ها منعکس می‌شد ارزش دلاری چندان درستی ندارد و برای بیان ارقام بایستی معیار و متر دقیقی داشته باشیم.

وی به همکاری استان خوزستان برای ارسال بالگرد نیز اشاره کرد و گفت: مدیرکل بحران استان فردای آتش سوزی اعلام کرد که هیچ یک از دستگاه‌هایی که بالگرد در اختیار دارند به دلایلی نمی‌توانند آن را به میدان بیاورند و ما با استاندار خوزستان و مدیر عامل هلال احمر کشور و برخی افراد دیگر تماس گرفتیم تا بتوانیم بالگرد فراهم کنیم.

مدیر ارشد فارس ضمن تشکر از حضور مردم بومی در منطقه و تلاش برای اطفا حریق بیان کرد: در بحث مجهز کردن استان فارس خواستار امکانات ویژه‌ای شدیم و خانم ابتکار هم قول مساعدی دادند که فارس به پایلوتی در مدیریت بحران جنوب کشور تبدیل شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس با بیان اینکه وسعت مراتع و جنگل‌های پاسارگاد 868 هکتار است، اظهار داشت: اعتباری که برای بخشی از جبران خسارت آتش‌سوزی نیاز است حدود یک میلیارد و 560 میلیون تومان است.

بوستانی به صعب العبور بودن منطقه نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته 180 دیده بان در این منطقه مستقر بودند که امسال به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبارات به 80 نفر تقلیل پیدا کردند که به خاطر اهمیت موضوع بایستی تعداد دیده بان ها که عموماً مردم بومی منطقه هستند افزایش پیدا کند.

وی علت آتش سوزی را بی‌احتیاطی چند دامدار دانست و گفت: عاملان این آتش سوزی شناسایی شدند و در مراجع قضایی تشکیل پرونده دادیم.

این مقام مسئول هزینه تأمین آب آشامیدنی و آذوقه برای نیروهای اطفا حریق را 28 میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: در حال حاضر هم چند تن از نیروها در حال پایش منطقه هستند.

بوستانی تصریح کرد: باوجود تنها بالگردی که استان خوزستان برای ما فرستاد توانستیم 80 درصد آتش را مهار کنیم و اگر این اتفاق زودتر می‌افتاد از 70 درصد خسارات جلوگیری می‌شد.

فرماندار شیراز با بیان اینکه این اولین آتش سوزی نیست و آخرین هم نخواهد بود اظهار داشت: بایستی استان به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مجهز شود و در مواقع بحرانی راهکارهای مناسب اتخاذ شود.

عالیشوندی خاطرنشان کرد: پیش از این هم آتش‌سوزی‌هایی در مراتع استان اتفاق افتاد که وسعت بیشتری هم داشت اما برند پاسارگاد موجب حساسیت و توجه بیشتر به این منطقه شد.

بررسی های اولیه کارشناسی از میزان خسارت 189 میلیارد تومانی آتش سوزی پاسارگاد خبر می دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی دانا، تاریخ 27 خرداد 95، کد مطلب: 788508: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین