پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
۵۰درصد هزینه ترمیم به مالکان اماکن تاریخی دوسیران به صورت بلاعوض/ تامین اعتبار لازم برای ادامه عملیات پروژه آبرسانی به دو روستای کنده ای و دوسیران/ جداسازی اراضی دولتی از اراضی غیر دولتی و …

شعار سال: ساسان تاجگردون ، سه شنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات روستاهای دوسیران و کنده ای بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون بیان داشت: این حمایت مالی در صورتی محقق خواهد شد که مالکان ۱۲ یادمان تاریخی موجود در روستای دوسیران با هدف رونق صنعت گردشگری و جذب گردشگر مبادرت به انجام این کار کنند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس گفت:مالکان اماکن تاریخی روستای دوسیران کازرون در صورتی که آمادگی ساماندهی و مرمت این بناها را داشته باشند به هر میزان که در این زمینه هزینه کنند ، استانداری فارس ۵۰ درصد آن را به صورت بلاعوض پرداخت می کند.

وی افزود: همچنین در این نشست ، موضوع جداسازی اراضی دولتی از اراضی غیر دولتی مطرح و مقرر شد با انجام نقشه برداری اراضی دولتی از مستثنیات تفکیک شوند.

تاجگردون بیان کرد:پس از نقشه برداری و تایید نتایج آن از سوی مراجع ذیصلاح در استان در صورتی که بخشی از اراضی دولتی در تصرف افراد باشد این گونه اراضی در قالب طرح ‘زیتون’ به اشخاص قابل واگذاری است.

معاون برنامه ریزی استانداری فارس ادامه داد:برای حل مشکل آب آشامیدنی روستاهای دوسیران و کنده ای بخش کوهمره کازرون نیز مقرر شد اعتبار لازم برای ادامه عملیات پروژه آبرسانی به این دو روستا تامین شود و افزون بر این عملیات احداث جاده بین باغ های این دو منطقه هم با مشارکت مردم و حمایت مالی این استانداری به انجام رسد.

تاجگردون گفت: ایجاد تعاونی انجیرکاران با مشارکت مجامع محلی و حمایت مالی استانداری فارس یکی دیگر از مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

وی بیان کرد: بر این باوریم که از طریق ایجاد این گونه تعاونی ها می توان محصولات را با شرایط بهتر و مناسب تری به بازار مصرف عرضه کرد.

فرماندار کازرون هم به ایرنا گفت:در سفری که چندی پیش استاندار فارس به شهرستان کازرون داشت در دیدار با مردم روستای دوسیران برای حل مشکلات این روستا دستور تشکیل کارگروه داد و هم اینک این کارگروه ها تشکیل شده است.

حمید رضا گرامی ادامه داد:این کارگروه ها در چهار محور و با حضور مدیران کل آبفای روستایی ، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و معاونان منابع طبیعی ، سازمان جهاد کشاورزی فارس و جمعی از مسوولان شهرستان کازرون برگزار شد.

او گفت :موضوع آب آشامیدنی روستاهای دوسیران و کنده ای عمده ترین مساله ای بود که در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار کازرون افزود:برای حل این مشکل قرار است یک حلقه چاه آب در این منطقه حفر و آب مورد نیاز از این طریق تامین شود.

گرامی بیان کرد:همچنین مرمت و حفاظت ۱۲ یادمان تاریخی روستای دوسیران شامل یک آب انبار، هفت عمارت و چهار گورستان که متعلق دوره ایلخانیان و قاجاریه است از مباحثی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

فرماندار کازرون ادامه داد:در این شهرستان دو روستای هدف گردشگری قرار دارد که یکی روستای دوان در بخش مرکزی و دیگری روستای دوسیران در بخش کوهمره نودان است .

گرامی ،از احداث جاده بین مزارع در روستاهای یاد شده به عنوان یکی دیگر از مطالبات روستاییان یاد کرد و گفت:با اجرای این پروژه ساکنان این روستاها می توانند محصولات باغی و زراعی خود را برای فروش به آسانی به شهر انتقال دهند.

وی ادامه داد:هم اینک مطالعه بر روی احداث ۱۸ هزار کیلومتر جاده بین مزارع در شهرستان کازرون آغاز شده و ساکنان روستاهای این منطقه آمادگی خود را برای تامین ۱۰ میلیارد ریال از هزینه های برای اجرای این پروژه، اعلام کرده اند.

گرامی بیان کرد: سند دار کردن باغ های روستای دوسیران با هدف استفاده از تسهیلات باغداری ، یکی دیگر از مطالبات ساکنان این روستا بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی عصر کازرون، تاریخ 19 مهر 93، کد مطلب: 18059: www.asrekazeroon.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین