پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۲۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
محمد سقایی با اشاره به عدم نقدینگی در دولت برای اختصاص به پروژه های عمرانی، گفت: درحالی که دولت در تنگنای شدید مالی قرار دارد، سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان تحت عنوان یارانه به کشور پمپاژ می شود.

شعار سال: نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع اخیر مطرح شده در مجلس مبنی بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی، گفت: معتقدم اگر از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت می کنیم که بر همه تکلیف شده باید این توصیه ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم و قبل از اینکه یک وزیر را به استیضاح بکشانیم اول مشکلات را مطرح و اگر پاسخی دریافت نکردیم سوال کنیم و اگر جوابی حاصل نشد اقدام به استیضاح کنیم نه اینکه در ابتدای کار به پله آخر جهش کنیم.
وی با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به استان فارس و اقدامات انجام شده در این سفر چند روزه، اظهار کرد: تمام وعده ها پس از کار کارشناسی و در نظر گرفتن چگونگی تامین منابع مالی از سوی دولت داده شد چرا که دولت به خوبی می داند وعده ای که به سرانجام نرسد جز ایجاد بدبینی در مردم چیز دیگری را به دنبال ندارد.
وی تاکید کرد: هر چند که این رویه با مذاق عده ای سازگار نیست اما بسیار منطقی و ارزشمند است معتقدم دادن یک وعده و عملیاتی کردن آن ارزش بیشتری از دادن ۱۰ وعده بدون برنامه است.
سقایی با اشاره به تصمیمات دولت در حوزه عمران استان فارس، ‌گفت: هر چند دولت در تنگنای شدید مالی قرار دارد اما تصمیماتی در حوزه زیر ساخت های استان فارس گرفته شد تا رکود این حوزه را از بین ببرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود:‌ قطعا ساخت بزرگراه شیراز به بندرعباس و‌ شیراز به سمت سیرجان از طریق استهبان و نی ریز و در کنار آن احداث راه آهن شیراز سه راهی فسا،‌ استهبان- نی ریز- گلگهر شرق استان فارس را زنده و پویا می کند.
سقایی ادامه داد:‌ امروز شاهد ان هستیم که ۸۵ کیلومتر بزرگراه با کیفیت بسیار بالا در استان حد فاصل رونیز تا نی ریز به افتتاح رسید که در این پروژه هیچ تقاطع همسطحی ندارد و روشنایی آن قبل از افتتاح تامین شده است و پیش از افتتاح شاهد تکمیل ۱۰۰ درصدی پروژه بودیم.
محمد سقایی با بیان اینکه تمام مسائل ایمنی در پروژه ها دیده شده گفت:‌ اعتقادمان بر این است که اگر پروژه ای را افتتاح می کنیم همه مسائل فنی آن باید تامین شده باشد و نه اینکه شاهد سوانح ناشی از نقص های فنی و بعد هم به فکر ترمیم نواقص آن باشیم.
سقایی با اشاره به سایر پروژه های بررسی شده در سفر هیات دولت به استان فارس افزود:‌ خوشبختانه سد چشمه عاشق در نی ریز با دستور رییس جمهور تا پایان سال به افتتاح خواهد رسید اما نکته حائز اهمیت این است که این پروژه در محروم ترین نقطه استان کلید خورد و این دیدگاه رییس جمهور را نسبت به توسعه مناطق محروم نشان می دهد.
وی ادامه داد: فاضلاب استهبان و انتقال آب از سد رودبار به شهر استهبان و احیای دریاچه بختگان و رسیدگی به معادن شهرستان نی ریز از مهم ترین وعده های دولت در سفر به فارس بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:‌ اگر بخواهیم مشکل اشتغال را ریشه کن کنیم باید به تامین زیرساخت بپردازیم و این این دو زیر ساخت بزرگراه و راه آهن برای شرق استان فارس بسیار حیاتی است.
سقایی ادامه داد:‌ سرمایه گذاران در جایی سرمایه گذاری می کنند که زیرساخت فراهم باشد و بازگشت سرمایه سریع تر باشد و قطعا با امدن سرمایه گذار موضوع بیکاری هم رفع می شود.
وی در پاسخ به این سوال که راه اهن و بزرگراه شرق استان چه زمانی به افتتاح می رسد،‌ گفت: قطعا پیش بینی تاریخ اتمام ساخت به موضوع تامین منابع مالی بستگی دارد، به اینکه در سال جاری چه میزان صادرات و فروش نفت داشته باشیم و چقدر درآمد حاصل از اخذ مالیات کسب کرده باشیم.
این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه در حال حاضر مهم ترین مشکل نبود نقدینگی است،‌ تاکید کرد:‌ متاسفانه یک پنجم هزینه ای که به مردم یارانه داده می شود را به پروژه های عمرانی اختصاص داده ایم.
سقایی با اشاره به سیاست های دولت قبل،‌ گفت: ریس دولت قبل اعتقادش بر این بود که به جای ۴۵ هزار تومان به هر نفر ۲۷۰ هزار تومان یارانه داده شود این در حالی است که دولت یازدهم مجبور است از سایر درآمدها برای پرداخت یارانه هزینه کند و به جای اینکه این نقدینگی به پروژه های عمرانی تزریق شود و مساله اشتغال را حل کند و در قالب تسهیلات به صنعت برود؛به جامعه پمپاژ می شود.
وی افزود:‌سالانه بالغ بر ۴۵ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی تحت عنوان یارانه به مردم داده می شود که هیچ فعل و انفعال اقتصادی و عمرانی به دنبال ندارد حال اینکه کل اعتباری که در سال ۹۳برای پروژه های عمرانی کنار گذاشته شده است در 10 هزار میلیارد تومان هم نرسید یعنی یک پنجم پولی که به مردم می دهیم را برای پروژه های عمرانی اختصاص داده ایم بنابراین طبیعی است که عمر ساخت پروژه های عمرانی طولانی شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که از دولت گذشته چند پروژه نیمه تمام در استان فارس باقی مانده است، گفت:‌ پروژه نیمه تمام در استان بسیار زیاد است چراکه پروژه ها در دولت های گذشته بدون کار کارشناسی وعده و شروع به ساخت شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت عصر بختگان(آباده،طشک)، تاریخ 20 اردیبهشت 94، کد مطلب:: www.asrebakhtegan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین