پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۸۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
۱۲ پروژه برق‌رسانی در فارس و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد

شعار سال: مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: به میمنت ایام‌الله دهه فجر، ۱۲ پروژه مهم برق‌رسانی در استان‌های فارس و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدالعزیز کریمی با بیان اینکه امسال و به میمنت ایام‌الله دهه فجر، ۱۲ پروژه مهم برق‌رسانی در استان‌های فارس و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد اظهار داشت: اعتبار هزینه شده برای اجرای ۱۲ پروژه‌ آماده افتتاح در دهه فجر امسال، معادل ۳۱ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه تامین برق پایدار و مطمئن در استان‌های فارس و بوشهر، هدف اصلی اجرای این طرح‌ها بوده است، گفت: این پروژه‌ها در زمینه احداث و افزایش ظرفیت پست‌ها و خطوط در سطوح ولتاژی مختلف اجرایی و تکمیل شده است.

*۵۰ شهر استان فارس با مشکل آب روبه‌رو است

خلیل رضائیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس، در حاشیه جلسه بررسی و مشکلات آب استان گفت: بیش از ۵۰ دردصد شهرهای استان فارس در تامین آب شرب شهروندان یا دچار بحران و یا دارای خطرپذیری بالایی هستند که درصورت استمرار کاهش بارش‌ها، در چند ماه آخر سال باید انتظار داشت شهرهای جدید به شهرهای دارای مشکل تامین آب اضافه شود.

وی با بیان اینکه وضعیت بارش در استان فارس نسبت به مدت مشابه پارسال ۸۵ درصد و نسبت به مدت مشابه بلند مدت ۷۵ درصد کاهش داشته است؛ گفت: دهمین سال خشکسالی استان فارس را پشت سر می گذاریم و در صورت نزول رحمت الهی در ماه های آخر سال، این بارش ها تنها در حد نرمال خواهد بود و نباید انتظار داشت که جبران گذشته شود.

رضائیان با اشاره به وضعیت وخیم سد دوردزن خاطرنشان کرد: علاوه بر وضعیت برداشت‌های بیشتر از ظرفیت منابع آب‌های زیرزمینی، وضعیت سد درودزن، به عنوان منبع تامین بخشی از آب شرب شهرهای شیراز و مرودشت، در بدترین شکل خود در طول تاریخ بهره‌برداری قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس تصریح کرد: مسئله فوری، تامین آب شرب مردم در فصل گرم ۹۶ است و از آذر ماه امسال در جلسه های مشترک مستمر دو هفته‌ای با شرکت‌های آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای فارس و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی طرح‌های اضطراری برای تامین آب شرب در حال بررسی است.

وی از برنامه‌ریزی برای استفاده از منابع آب قابل شرب بخش‌های متعدد در شرایط اضطراری خبر داد و گفت: اولویت ما تامین آب شرب مردم است و انتظار می‌رود مردم هم با استفاده به اندازه آب متولیان بخش آب استان را یاری نمایند.

*افتتاح نخستین خانه فرهنگ دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

مدیر تعالی فرهنگی و فعالیت‌های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برای نخستین‌بار در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، نخستین خانه فرهنگ دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح می‌شود گفت: پس از برگزاری هفتمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شیراز، نیاز به وجود یک فضای اختصاصی فرهنگی برای کانون‌های دانشجویی بیش از پیش احساس شد و از همان زمان به فکر ایجاد و راه‌اندازی این خانه فرهنگ افتادیم.

حجت‌الاسلام علی اصغر دیمی افزود: از آنجا که کانونهای دانشجویی مرکز تجمیع و تلالو توان فرهنگی و هنری و یکی از بهترین مراکز هدایت این توان در دانشگاه‌ها به شمار می‌روند و برای تقویت قوای فرهنگی و انرژی جوانی در دانشجویان فعال در کانون‌ها، این فضا با وجود ۶ اتاق در فضایی با بیش از ۱۳۰ مترمربع زیربنا، آماده بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به این موضوع که طراحی این ساختمان به صورت اداری و دانشجویی صورت گرفته و هر کانون دارای فضای اختصاصی خود است، گفت: این فضای اداری، دانشجویی دارای سالن کنفرانس، کافی نت، اتاق مخصوص صدابرداری و واحد سمعی و بصری مجهز است.

حجت الاسلام دیمی افزود: این ساختمان با اعتباری بیش از ۲۲۰ میلیون تومان ایجاد و تجهیز شده است و در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری جنوب پرس، تاریخ انتشار: 4 بهمن 1395، کد مطلب: 68559:www. jpnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین